fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Za koľko by ste boli ochotní vzdať sa Facebooku?

Máte tip? napíšte nám mailom

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo by sa stalo, keby sa vaše obľúbené sociálne siete spoplatnili? Dokázali by ste sa ich bez mihnutia oka vzdať? Aký veľký podieľ zo svojich príjmov by ste boli ochotní mesačne vyčleniť na “virtuálny stalking”? Na tieto a mnohé iné otázky si posvietili americkí ekonómovia.

Hoci si väčšina ľudí zaryto odmieta priznať, že sa stala závislá od Facebooku a ďaľších populárnych sietí, reálne by si len málokto bez nich vedel predstaviť deň. Veď si spomeňte, koľkokrát bezmyšlienkovito scrollujete po obrazovke mobilu, zatiaľ čo čakáte na autobus, stojíte na križovatke alebo len pri stroji na kávu. Napriek tomu, že nepotrebujete vedieť, z koľkých chodov sa skladal obed vášho suseda, ste radi, ak viete zareagovať na pikošky, ktoré nedávno otriasli svetom alebo sa môžete popýšiť zábermi z luxusnej dovolenky či ďalších schudnutým kilom. Nejeden pár vďačí za svoju spriaznenú dušu práve sociálnym sieťam, nehovoriac o tom, že je to najúčelnejšia forma reklamy a propagácie. Ako by ste však zareagovali, keby vám zo dňa na deň Facebook oznámil, že jeho služby budú spoplatnené?

Prečítajte si tiež:
Koniec lajkov na Instagrame? Neexistujúce srdiečka by mohli pomôcť sebaúcte

Závisí od uhla pohľadu

Známy behaviorálny ekonóm Cass Sunstein tvrdí, že v pilotnom experimente sa snaží nájsť odpoveď, do akej miery si ceníme sociálne siete. A ceníme si ich vôbec nejako? Ekonóm položil používateľom Facebooku úplne jednoduchú otázku: „Predpokladajme, že musíš zaplatiť za používanie Facebooku. Koľko by si bol ochotný najviac zaplatiť za jeden mesiac?“

Druhej polovici opýtaných sformuloval otázku nasledovne: „Predpokladajme, že ponúknem peniaze, aby si prestal používať Facebook. Koľko by som ti musel minimálne zaplatiť za mesiac, aby si to urobil?“

Podľa štandardnej ekonomickej teórie by tieto dve otázky mali priniesť tie isté odpovede. Lenže také ani zďaleka neboli.

Na prvú otázku dobrovoľníci odpovedali, že by boli ochotní zaplatiť maximálne jeden dolár. Až polovica respondentov odpovedalo, že by neboli ochotní za Facebook platiť vôbec.

Na druhú otázku priši ekonómovi dosť odlišné reakcie. Za to, aby sa vzdali Facebooku, si ľudia vypýtali v priemere až 75 dolárov.

Prečo sa ich odpovede natoľko líšia? A pokiaľ si vážime obsah Facebooku len na 1 dolár, prečo ho tak často navštevujeme. A čo vy? Za koľko by ste sa vzdali Facebooku? Teda… vzdali by ste sa ho vôbec?

Prečítajte si tiež:
SILA! Chcela vyzerať ako Kim Kardashian, no plastická operácia sa nevydarila. Zúfalá žena si nedokáže ani sadnúť a zadok sa jej doslova rozpadáva na kusy!
pixabay.com

 

Zdroj: etrend.sk

Foto: pixabay.com

 

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií