fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Štúdia: Odovzdali by ste svoje súkromné informácie za peniaze?

Drvivá väčšina ľudí by podľa nového prieskumu nikdy neodovzdala svoje osobné údaje a súkromné informácie so ziskom.

Máte tip? napíšte nám mailom

Zo štúdie uskutočnenej na vzorke drobných spotrebiteľov vyplýva, že 63% respondentov by súkromné informácie nikdy nepredalo. Iba tri percentá ľudí by tak učinilo a deväť percent uviedlo, že by záviselo od ceny.

Kvôli kontroverzii v ochrane osobných dát budú reklamné agentúry a marketing čoskoro hľadať nové spôsoby, ako zamerať cieľové publikum. Účelom nových nariadení, napríklad všeobecného nariadenia Európskej únie o ochrane údajov (GDPR) alebo kalifornského zákona o ochrane spotrebiteľa (CCPA), má byť poskytnutie informácií užívateľom internetu o tom, čo sa deje s ich údajmi. V ideálnom prípade by sa malo od takéhoto zberu údajov upustiť, ak si to užívateľ želá. Ako často sa však plní vôľa užívateľa?

Myšlienka aktívneho predaja vlastných údajov za peniaze je relatívne nový návrh. Pokiaľ sa však má prieskumu veriť, nepúta na seba príliš veľkú pozornosť.

Štúdia položila iba jednu otázku: predali by ste svoje online údaje? Odpovedali dve tisícky amerických občanov, čo nie je štatisticky príliš reprezentatívne číslo. Podľa autora to však bola vzorka zo všetkých regiónov a všetkých vekových skupín. Štúdii vo väčšom meradle bránil len obmedzený rozpočet skupiny.

Prečítajte si tiež:
Ktorý „inteligent“ dokáže rozlúštiť záhadné starodávne texty?

Súkromné informácie „na predaj“

Nevysloveným kompromisom, o ktorom mnohí ľudia neuvažujú, je to, že už vlastne vymieňame súkromné informácie za služby, ktoré sú pre internet nevyhnutné. Spoločnosti ako Facebook a Google dávajú používateľom produkt zadarmo výmenou za súkromné informácie. Tie sa podľa ich slov majú používať len na zacielenie reklamy.

Spravidla bývame opatrnejší pri čísle kreditnej karty, čísle občianskeho preukazu, veku a podobne. Ale pochváliť sa s tým, kam cestujeme alebo aká obuv sa nám páči, nemáme problém. Dawn Barry, prezident a zakladateľ LunaPBC, platformy pre riešenie otázok ochrany súkromia, hovorí:

„Niet pochýb, že v súvislosti s využívaním údajov rastie spotrebiteľský sentiment. Pokročili sme od úžasu nad skvelým nástrojom k otázkam. Otázkam, ktoré potrebujeme zodpovedať, aby sme vedeli, na čo všetko sa využívajú naše súkromné informácie.“

Zaiste by mal čo k tomu dodať Edward Snowden. Vďaka nemu bol odhalený škandál o programe a spolupráci špionážnych agentúr, tajných služieb, vlád a nadnárodných korporácií, ktoré zbierajú a selektujú miliardy záznamov o nás a našej komunikácii. Navyše bez súhlasu obyvateľstva kdekoľvek na svete. Viac informácií možno nájsť v knihe, ktorá je už dostupná aj v slovenčine, pod názvom Nikto sa neskryje.

Prečítajte si tiež:
Robot je fenomén modernej doby, jeho počiatky siahajú do roku 1920

Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Consumer Champion Future of Privacy Forum BBC

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií