fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Schudnem aj bez cvičenia? Odpovedáme na otázku, ktorú si často kladiete

Máte tip? napíšte nám mailom

Je pohyb k chudnutiu nevyhnutný alebo stačí len zdravý jedálniček? Večer odpadávame v posteli od únavy, no priberáme ako to? Odpovedáme na najčastejšie otázky.

Ide to, ale treba zamakať

Chudnutie bez cvičenia je možné. Aj za touto vetou však musí nasledovať veľké ALE. Ak sa za celý deň nabeháte v práci, v sklade, medzi regálmi v obchode alebo napríklad ako servírka medzi hosťami reštaurácie, váš pohyb sa dá k chudnutiu pričítať. Ak sedíte v kancelárii pri počítači a váš jediný pohyb je ku kopírke, na poradu a späť, zájdite si po práci ešte do telocvične.

Podľa odborníkov na stravu a pohyb sa chudnúť bez pohybu dá, ak sa človek dostane do nejakého energetického deficitu. Výdaj musí byť vždy vyšší ako príjem. Tento spôsob chudnutia ale nie je úplne ideálny, pretože nespevňujete telo so všetkou parádou. Záťaž nie je taká ako pri športe, nevytvára svalovú hmotu. A ako je známe, čím viac svalov, tým lepšie spaľovanie tukov a tým viac sa môžete najesť. Zapadá to do seba ako puzzle. Keď vám niektorý článok chýba, horko-ťažko vytvoríte dokonalý obrázok.

Telo si rado zvyká na stály pohyb – dajte mu viac!

Ak máte v práci stále rovnakú záťaž, pre začiatok vám tento pohybový režim môže fungovať a stačí “len” upraviť jedálniček. Verte ale, že to vášmu telu nebude dlho stačiť. Po nejakom čase sa adaptuje a vy, aby ste zhadzovali ďalšie kilá a tvarovali sexi telo, budete musieť pritlačiť. Zapojte svižnejšie prechádzky, jazdite do práce na bicykli alebo sa po nej prezlečte a domov si zabehnite pár kilometrov.

Ak chcete naozaj chudnúť, zamerajte sa na svoj jedálniček. Zdroj: pexels.com

Nejedzte, čo hrdlo ráči

Ste rozhodnutí, že budete chudnúť bez cvičenia? Potom sa poriadne zamerajte na svoj jedálniček. Existujú dve metódy, ktoré si na prvý pohľad protirečia, ale obe vás povedú k zhadzovaniu kilogramov:

  1. Sacharidy ráno, bielkoviny večer – sacharidy prijímajte len v prvej polovici dňa, teda ráno, dopoludnia a nakoniec na poludnie. Potom už jedzte len bielkoviny. Viac o tomto stravovaní sme pre vás písali tu.
  2. Bielkoviny ráno, sacharidy večer – rad poradcov na výživu odporúča prvú metódu. Funguje ale aj táto – a veľmi dobre. Až do 16. hodiny jedzte bielkoviny doplnené o orechy, semienka a zeleninu, potom zaraďte sacharidy. Bude sa vám lepšie spať a ráno sa prebudíte s väčšou energiou.

Vyžeňte raz navždy z hlavy mýtus, že sa nesmie jesť po piatej hodine večernej. Jedine, že by ste chodili spať hneď po večerníčku. Jedzte naposledy zhruba 2 hodiny pred tým, než si ľahnete do postele, inak budete akurát hladovať. A s pocitom, že ste nepríjemne unavení.

Keď vám zdravotný stav neumožní pohyb

Radi by ste cvičili, ale zo zdravotných dôvodov alebo kvôli nejakému hendikepu nemôžete? Potom je podľa výživových poradcov vhodné zamerať sa na energetický deficit a ubrať na jedle. Inak to bohužiaľ nejde. Prípadne si vyberte pohyb, ktorý váš zdravotný stav umožňuje, napríklad prechádzky, plávanie či jazdu na bicykli. Skrátka čokoľvek, čo je šetrné pre kĺby.

Zrýchlite metabolizmus, zamierte na tuky

K dobrému spaľovaniu vám môžu pomôcť aj potravinové doplnky. Trebárs Fat Killer sa dá užívať aj v netréningový deň, a napriek tomu dokáže svojím zložením zrýchliť premenu tukových zásob na energiu a naštartovať spaľovanie. Verte alebo nie, chudnete aj v noci, keď pracuje váš metabolizmus. Aby bežal na ešte väčšie obrátky, doprajte si Night Burner.

Zdroj: Ladylab.cz

Text je publikovaný v spolupráci s Ladylab.cz

Prečítajte si tiež:
Túžite po krásnej pleti? Vyskúšajte nasledujúci jedálniček









Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií