Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Chlpatý január: Pridáte sa k ženám, ktoré sa rozhodli počas januára 2019 ani raz neoholiť a podporiť tým dobrú vec?

Ideál ženy sa dnes určuje podľa istých kritérií. Najčastejšie však podľa výzoru. Médiá nám tento ideál prezentujú dennodenne – formou natívnych článkov, sociálnych sietí či fotografií na Instagrame.

Pokračovanie pod reklamou

Všetky ženy sú na fotkách dokonalé: majú husté vlasy, plné pery, bezchybnú pleť, dlhé štíhle nohy a prsia, ktoré sa sa ledva zmestia do podprsenky. Ako je to možné?

Nezabúda sa ani na holenie. Pri pohľade na ženy v spodnej bielizni alebo v plavkách máme pocit, že sa holia skutočne všade – doslova od hlavy po päty. Aj vy neznášate holenie, ale milujete oholené nohy?

Nie všetky ženy by s týmto súhlasili. Nájdu sa medzi nami aj také, ktoré by nám s radosťou oponovali. Tie totiž milujú neoholené nohy (a nielen tie) a vyzývajú ostatné ženy, aby sa k nim pridali. 

Pamätáte si ešte na Movember?

Nemožno zabúdať ani na mužov – na uliciach vidno čoraz častejšie mládencov s hladko oholenou bradou. Pritom nemajú problém si oholiť aj ďalšie časti tela, ako nohy, ruky, podpazušie, ba dokonca aj svoju hustú hrivu.

Istá skupina mužov sa na takýchto „netypických chlapov” nedokázala už viac pozerať. V roku 2014 vznikol z tohto podnetu unikátny projekt, ktorý sa snažil vrátiť bradu aj tým mužom, ktorí o ňu z estetických, hygienických príčin alebo osobného presvedčenia prišli.

Následne v Austrálii a na Novom Zélande vznikol takzvaný „Movember” (ide o kombináciu slov moustache, čo v preklade znamená fúzy, a november ako označenie mesiaca, počas ktorého kampaň prebiehala).

https://www.instagram.com/p/BsPpNOdHn9p/

Hlavným cieľom kampane bolo upozorniť na zdravotné problémy, ktoré postihujú mužskú populáciu – najmä rakovina semenníkov a prostaty a taktiež zníženie počtu samovrážd.

Od brady k nohám

V roku 2019 vznikla podobná kampaň zameraná na ženy. Tvárou kampane sa stala Laura Jacksonová, 21-ročná študentka z anglického mesta Warwickshire, ktorá prostredníctvom svojho účtu na Instagrame vyzýva ženy k tomu, aby vyhodili žiletku, holiaci strojček, depilačné pásiky, teda všetko, čo by ich mohlo lákať oholiť sa. Prečo?

Laura sľubuje, že ak sa vydržíte neholiť, budete sa cítiť konečne samy sebou. ,,Naučte sa prijímať svoje telo také, aké v skutočnosti je, uviedla pre denník Huffington Post.

Chlpatý január

Pýtate sa, kde chodia ľudia k takýmto nápadom? Stačilo dostať rolu v divadle a „chlpatý január” bol na svete. Ak vás zaujíma, ako vznikol tento názov, stačí si ho preložiť. Keď si slovo Januhairy rozložíte na dve časti, zistíte, že ide o slovo January (január) a hairy (chlpatý), čiže chlpatý január.

Podmienkou roly, ktorú Laura mala stvárňovať, bolo, aby si nechala narásť ochlpenie. Tak sa jej to zapáčilo, až si na to zvykla. Ako plynul deň za dňom, napokon bol z toho mesiac, dva, tri… a žiletku už nepotrebovala vôbec.

S narastajúcim ochlpením priamoúmerne narastalo nepochopenie u viacerých ľudí. Jednou z nich bola aj jej matka, ale o nej neskôr. Keďže Laura patrí k ľuďom, ktorí si z rečí druhých nič nerobia, celú situáciu sa rozhodla riešiť po svojom.

Spustila kampaň s cieľom upevniť sebavedomie u žien, ktoré sa cítia menejcenné a chcú sa silou-mocou podobať na iné, „bezchybné”, ktoré ponúka internet, a zároveň vyzbierať 1000 libier na pomoc charitatívnej organizácii Body Gossip a jej vzdelávaciemu programu. Prostredníctvom neho sa mládež učí, ako pristupovať k hodnoteniu svojho výzoru i výzoru ostatných.

Za ochlpenie sa nemusíte hanbiť

V predchádzajúcich riadkoch sme písali o Laurinej mame. Tá totiž najskôr svoju dcéru hrešila slovami: „To už si naozaj taká lenivá, že sa ani neoholíš?” Neskôr však zmenila názor. V súčasnosti je totiž dcérinou najväčšou fanúšičkou. Sama sa dokonca rozhodla, že sa k Laure pridá a počas celého januára 2019 sa ani raz neoholí.

Pokračovanie pod reklamou

Laura nenašla pochopenie iba doma, ozvali sa jej i ženy z rôznych kútov sveta – z Ameriky, Kanady, Španielska, Nemecka a Ruska, ktoré sa k nej neváhali pridať. Pridáte sa tiež?

View this post on Instagram

#repost Image by @pelyagudo Too much time is spent on teaching girls to worry about what the world thinks of them. All around the world there are magazines, books, films, celebrities, adverts etc, etc…Constantly reminding women how to look, what to do and who to be. All to bring more pleasure and acceptance to the eyes of society. These influences remind us that we can never be satisfied; they depict and create our flaws and insecurities, when the real flaw of ours is how we don’t love our naked and un-pampered selves, for just the way they are. Januhairy, is a project to help women feel they are in a safe space to be able to challenge the embedded norms of shaving. It's an experiment for people taking part, and the people viewing the process. The sponsorship money goes to Body Gossip’s education program, aiming to change young minds and their views on their bodies. If you would like to get involved, the sign-up form is in the bio ☝🏻✨☝🏻 #januhairy #bodygossip #bodyhairmovement #happyandhairy #loveyourbody #thenaturalhealthrevolution #natural #hairywomen #womanpower #selflove #feminine

A post shared by Januhairy (@januhairy) on

Ak by sa vám predsa len tento nápad nepozdával a už teraz rozmýšľate, kedy sa pôjdete oholiť, odporúčame si prečítať článok, v ktorom sme písali, ako sa správne holiť. Vedeli ste, že vám vedia pomôcť aj peelingy?

Zdroj: huffingtonpost.co.ukinstagram.com/Hairy Halmiainstagram.com/Drahomíra Klofáčováinstagram.com/colonelbeardinstagram.com/Januhairy

reklama

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií