Zdravé grilovanie: Viete, ako na to? Pozrite si týchto päť rád

Zdravé grilovanie: Viete, ako na to? Pozrite si týchto päť rád

reklama

Grilovačka sa hodí k letu rovnako ako bazény, večerné posedenia pri pivku či letných drinkoch s priateľmi alebo skrátka pravá dovolenka, slnečné lúče a morské vlny.

Piatkový, sobotný (alebo v podstate ktorýkoľvek) večer si jednoducho radi a často spríjemňujeme chutným grilovaným mäskom. Ak vám niekedy napadlo slovné spojenie “zdravé grilovanie” a predstavili ste si len misku plnú zeleniny, nezúfajte.

Prinášame vám 5 tipov, ako na to.

reklama

1. Kvalitné mäso

Základom grilovania je chutné a kvalitné mäso. Tu však dávajte veľký pozor – s porciou to nepreháňajte. Rovnako dôležité je zvoliť aj správny druh mäsa. Pre zdravšie stravovanie vám odporúčame zvoliť jednoznačne ryby, morské plody alebo kvalitné morčacie mäso. Snažte sa ho opiecť dozlatista a dajte pozor, aby ste ho nepripálili. Oškrabaním sa totiž zbavíte len časti škodlivín. Do mäsa nepichajte, len ho zľahka otáčajte. Vytekajúca šťava sa totiž spaľuje, dymí a mení na škodlivé látky. Ak chcete grilovať bez mäsa, milovníci húb určite ocenia grilované šampiňóny.

Zdroj: KetoDiet

2. Zelenina 

Pamätajte, že zelenina nie je len farebným doplnkom na stole, spravte z nej hlavnú hviezdu večera. Je ľahká na žalúdok a stimuluje správne spracovávanie potravy. Na tanieri by mala tvoriť až polovicu jeho obsahu, tú druhú vyplňte bielkovinami. „Zelenina má veľa vody a málo soli, preto sa odporúča pre zdravé stravovanie a chudnutie. Vďaka zelenine zásobujeme telo vlákninou, a tým podporujeme správne fungovanie trávenia a črevnej peristaltiky,“ hovorí Martina Dvořáková, odborníčka na ketodiétu. Okrem toho je dôležité dať prednosť sezónnej zelenine. Je plná chuti, vitamínov a minerálnych látok. Skúste k obľúbenej grilovanej paradajke či paprike pridať nové chute. Artičoky, baklažán, špargľa, tekvica, cuketa či zeler – možno neznejú veľmi vábne, ale grilované chutia výborne a navyše vám pomôžu znížiť cholesterol, upravia krvný tlak a podporia chudnutie rozhýbaním metabolizmu. Stačí ich pokvapkať olivovým olejom a pridať obľúbené korenie alebo bylinky.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Počas cvičenia by ste nemali zabudnúť na pitný režim. Toto je 9 problémov, ktoré vás môžu začať trápiť

POKRAČOVANIE NA DRUHEJ STRANE →

reklama

Google+ Linkedin

Autor príspevku:

Obdivovateľka umenia vo všetkých jeho formách, hľadajúca a nachádzajúca ho všade okolo seba. Fotografiami si zaznamenávam svet, najradšej cez dokumentárnu fotografiu, ľudí a ich príbehy. Rada si tieto príbehy aj píšem a hrám.