fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Vďaka týmto príznakom zistíte, či ste dehydrovaní! Viete, o ktoré ide?

Máte tip? napíšte nám mailom

Viac ako polovica populácie sveta trpí dehydratáciou bez toho, aby si uvedomili, že to môže viesť k vážnym zdravotným problémom. Pozrieme sa na to lepšie, aby sme vedeli pochopiť či naše telo dostáva dosť vody alebo nie. Opíšeme si aj spôsoby, ako môže mať dehydratácia negatívne účinky.

Ako pracovať, ak sme dehydrovaní

Príznaky priemernej úrovne dehydratácie:
•    smäd
•    suché ústa
•    únava
•    starosti a podráždenie
•    tmavožltý moč a menej chodenia na wc
•    suchá pokožka, ktorej chýba pružnosť
•    zápcha
•    závraty
•    bolesti hlavy
•    zlý dych
•    chceme cukor
•    svalové kŕče

Príznaky ťažkej dehydratácie:
•    veľmi silný smäd
•    rýchlejšie bitie srdca
•    strata vedomia
•    ťažšie sa nám dýcha
•    prázdny pohľad
•    nízky tlak
•    veľmi suchá a krehká pokožka
•    silné závraty
•    veľmi tmavá farba moču a nechodenie často na wc
•    žiaden pot, dokonca ani vo veľmi vysokých teplotách (vonku) či pri fyzickej námahe

Prečítajte si tiež:
Jej zakladateľku trápil celý život atopický ekzém, v jedinečnej nórskej kozmetike našla vykúpenie. Toto sú produkty, ktoré budete milovať

Jednoduchý test našej úrovne dehydratácie
– štipneme sa za kožu na dlani
– ak sa naša pokožka vyhladzuje priamo, potom má náš organizmus dostatok vody
– ak zostane pokožka  v pozícii, aj keď len na chvíľu, potom sme dehydratovaný

Koľko vody by sme mali vypiť na deň

Na tomto obrázku môžeme vidieť, koľko vody by sme mali vypiť, samozrejme, záleží to od váhy človeka. Na ľavo (pri kilách) môžeme vidieť, koľko pohárov vody sa odporúča pre danú váhu. Podľa tohto obrázka sa 1 pohár rovná 0,25 l vody (bežne sa odporúča dvojdecový alebo trojdecový pohár).

dehydratacia

Pokračovanie na ďalšej strane

Ľudské telo obsahuje 60-80% vody. Ak nebudeme piť dostatočné množstvo vody denne, zmizne:
•    z krvi (až 8%), čo vedie k úzkym cievam, krvným zrazeninám, zvýšenému krvnému tlaku, riziku infarktu a mozgovej príhody;
•    z medzibunkového priestoru (až 26%), a to vedie k zvýšenej úrovne kyselín, dne, obličkovým kameňom, krehkosti kosti a oslabenej imunite;
•    z buniek (až 66%), čo zapríčiňuje: vysoký cholesterol, zlý metabolizmus, zrýchlené starnutie. Dehydrované bunky nemôžu spaľovať tuk efektívne, čo vedie k obezite.

Prečítajte si tiež:
Mydlo alebo sprchový gél? Správny výber ocení nielen vaša pokožka, ale aj planéta

Mali by sme piť viac vody. Do pitného režimu sa nerátajú sladké vody, džúsy, pretože tie nám smäd neuhasia (vďaka ním priberáme, ničia sa nám zuby). Najlepšou na uhasenie smädu a zahnanie dehydratácie je čistá voda. Samozrejmé, môže to byť aj čaj (neochutený).

Ak  sme doteraz nepili veľa vody a záleží nám na našom zdraví, skúsme piť aspoň dva, tri poháre vody denne. Postupne môžeme zvyšovať. Základom je naučiť sa piť čistú vodu. Aj keď niekedy nepociťujeme smäd (a preto nepijeme vodu), mali by sme sa donútiť vypiť aspoň pol pohára vody a po pol hodine (alebo niekoľkých minútach) znova, pretože už keď budeme veľmi dehydrovaní, môže byť neskoro.

Foto: pixabay.com
Zdroj: brightside.me

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií