Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TESCO otvorilo obchody s prázdnymi regálmi. Vieme, čo tým sledovali

Svetový deň včiel (20. máj) a Medzinárodný deň biodiverzity (22. máj) si ministerstvo životného prostredia tento rok pripomenulo v jednom z obchodných reťazcov. Symbolicky pri prázdnom regáli. Práve tak chcelo poukázať na význam opeľovačov pre produkciu potravín.

O tom, aké sú opeľovače pre náš život potrebné, sme už písali neraz. Veď aj samotný Albert Einstein v jednom zo svojich výrokov povedal: Ak uhynie posledná včela, ľuďom zostávajú štyri roky života.“ Dnes sa o tom mohli presvedčiť zákazníci jedného z najväčších hypermarketov v Bratislave.

Tento fakt si dobre uvedomuje aj obchodný reťazec TESCO. Ten v spolupráci s ministerstvom životného prostredia ukázal, ako by vyzerala ponuka, ak by včely a motýle vymizli. Na zákazníkov tak čakal pohľad na prázdne regály.

Zdroj: minzp.sk

Populácia včiel a motýľov, ktoré patria ku kľúčovým opeľovačom, je ohrozená. Konkrétne je v Európe ohrozených až 40 % včiel a 30 % motýľov. A Slovensko nie je výnimkou. Na druhej strane takmer až 75 % plodín závisí práve od opeľovačov,“ uviedol László Sólymos, podpredseda vlády a minister životného prostredia SR.

Zdroj: minzp.sk

Bez včiel prídeme o viac, ako si myslíme

Bez práce opeľovačov by na pultoch chýbalo ovocie, zelenina, koreniny, oleje, ovocné šťavy, džúsy, kakao, všetky výrobky s cukrom, kvalitné mäso, mak, káva, čaj, horčica, víno, pivo, medové produkty, oblečenie z bavlny či výrobky z kaučuku. Voľne žijúce a domestikované opeľovače zároveň prispievajú aj k ochrane biodiverzity, teda prírodnej rozmanitosti. Tým významne pomáhajú k zdravému životnému prostrediu a k zdraviu obyvateľstva.

„Žiadny zodpovedný obchodník sa nehrdí prázdnymi regálmi. No v tomto prípade sme urobili výnimku. Preto sme sa v jednom z našich najväčších hypermarketov v Bratislave rozhodli symbolicky ilustrovať situáciu, ako by vyzeral obchod a ponuka pre zákazníkov, keby vymizli včely, motýle a iné opeľovače,“ podotkol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco Stores SR.

Nie všetci zákazníci boli síce z tohto kroku nadšení, no veríme, že zachytili podstatu myšlienky a niečo si z toho odnesú. 

Zdroj: minzp.sk

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií