Slovensko je oddnes „dobrým nápadom“!
Píšeme iný, moderný príbeh…
Dnes predstavilo Ministerstvo zahraničných vecí víťazný návrh loga, ktoré bude Slovensko zastupovať nasledujúce mesiace doma, ale najmä v zahraničí. Zo Slovenska sa stala „Good idea“.
Logo má reprezentovať, že sme krajinou mnohých dobrých myšlienok a nápadov. Nadväzuje na doterajšie úspechy Slovenska v programátorských či technologických inováciách, o ktorých písal svet. Spomenúť môžeme napríklad úspešný antivírusový program ESET, progresívne lietajúce auto aeromobil, trendsetter v mobilnej navigácii a cestovaní s názvom Sygic či jedna z najrýchlejšie rastúcich firiem strednej Európy Pixel federation. Tieto, ale aj mnohé ďalšie startupy, firmy či nápady, robia zo Slovenska podľa autorov progresívnu a lákavú krajinu, ktorá je schopná priťahovať talenty a investície.
Víťazný návrh loga stál 80 000 € a okrem nového loga si prejde obmenou aj vizuálna identita štátnej správy, ktoré bude jednotná.
NOVÝ LOGOTYP JE ZAVŔŠENÍM NIEKOĽKOROČNÉHO PROCESU HĽADANIA NOVEJ IDENTIFIKAČNEJ ZNAČKY. VÝSLEDOK TOHTO PROCESU ZALOŽENÉHO NA ODBORNOSTI, KOMUNIKÁCII S EXPERTMI I ŠIROKOU VEREJNOSŤOU SA SNAŽIL NÁJSŤ TO, ČO SI ĽUDIA PREDSTAVUJÚ POD POJMOM ZNAČKA SLOVENSKA, ČO BY MALA PODĽA NICH OBSAHOVAŤ,” – MINISTER MIROSLAV LAJČÁK.
„Predstavme svetu Slovensko, v ktorom sa nápady rodia, ale aj menia na skutočnosť. Predstavme krajinu dobrých nápadov. Pretože Slovensko je dobrý nápad!“