fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST Vynovený Japonec s poctivým motorom: Obháji Mitsubishi ASX svoju pozíciu na trhu?

Máte tip? napíšte nám mailom

Mitsubishi je automobilka, ktorú si jednoznačne každý spája s legendárnym pohonom všetkých štyroch kolies. Jeho vývoju sa venuje už viac ako 80 rokov. Možno práve preto sa Mitsubishi rozhodlo spojiť trend SUV s tradíciou pohonu 4×4 a v roku 2010 predstavilo v rodnom Japonsku model Mitsubishi ASX. Práve jeho najnovšiu verziu sme mali možnosť v našej redakcii otestovať. 

Môže sa zdať, že Mitsubishi ASX je bez akýchkoľvek zmien na európskom trhu už od začiatku výroby. Opak je pravdou. ASX sa počas svojej dlhej existencie podrobilo hlavne technickým zmenám. Na Slovensku je práve tento model japonskej automobilky najpopulárnejší. Najnovší facelift však prináša revolúciu aj čo sa dizajnu týka. Zadná časť sa síce nápadne podobá na modelové roky predtým, no pôsobí oveľa modernejším dojmom.

Klame telom

Zadné svetlá po novom vystupujú do priestoru čím vytvárajú pocit dynamiky. Rovnako bol prepracovaný zadný nárazník, ktorý dostal pochrómované časti doplnené o čierne plasty. Bočná silueta ostala prakticky zachovaná. Hlavne z tohto pohľadu ASX ukazuje, že je využitý každý centimeter priestoru. Mitsubishi ASX je na trhu unikátny hlavne tým, že na pomerne veľkom rázvore kolies je osadená malá karoséria. Kolesá v rohoch karosérie tak zaisťujú na danú kategóriu slušné prejazdové a nájazdové uhly (nájazdový uhol 20,1 stupňa, zadný nájazdový uhol 31,4 stupňa či prejazdový uhol 19 stupňov). V kombinácii s výškou podvozka 190 milimetrov sa novinkové ASX nezľakne ani terénu. 

Mistubishi ASX

Ak sa ešte vrátime k dizajnu, netreba opomenúť prednú časť, na ktorej sú zmeny najbadateľnejšie. Nové Mitsuhishi ASX zdedilo nový dizajnový jazyk, s ktorým prišla ďalšia novinka z dielne troch diamantov, Mitsubishi L 200. Predná kapota je až natoľko vysoká a robustná, že z niektorých uhlov by sa mohlo zdať, že nepatrí k pomerne malému autu. Po stránke dizajnu ASX jednoznačne vyspelo a už na prvý pohľad viac zapadá do rodiny Mitsubishi. 

Turbo nehľadajte

Stále sa sprísňujúce emisné normy nútia neraz automobilky vyrábať nízkoobjemové preplňované motory, ktorých životnosť je otázna. Neplatí to, samozrejme, u všetkých výrobcov, no často počujeme z úst mnohých z nich, aké by bolo náročné vyrábať motory bez DPF filtrov či turbodúchadiel, ktoré by zároveň mali spĺňať najnovšie emisné normy. Mitsubishi však dokazuje, že aj dnes sa to dá. Je veľmi sympatické, že značka troch diamantov nenastúpila na trend donwsizingu. Práve naopak. Predchádzajúce ASX ste mohli mať s motorom 1.6 MIVEC, 86 kW, päť stupňovým manuálom a pohonom predných kolies. Po novom Mitsubishi ASX disponuje novým atmosferickým motorom 2.0 SMART MIVEC 110 kW. Tento motor využíva nepriame vstrekovanie, čo ocenia hlavne zákazníci, ktorí využívajú auto v meste na krátke presuny. Pri motoroch s priamym vstrekovaním paliva je totiž typickým problémom karbonizácia, ktorú majú na svedomí práve krátke presuny. Po stránke dynamiky je výkon absolútne dostačujúci.

Mistubishi ASX

Kombinácia benzínu, automatickej prevodovky a pohonu 4×4 je u Mitsubishi ASX vôbec po prvýkrát. Samotný pohon všetkých štyroch kolies má až tri voliteľné režimy. Prvým je možnosť pohonu výhradne prednej nápravy 2WD. Druhý režim 4WD AUTO rozdeľuje hnaciu silu podľa jazdných podmienok v pomere 98:2 až 50:50. Posledným režimom je 4WD Lock, ktorý ešte viac preferuje zadnú nápravu. Oproti režimu Auto sa tak dozadu prenáša až 1,5 krát viac výkonu.

Prečítajte si tiež:
Potetovaný kňaz?! Takto na Michala reagujú slovenskí veriaci a cirkev

CVT na novej úrovni

Ďalšou novinkou je automatická prevodovka INVECS-III CVT. Disponuje dokonca aj pádlami pod volantom, kam smerujeme veľkú pochvalu. Mnohé automobilky umiestňujú radiace pádla priamo na volant, čo pri neustálom manipulovaní pôsobí chaoticky, nakoľko sa pohybujú s volantom. Mitsubishi ASX ich má umiestnené staticky a navyše sú aj dostatočne veľké. K samotnej prevodovke by sme mohli povedať, že Japonci opäť posunuli CVT prevodovky o niečo vyššie. Nakoľko nejde o dvojspojkovú automatickú prevodovku, aká sa zväčša používa v európskych autách, treba si na jej prejav zvyknúť. V zásade však k nej nemáme žiadne výhrady a s jej fungovaním sme boli spokojní. Aj naďalej však platí, že vo všeobecnosti prevodovky CVT uberajú z výkonového potenciálu auta. V ponuke je aj manuálna prevodovka.

Priestoru sa neobávajte

Pokiaľ ide o vnútorný priestor, opäť sa musíme vrátiť k vetám o bočnom profile auta. Rázvor Mitsubishi ASX je 2670 milimetrov, čo sa na chlp presne zhoduje s väčším modelom Outlander. S týmto parametrom teda o vnútornom priestore nemôže byť najmenších pochýb. Dokonca aj spoza volantu máte pocit, akoby ste šoférovali auto patriace o kategóriu vyššie. Máme tým na mysli hlavne vnútorný priestor, o ktorý sa nemusíte obávať ani na zadných sedadlách. Na prvý pohľad menší kufor prekvapí po otvorení piatych dverí hodnotou 488 litrov, čo na danú kategóriu vôbec nie je zlý údaj. 

Interiér faceliftovaného Mitsubishi ASX je pomerne jednoduchý. Ovládače na ventiláciu sú veľké a dobre sa s nimi manipuluje. Displej infotainmentu zďaleka nepatrí k špičke, no oproti minulosti  reaguje na pokyny rýchlejšie. Je plne kompatibilný tak ako s Apple CarPlay tak aj s Android Auto.  Dobré sú aj mäkčené plasty v interiéri a obzvlášť treba vyzdvihnúť mäkké kolenné opierky po oboch stranách stredového panelu, čo nebýva zvykom ani v oveľa drahších modeloch konkurencie.

Prečítajte si tiež:
Erotický večierok futbalistov slávneho klubu obšťastňovalo 22 Talianiek

Interiér už má isté roky za sebou, no modernými a kvalitnými materiálmi ho dobre maskuje. Popri dobrej ovládateľnosti všetkých prvkov však nechápeme ovládanie palubného počítača. Nie je umiestnené na volante, ale priamo na palubnej doske. Navyše, tlačidlo na prepínanie nie je cez volant vidieť a má iba “jednosmerný chod”. To v praxi znamená, že sa zakaždým musíte preklikať všetkými údajmi, ktoré palubný počítač zobrazuje. Jeho čitateľnosť je však na dobrej úrovni. 

Japončík nás potešil

Na Mistubishi ASX sa nám páči jednoduchá a dnes už takmer raritná technológia motora. “Dvojliter bez turba” tomuto autu neskutočne svedčí. V kombinácii s automatickou prevodovkou a pohonom 4×4 je to za dané peniaze jedno z najlepších áut na trhu. V základe navyše získavate Full-LED svetlá a automat so štvorkolkou môže byť váš už za približne 21 000€. ASX sa nezľakne ani prejazdu náročnejším terénom. Manuálne voliteľné režimy pohonu všetkých štyroch kolies sú len podčiarknutím týchto slov. Navyše, nový dizajn Mitsubishi ASX vás na ceste jednoznačne odlíši. 

Mistubishi ASX

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií