Veronika Svinčáková z lubive.sk: Slovenky nechcú stretnúť niekoho s rovnakou kabelkou

Veronika Svinčáková z lubive.sk: Slovenky nechcú stretnúť niekoho s rovnakou kabelkou

Kabelky majú v živote žien svoje špeciálne miesto. Je známe, že nemusíme ladiť kabelku s topánkami. Ale čo by sme o nich mali ešte vedieť? A aké je to pracovať s nimi? Ako sa podniká na Slovensku, aké je to byť ženou podnikateľkou? So zakladateľkou e-shopu lubive.sk, podnikateľkou a milovníčkou kabeliek Veronikou Svinčákovou, sme sa rozprávali o kabelkách, ženách, ale aj o podnikaní.

Podľa čoho si mám vybrať kabelku? Stačí priemernej žene jedna veľká kabelka?

Pôjdete s tou veľkou kabelkou napríklad aj do divadla? Ak ste si odpovedali “áno” – tak stačí. Ak bola odpoveď “nie”, tak vám jedna veľká kabelka nestačí (úsmev). Každá žena je iná, niektoré si menia kabelky každý deň, podľa toho, čo majú oblečené. Myslím si, že najväčšie percento žien mení kabelku s príchodom novej sezóny. Ak hovoríme o veľkosti, taktiež veľmi záleží, či žena potrebuje ukryť do kabelky “celý svoj svet” od notebooku cez make-up až po kľúče, alebo jej stačí dať do kabelky peňaženku a mobil.

Veľa žien má problém, že v kabelke majú neporiadok a nevedia nikdy nič nájsť. Ako sa dá riešiť takáto situácia?

Aj toto by som rozdelila na dve skupiny. Ženy, ktoré preferujú v kabelke jeden veľký priestor a môžu tam všetko “nahádzať”. Druhá skupina, ktorej záleží na tom, aby mala kabelka čo najviac priehradok, aby mohli mať v kabelke poriadok. Ak má kabelka veľa priehradok, je tam vizuálne “upratané”.

Známa japonská odborníčka na minimalizmus Marie Kondo tvrdí, že vždy po príchode domov máme z kabelky všetko vyložiť. Čo si o tom myslíte?

Ak sa nad tým zamyslím, aspoň by bola žena donútená si prejsť, čo všetko v kabelke potrebuje, čo nepotrebuje a už tam po celom dni ani byť nemusí. A tiež to udržuje určite väčší poriadok v taške. Takže mi to dáva zmysel.

Teraz sú v móde aj rôzne batohy a ruksaky. Komu by ste odporučili takúto formu prenášania vecí? 

Všetkým ženám! Je to pohodlné a praktické. V ponuke sú už také ruksaky, že sa pokojne dajú nosiť aj k elegantnejšiemu štýlu oblečenia. U nás na ľúbivom máme v ponuke aj “kabelko-ruksaky”. Je to kabelka a ruksak v jednom, kedy sa dajú odopínať ramienka, a tak si žena môže zvoliť, či má chuť ísť s ruksakom, alebo s kabelkou.

slovenské kabelky
Zdroj: lubive.sk

Na trhu sa predáva aj mnoho drahých tisíceurových kabeliek. Je takáto investícia podľa vás opodstatnená alebo ľudia platia iba za značku?

Cena kabelky sa odráža od nespočetne veľa faktorov, ktoré si každá značka sama určí na začiatku podnikania. Môže to byť použitý materiál, typ spracovania, povrchová úprava, výška fixných nákladov, akými sú zamestnanci či reklama. Ak žena má prostriedky, vie si dovoliť drahšiu kabelku, tak prečo nie. Ak sa pýtate, či takáto kabelka vydrží o 100 rokov dlhšie ako napríklad nekožená kabelka, to vám povedať neviem. Kabelky sú stále len “veci” a môže sa stať, že sa niečo poškodí. Mala som kabelku z ekokože, vydržala mi dlho, je ako nová. Mala som aj drahšiu kabelku, postupne mi začala odchádzať. A, samozrejme, toto platí aj naopak. Je skupina zákazníčok, ktoré vyhľadávajú len známe značky a je im jedno, koľko im kabelka vydrží. Ale to máte aj s oblečením, s autami, so všetkým. Je veľa možností, obchodov, e-shopov, kde sa dajú kabelky kúpiť. Každá žena má právo voľby a vie sama, čo jej vyhovuje. Mám veľa spokojných zákazníčok, ktorým kabelky vyhovujú pomerom ceny:kvality:dizajnu. Mala som a aj určite budem mať zákazníčky, ktorým po rozbalení krabice kabelka nevyhovovala. Ale to vôbec neprekáža, každý sme iný a žijeme vo svete, kedy si naozaj vieme vybrať.

Aké kabelky Slovenky uprednostňujú? Praktickejšie alebo skôr dizajnové, menšie, väčšie?

Všimla som si, že ženy chcú byť hlavne jedinečné a chcú sa vyhnúť “faux pas”, keď stretnete niekoho s rovnakým kúskom. To je podľa mňa jedno veľmi dôležité kritérium, prečo ženy prídu radšej k nám ako do reťazca s oblečením. Veľkosť, dizajn a farba už sú potom veľmi individuálne a ťažko rozdeliť zákazníčky do “škatuliek”.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Ako myslia bohatí a ako chudobní?

Okrem kabeliek predávate aj peňaženky. Ako dlho by mala peňaženka vydržať, aby sme na ňu neutrácali ďalšie peniaze?

Treba myslieť na to, že peňaženka je každodenná záležitosť, používate ju často a máte ju stále pri sebe. Takže ak aj peňaženka “odíde” skôr, treba jej to prepáčiť. Ak chceme, aby peňaženka dlho vydržala, mali by sme na ňu v prvom rade dávať pozor. Najviac trpí, ak je prepchatá mincami a kartami. Ak sa riadite týmto pravidlom, tak by vám mohla peňaženka pokojne vydržať aj dve-tri sezóny. Ja osobne ale dostanem chuť na nový kúsok asi trikrát za rok.

slovenské kabelky
Zdroj: lubive.sk

Aké všetky priečinky by mala obsahovať?

Keďže máme veľa mincí, určite veľké vrecko na mince. Priestor na bankovky spomínať asi nebudem, to je samozrejmosť. Žijeme vo svete, kedy majú predajne svoje “zľavové kartičky”, preto je dobré, ak má peňaženka aj miesto na karty. Tak by mala vyzerať ideálna peňaženka podľa mňa. Ale ak by sme sa spýtali ďalších dvoch žien, odpoveď by bola na 100 % iná.

Prečo sú mužské peňaženky menšie ako ženské?

Podľa mňa preto, lebo väčšina mužov nosí peňaženku vo vrecku, tak aby sa tam ľahko zmestila (úsmev).

Okrem e-shopu funguje už aj showroom. Je v dnešnej digitálnej dobe potrebné mať showroom?

Ak hovorím o mojom prípade, mala som veľa zákazníčok, ktoré mi písali, že by chceli kabelku vidieť, ohmatať, skúsiť, alebo ju chceli ešte v deň zadania objednávky a chceli si ju prísť vyzdvihnúť. S myšlienkou showroomu som sa začala preto pohrávať a do toho sme objavili náhodou krásny priestor rovno v srdci Trnavy. Takže sme to vyskúšali a máme vynikajúce odozvy. Druhý dôvod je, že existuje stále skupina zákazníčok, ktorá nenakupuje v online obchodoch a preferuje kamenné obchody pred e-shopmi.

Podľa Eurostatu v roku 2018 (k 2. štvrťroku) podnikalo na Slovensku 365-tisíc ľudí, z toho 106-tisíc žien. Vnímate vy sama, že žien podnikateliek je menej ako mužov? Majú to ženy v podnikaní náročnejšie ako muži?

Ak to hovorí štatistika, tak asi nás bude menej. Podnikanie je ťažké, to určite platí aj pre mužov a ženy. Dlho som sa odhodlávala prijať riziko a naplno sa venovať ľúbivému. Riziko preto, lebo na podnikanie vplýva veľa faktorov. V mojom prípade som sa musela naplno zhostiť viacerých úloh, ako správa e-shopu, online marketing, správa sociálnych sietí, komunikácie so zákazníkmi, fotenie a komunikácia s dodávateľmi a mnoho iných. Podnikanie tiež nepozná víkendy, ak je treba niečo spraviť, robíte aj v nedeľu. Som veľká milovníčka cestovania a kým som nemala ľúbivé, cestovala som veľa. Teraz mám zodpovednosť, neviem sa len tak “vypnúť” a odísť. Mobil mám stále zapnutý a odpisujem aj po 20:00 hodine. Robíte sama na seba a s tým prichádza veľká zodpovednosť.

slovenské kabelky
Zdroj:lubive.sk

A ako vychádzajú medzi sebou ženy v tomto módnom biznise a v podnikaní celkovo? Spolupracujú alebo si podrážajú nohy?

Zatiaľ som sa nestretla s ničím negatívnym. Práve naopak, s podnikateľkami sa rada rozprávam, vymieňame si postrehy a názory. Keď sa do podnikania pustíte, zistíte, že mnoho problémov a procesov je potrebné vytvoriť a nastaviť. S tým sa musí popasovať e-shop s módnym tovarom alebo aj niekto, kto pečie torty a zákusky na objednávku. Takže je vždy dobré porozprávať sa s niekým, kto si tým už prešiel a vie, ako situáciu riešiť.

Ktorý je váš obľúbený dizajnér alebo dizajnérka kabeliek?

Mám ich viac, ale ak chcete počuť jedno, čo mi hneď pri tejto otázke napadlo, tak je to CHLOE. Kabelky majú nápad, vždy majú nejakú spoločnú identickú črtu, sú veľmi ženské a trendy.

Google+ Linkedin

Autor príspevku:

Písanie, káva, knihy, filmy a móda, to sú moje vášne, ktoré ma sprevádzajú celý život. Študovala som právo, ale bez písania by moje dni boli prázdne. Držím sa toho, že základom každej činnosti by malo byť nadšenie, ktoré je ako korenie a dodáva veciam správnu príchuť. Človek toho nepotrebuje v živote veľa, aby bol šťastný. Za všetko hovorí tento citát od Starry Neely Blade: „Nepotrebovala veľa, chcela naozaj málo. Milé slovo, úprimnosť, čerstvý vzduch, čistú vodu, záhradu, bozky, knihy na čítanie, ochranné ramená a milovať a byť milovaná.“