fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Značka Durex prišla s kampaňou, ktorá vyvolala rozruch po celom svete

Kreatívna agentúra Havas London navrhla nové logá a plagáty britskej značky kondómov Durex. Správa sa okamžite rozmnožila po celom internete a sociálnych sieťach. Súčasťou zmeny je tiež aktivistická kampaň, ktorej cieľom je naučiť mladých ľudí, že bežný sex má od porna ďaleko.

Máte tip? napíšte nám mailom

Britská značka kondómov Durex prekvapila novými logami, sloganom a kampaňou. Ide o stratégiu, prostredníctvom ktorej chcú upozorniť na „realitu sexu“. Bežný sex totiž neprebieha rovnako ako v porne. Veľa mladých ľudí sa práve kvôli porno scénam bojí prvej sexuálnej skúsenosti, pretože majú pocit nedostatočnosti. Nové plagáty Durex tiež upozorňujú na potrebu chrániť sa pred pohlavnými chorobami.

Durex vzdoruje spoločenským normám

Cieľom kampane je urobiť z Durexu „hlavného aktivistu“ proti sexuálnym stigmám. „Mohla by to byť tá najdôležitejšia úloha, akú sme kedy urobili a urobíme,“ uviedol riaditeľ kreatívnej agentúry Havas London, Elliot Harris. Práve táto agentúra prišla s originálnym nápadom ukázať mladým ľuďom sex z reálneho uhla pohľadu.

Agentúra sa zamerala na Durex, pretože značka má vplyv a meno po celom svete. „Náš nový cieľ povedie k zdravším rozhovorom o sexe a postoju k sexu, ale tiež k začleneniu a akceptácii tých, ktorí ešte nemajú žiadnu sexuálnu skúsenosť,“ vysvetlil Harris. Klasické logo „Durex – Love sex“ sa tak zmenilo na „Durex – Challenge the Norms“.

Značka Durex prišla s kampaňou, ktorá vyvoláva rozruch po celom svete

Nové plagáty sú poučnejšie

Bývalé trojrozmerné logo Durex malo efekt odrážajúceho sa svetla. Tvorcovia nového loga stavili na plochý dizajn, ktorý si stále zachováva tradičnú modrú a bielu farbu. Niekoľko plagátov zobrazuje bozkávajúce sa páry či ľudí ležiacich v posteli. Výnimočnosťou nových plagátov sú fakty, ktoré agentúra získala z verejných prieskumov z roku 2017.

Prečítajte si tiež:
Triky, ktoré nás učili ešte ako malých: Tieto vychytávky ti uľahčia každodenný život

Na plagátoch sa objavujú informácie, ako napríklad „dve tretiny z nás nie sú úplne spokojníé so svojím sexuálnym životom“, „1 z 2 ľudí okolo nás nikdy nepodstúpil testy na sexuálne prenosné choroby“, alebo, „71 percent mladých chlapcov hľadá inšpirácie do postele na internete“. Pred faktami sú frázy, ktoré spolu s nimi vytvárajú akúsi rýmovačku. Celý plagát je tak rozdelený do štyroch častí.

Značka Durex prišla s kampaňou, ktorá vyvoláva rozruch po celom svete

Sex pre každého

Nové logo a plagáty sa na trh dostali symbolicky na Valentína 14. februára. „Aj keď nárast možností na internete priniesol pozitíva vrátane väčšej otvorenosti, diskusie a prístupu ku sexu, jeho dôsledky ako nesprávne interpretovanie, mýty, nedostatok vzdelania či zmätok značne prevažujú,“ prezradili hovorcovia Durexu.

Najmä medzi mladými ľuďmi panovala sexuálna úzkosť, ktorú spôsobilo predovšetkým nerealistické znázorňovanie „posteľných scén“ naprieč rôznymi kultúrami. „Durex sa stavia proti nereálnym reprezentáciám sexu – ako aj stigmám a tabu, ktoré sa neustále zhoršujú,“ dodali hovorcovia.

„Porno nie je normou. A sexuálne prenosné poruchy skutočne existujú,“ píše sa v liste, ktorý uverejnila značka Durex. Ľuďom tiež odkazuje, aby zabudli na definície a mysleli na tradície. „Láska je láska, nezáleží na orientácii. Nie je čas na to, aby sme čelili sexočakávaniam?“ dodávajú autori listu.

Prečítajte si tiež:
LEGO rozširuje svoju ponuku. Dánska spoločnosť stavebnicou s Braillovým písmom poteší nevidiace deti
Máte tip? napíšte nám mailom
Zdroj Fight The New Drug

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií