fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Strávime v nej tretinu života. Výber vhodnej postele môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci

Spánok podceňujeme už celé desaťročia. Chronickou nespavosťou trpí približne 20 % populácie.

Je aspektom nášho života, ktorý nemožno podceniť, no i tak to väčšina z nás so spánkom veľmi nepreháňa. Ponocovanie je odrazom moderného spôsobu života, akýmsi relaxom či doháňaním školských alebo pracovných príležitostí.

Rána však bývajú ťažké – bolesti hlavy, únava a častá strata pozornosti náš sprevádzajú v priebehu dňa.

Prespíme tretinu života. Výber vhodnej postele môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci. Zdroj: biano.sk

Podceniť spánok sa nevypláca

Bez jedla zvládneme celé mesiace, bez spánku len niekoľko dní.

Odporúča sa 8 hodín, no jeho potreba je skutočne individuálna. To sme azda čítali kde-tade. Ale čo sa stane, ak dĺžku a kvalitu spánku dlhodobo zanedbáme?

Cítime sa psychicky dobre a aktívne, že spíme málo. Zdieľame to s ostatnými, chválime sa a únavu zaháňame kávou a energetickými nápojmi. Spáčov, naopak, považujeme za lenivejších. Kto si v posteli poleží dlhšie a cez víkend oddychuje, nepatrí v modernej spoločnosti k väčšine, ktorá ho vníma ako prejav slabosti.

Vyspite sa, zvýšite si produktivitu

Výskumy ukazujú, že spánok kratší ako 6 hodín a dlhší ako 9 vo všeobecnosti zvyšuje mortalitu. Britská stanica BBC dokonca prišla so správou, ktorú uverejnili v prestížnom vedeckom časopise Science. Deklaruje, že mozog sa počas spánku čistí od toxínov a jeho nedostatočné “čistenie” môže viesť k mozgovým poruchám.

Alzheimerova porucha, cievna mozgová príhoda alebo depresia – zlomok z toho, čo nám hrozí, ak budeme naďalej podceňovať význam spánku, ktorému môžeme predísť jednoduchým výberom vhodnej postele od Bianoktorý tiež spája rôzne oblasti a prvky interiérového dizajnu.

Mozog má totiž len obmedzenú energiu a vyberá si medzi dvoma rôznymi štádiami. Môže zostať hore a pri vedomí alebo spať a prečistiť. Bez potrebného resetu preto nebude dobre fungovať a zníži sa aj naša celková produktivita a efektivita v škole i v práci.

Kvalitný spánok ovplyvňuje našu náladu, zdravie a navyše regeneruje až 90 % psychických a fyzických síl.

Bez jedla zvládneme celé mesiace, bez spánku len niekoľko dní. Zdroj: biano.sk

Ako zlepšiť spánok

Je dominantou spálne, strávime v nej tretinu života. Výber vhodnej postele s Biano môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci, preto sa do nej oplatí investovať.

Pohodlná posteľ má byť v prvom rade dostatočne veľká, najlepšie odvetrávaná zvrchu aj zospodu na nožičkách. Matrac vďaka nožičkám plnohodnotne dýcha, zároveň by mal kopírovať tvar tela v akejkoľvek polohe.

Vašu posteľ neumiestňujte pod okno ani v priamej blízkosti radiátora. Pri jej výbere (ako aj celého interiéru spálne) uprednostnite nedráždivé farby. Zvoľte anatomicky tvarovaný vankúš a nezabúdajte na prirodzený prísun čerstvého vzduchu, ktorý podporí relaxačné účinky vášho spánku.

V súčasnosti je na trhu dostatočný výber, netreba ho však podceniť. Rovnako ako náš spánok, keďže je to to najlepšie, čo môžeme urobiť pre svoje zdravie.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií