fbpx
Strávime v nej tretinu života. Výber vhodnej postele môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci

Strávime v nej tretinu života. Výber vhodnej postele môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci

Spánok podceňujeme už celé desaťročia. Chronickou nespavosťou trpí približne 20 % populácie.

Je aspektom nášho života, ktorý nemožno podceniť, no i tak to väčšina z nás so spánkom veľmi nepreháňa. Ponocovanie je odrazom moderného spôsobu života, akýmsi relaxom či doháňaním školských alebo pracovných príležitostí.

Rána však bývajú ťažké – bolesti hlavy, únava a častá strata pozornosti náš sprevádzajú v priebehu dňa.

Prespíme tretinu života. Výber vhodnej postele môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci. Zdroj: biano.sk

Podceniť spánok sa nevypláca

Bez jedla zvládneme celé mesiace, bez spánku len niekoľko dní.

Odporúča sa 8 hodín, no jeho potreba je skutočne individuálna. To sme azda čítali kde-tade. Ale čo sa stane, ak dĺžku a kvalitu spánku dlhodobo zanedbáme?

Cítime sa psychicky dobre a aktívne, že spíme málo. Zdieľame to s ostatnými, chválime sa a únavu zaháňame kávou a energetickými nápojmi. Spáčov, naopak, považujeme za lenivejších. Kto si v posteli poleží dlhšie a cez víkend oddychuje, nepatrí v modernej spoločnosti k väčšine, ktorá ho vníma ako prejav slabosti.

Vyspite sa, zvýšite si produktivitu

Výskumy ukazujú, že spánok kratší ako 6 hodín a dlhší ako 9 vo všeobecnosti zvyšuje mortalitu. Britská stanica BBC dokonca prišla so správou, ktorú uverejnili v prestížnom vedeckom časopise Science. Deklaruje, že mozog sa počas spánku čistí od toxínov a jeho nedostatočné “čistenie” môže viesť k mozgovým poruchám.

Alzheimerova porucha, cievna mozgová príhoda alebo depresia – zlomok z toho, čo nám hrozí, ak budeme naďalej podceňovať význam spánku, ktorému môžeme predísť jednoduchým výberom vhodnej postele od Bianoktorý tiež spája rôzne oblasti a prvky interiérového dizajnu.

Mozog má totiž len obmedzenú energiu a vyberá si medzi dvoma rôznymi štádiami. Môže zostať hore a pri vedomí alebo spať a prečistiť. Bez potrebného resetu preto nebude dobre fungovať a zníži sa aj naša celková produktivita a efektivita v škole i v práci.

Kvalitný spánok ovplyvňuje našu náladu, zdravie a navyše regeneruje až 90 % psychických a fyzických síl.

Bez jedla zvládneme celé mesiace, bez spánku len niekoľko dní. Zdroj: biano.sk

Ako zlepšiť spánok

Je dominantou spálne, strávime v nej tretinu života. Výber vhodnej postele s Biano môže byť pre kvalitu spánku rozhodujúci, preto sa do nej oplatí investovať.

Pohodlná posteľ má byť v prvom rade dostatočne veľká, najlepšie odvetrávaná zvrchu aj zospodu na nožičkách. Matrac vďaka nožičkám plnohodnotne dýcha, zároveň by mal kopírovať tvar tela v akejkoľvek polohe.

Vašu posteľ neumiestňujte pod okno ani v priamej blízkosti radiátora. Pri jej výbere (ako aj celého interiéru spálne) uprednostnite nedráždivé farby. Zvoľte anatomicky tvarovaný vankúš a nezabúdajte na prirodzený prísun čerstvého vzduchu, ktorý podporí relaxačné účinky vášho spánku.

V súčasnosti je na trhu dostatočný výber, netreba ho však podceniť. Rovnako ako náš spánok, keďže je to to najlepšie, čo môžeme urobiť pre svoje zdravie.

Google+ Linkedin
Pavel Bielik

Autor:

Editor magazínu Klocher – vyštudoval masmediálnu komunikáciu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Je občasným fotografom a kameramanom. Píše o filme a uskutočňuje rozhovory na celospoločenské témy. Za rozhovor „Moderátor Václav Moravec: Nenávidíme cudzincov, ale vládnu nám Slovák a Polojaponec“ bol ako spoluautor nominovaný na Novinársku cenu 2018 a na Cenu nadácie otvorenej spoločnosti.