fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Zistite, ktoré potraviny nie sú až tak zdravé, ako si myslíte

Máte tip? napíšte nám mailom

Chcete zhodiť nejaké to kilečko, ale športovanie nie je vašou silnou stránkou a radšej zvolíte nejakú diétu? Áno, aj to sa dá, ale pozor na potraviny, o ktorých si myslíte, že sú zdravé či zdravšie! Bohužiaľ, nie všetky nimi naozaj sú. Čítajte a zistite viac.

1. Celozrnný chlieb

Tento chlieb je vyrobený z prepracovaných zrniečok, čím zrnko stráca svoje výživné látky. Niektorí predajcovia dokonca pridávajú umelé zrnká na povrch, ktoré vytvárajú dojem, že je chlieb celozrnný. Vnútri je však chlieb rovnaký ako klasický chlieb. Celozrnné pečivo nie je tiež veľmi dôveryhodné. Výnimkou je pečivo z bio potravín. Nie každý obilninový produkt je celozrnný.

c0ae116f-67fc-4def-b1f7-604c17f7b838_tablet

2. Kupovaný šalát a dressing

Jedenie šalátu neznamená vždy len to, že je to zdravé. Veľa hotových šalátov obsahuje veľa nezdravých prísad, napr. ako krutóny, sladké dressingy alebo oriešky a mäso s vysokým obsahom tuku. V takom prípade je lepšie si urobiť šalát sám. Taktiež dressingy, ktoré sa k šalátu pridávajú, sú veľmi nezdravé. Buď sú veľmi mastné alebo krémové. Kupované dressingy obsahujú veľké množstvo cukru, tuku, zahusťovadiel a prísad, ktoré dodajú dressingu lepšiu chuť. Tak ako pri šaláte je lepšie urobiť si vlastný dressing, pri ktorom si budete istí, čo dressing obsahuje.

f41f003c-21bb-4ede-ac73-e50d04006690_tablet

3. Müsli tyčinky

Vyzerajú veľmi zdravo, ale realita je iná. Veľmi ľudí si myslí, že pomocou müsli tyčinky dokáže schudnúť. Tieto tyčinky obsahujú veľa semiačok, ktoré sa zlepia vysoko kalorickým kukuričným sirupom. Taktiež nedokážu potlačiť túžbu po jedle. Prevažnú väčšinu tyčinky tvorí škrobový sirup, ktorý pri častej konzumácii môže poškodiť pečeň, zvyšuje hladinu cholesterolu v krvi a tiež spôsobuje obezitu.

Prečítajte si tiež:
Holíte sa správne? Pomôcť vám môžu aj kapsuly či peelingy

8768dc07-6869-471d-9b9c-fbe52242a9c1_tablet

4. Smoothies

Existuje veľké množstvo týchto kokteilov, ktoré sú pre zdravie skutočne veľmi prospešné. Avšak nájdu sa aj také, ktoré nie sú až také zdravé. Najmä, ak si smoothie kupujete v nejakej reštaurácii. Väčšina reštaurácii môže tieto kokteily nazývať „smoothie“, ale v skutočnosti ide o obyčajný mliečny kokteil. Pridávajú do neho cukor, plnotučné mlieko alebo zmrzlinu. V prípade, že si vyrobíte domáce smoothie, nemáte čo stratiť. Stačí len zvoliť správny výber prísad. Smoothie vám poskytne energiu a zvýši imunitu. Navyše môže obsahovať veľa dôležitých vitamínov. Zdravou alternatívou sú čerstvé bobule, grécky jogurt, banán, špenát alebo kel.

12dbc12f-61f9-4666-992b-6c22ce1cfa1c_tablet

5. Bezlepkové potraviny

Väčšina ľudí nemôže jesť lepok. V mnohých prípadoch ani bezlepkové potraviny nie sú zárukou, že je jedlo zdravé. Na výrobu bezlepkových potravín sa používa múka, tuk a sacharidy. Skúste tieto bezlepkové potraviny nahradiť napr. ovocím, zeleninou alebo strukovinami, ktoré neobsahujú žiaden lepok.

ac732698-bc2e-4415-80de-c4d2f32ef75f_tablet

Pokračovanie článku nájdete na druhej strane.

Chcete zhodiť nejaké to kilečko, ale športovanie nie je vašou silnou stránkou a radšej zvolíte nejakú diétu? Áno, aj to sa dá, ale pozor na potraviny, o ktorých si myslíte, že sú zdravé či zdravšie! Bohužiaľ, nie všetky nimi naozaj sú. Čítajte a zistite viac.

6. Proteínové nápoje

Tieto nápoje sa využívajú napr. po cvičení. Nie sú pre telo žiadnou nevyhnutnosťou, iba ak ste profesionálny športovec. Ich požívanie môže narobiť viac škody ako priniesť úžitku. Obsahujú vysoké množstvo kalórii, cukrov a sú určené na rýchle získanie svalov. Po namáhavom cvičení by ste vždy mali piť čistú vodu.

dc3454bc-2b7f-49d2-84e0-5b6cee60e541_tablet

7. Muffiny z ovsených otrúb

Toto jedlo je v súčasnosti veľmi populárne. Ovsené otruby sú jedno z najzdravších jedál. Pri týchto maffinoch to však vôbec neplatí. Muffiny z ovsených otrúb sa považujú za zdravú alternatívu raňajok. V skutočnosti je jedenie týchto muffínov rovnaké ako jedenie koláča, dokonca aj vtedy, ak si ich urobíte doma. Tie z obchody sú dokonca horšie. Obsahujú až 500 kalórii. Cukor, múka, vajíčka a maslo sú hlavnými ingredienciami.

Prečítajte si tiež:
Týchto 20 dôvodov ťa presvedčí, aby si začal okamžite jesť olivy

db9887a2-4bd6-4f61-af08-a5189ebd68f8_tablet

8. Jogurt

Jogurt obsahuje kalcium a vitamíny a proteíny. Tiež je ideálny pre tráviaci systém. Pri jeho výbere treba byť veľmi opatrný. Veľa jogurtov je však založených na báze dezertu – veľa cukru, ovocia a tuku. Je rozdiel medzi jogurtom, do ktorého sa pridáva normálny cukor, a jogurtom, kde sa pridáva sladidlo. Sladidlá neobsahujú veľa kalórii, ale spôsobujú zvýšenú chuť na sladkosti. Najlepšou voľbou, čo sa týka jogurtu, je grécky jogurt bez pridaného tuku, cukru a kalórií.

160c3d03-97dd-49d8-b255-825338a0db52_tablet

9. Polievka

Polievky sa dochucujú veľkým množstvom soli a rôznym korením. Zvýšenou dávkou soli trpí najmä krvný tlak. Najväčšie množstvo soli obsahujú kupované polievky, do ktorých sa pridáva veľa soli a spracovaných potravín, aby polievka mala čo najvyššiu trvanlivosť.

2bc7b078-57e9-45a9-8908-0c80681bdac0_tablet

10. Sushi

Ryža, ryby a chrumkavá zelenina. Čo by na tom mohlo byť nezdravé? Sushi môže byť zdravé, ak je robené z celozrnnej ryže, rýb určených špeciálne na výrobu sushi a čerstvej zeleniny. Sushi, ktoré dostávame z obchodu, môže obsahovať aj 500 kalórii. Sú plnené vyprážanými kúskami rýb, ktorých skvelú chuť dopĺňa omáčka a majonéza. Najlepšou voľbou je sashimi. Je to len ryba bez ryže a omáčky. Je to skutočne delikatesa.

d3283851-4615-43ef-b19b-09c5727dd713_tablet

Zdroj: diply.com

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií