fbpx
Svetové značky premieňajú plasty na módne kúsky

Svetové značky premieňajú plasty na módne kúsky

Stella McCartnes, Gucci či Adidas patria medzi značky, ktoré sa inšpirovali efektom modrej planéty.

Rybárske siete či vyradené plasty si nachádzajú cestu do šatníkov po celom svete, a to vďaka rastúcemu počtu módnych dizajnérov, ktorí využívajú recyklované materiály.

recyklované oblečenie
Richard Malone, návrhár, ktorý sa zaujíma o planétu, navrhol kolekciu z recyklovaného oblečenia. Zdroj: scostumista.com

Mnoho svetovo známych značiek čoraz častejšie spolupracuje s organizáciami, ako napríklad Parley for the Oceans, ktorí vyzdvihujú povedomie o deštruktívnych efektoch, ktoré spôsobujú plasty nachádzajúce sa v oceánoch. Spoločnosti premieňajú nevyhovujúce látky na udržateľný materiál.

Počas minulého mesiaca bolo vylovených až 4000 kilogramov rybárskych sietí z okolia pobrežia Sicílie. Healthy Seas, spoločnosť financovaná z mimovládnych podnikov, zasiela vylovený odpad do recyklačného závodu v Slovinsku. Tam sa nerozložiteľné plasty a odpad z oceánov premieňajú na udržateľný materiál, ktorý sa následne využíva v módnom priemysle.

Odpad z oceánov sa premieňa na udržateľný materiál, ktorý sa vyučíva v módnom priemysle. Zdroj: unsplash.com/JohnCameron

Richard Malone, momentálna vychádzajúca hviezda v módnom svete, je hlavným osvojiteľom recyklovaných materiálov. Jeho najnovšia kolekcia, ktorú predstavil na Londýnskom týždni módy, bude dostupná začiatkom budúceho roka.

Spomínaná kolekcia zahŕňa modely vyrobené z econylu – recyklovaného, udržateľného materiálu. O samotného návrhára javí záujem mnoho médié, medzi ktoré patrí aj Vogue, ktoré s mladým, no zato úspešným návrhárom spravilo už niekoľko rozhovorov a chvália ho slovami: „Toto zmení všetky konverzácie o tom, kto kupuje a prečo.“

https://www.instagram.com/p/Bi3sguAFw5c/

„Rybárske siete ma uchvátili najviac,“ prezradil Malone. „Každoročne je niekoľko ton sietí zničených v našich oceánoch. Ich recykláciou vznikajú eko-nylonové vlákna, ktoré môžu byť využité znovu a znovu a dokážeme z nich vytvoriť nádherné, funkčné športové oblečenie či ľahko umývateľné dresy.“

https://www.instagram.com/p/Bkx6behlDzu/

https://www.instagram.com/p/Bi61pfnFcE1/

Rastúci trend recyklácie odpadu, nájdeného v oceánoch, ktorý sa premieňa na módu, je podľa výskumníčky Rachael Stottovej definovaný ako jasný efekt za modrú planétu, prezradila pre theguardian.com.

Každodenné zvyky ľudí spôsobujú obrovské škody voľne žijúcim zvieratám

Štúdie poukázali na to, ako každodenné zvyklosti spotrebiteľov a používanie plastov na jedno použitie spôsobujú obrovské znečistenie oceánov a taktiež majú negatívny vplyv na voľne žijúce živočíchy.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Žehliaca kefa na vlasy. Naozaj funguje alebo je to len výmysel?
Každý deň zomiera kvôli znečisteniu množstvo živočích. Zdroj: onegreenplanet.org

Kabát vyrobený z plastových fliaš

Dánska značka Moshi Moshi Mind, ktorá minulý mesiac otvorila svoju prvú prevádzku vo Veľkej Británii, si hneď získala pozornosť mnohých ľudí. Najväčší záujem upútal ženský kabát za 255 libier, ktorý vyzerá ako tradičný zimný kabát, až na to, že je celý vyrobený z plastových fliaš, vylovených z oceánov. „Tkanina je veľmi príjemná, no je to veľká výzva. Myšlienkou je naučiť sa pracovať s týmto materiálom, keďže ide o dlhodobé riešenie recyklácie,“ tvrdí majiteľka značky Jenny Egsten-Ericson.

recyklované oblečenie
Kabát značky Moshi Moshi Mind, vyrobený z plastových fliaš. Zdroj: Moshi Moshi Mind

Greenpeace varuje

Napriek snahám odstrániť plasty a premeniť ich na módne kúsky Greenpeace varuje, že zničenie plastového problému je v nedohľadne, čo sa blízkej budúcnosti týka.

„Sme vďační každému, kto odstraňuje plasty z oceánov a pláží. Avšak, nie je možné, aby sme zlikvidovali všetok odpad, ktorému momentálne čelíme. Všetky plasty ktoré v súčasnej dobe vytváramem sa nedajú recyklovať. Každou sekundou sa vyrába množstvo nových plastov,“ tvrdí bojovníčka za Greenpeace Louise Edge.

Jediným spôsobom, ako predísť obrovskej ekologickej katastrofe, je zredukovať výrobu plastových výrobkov. Ak nič nepodnikneme, ich výroba sa zväčší o 4-násobok.

Rachael Stottová tiež tvrdí, že až 72 % žien z generácie Z podporuje dopyt po ekologickom oblečení. Mnoho mladých žien si uvedomuje, aké je nevyhnutné podporovať značky, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

Zdroj: theguardian.com

Google+ Linkedin

Študentka masmediálnej komunikácie a autorka pre online magazín Klocher, ktorá prináša čitateľom nové informácie zo sveta hudby, módy či kinematografie.