fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu! Peugeot 208 zabodoval na ženevskom autosalóne

Nový Peugeot 208 bude prvým elektromobilom značky. Dizajn inšpirovaný kupé 508 dopĺňa i-Cockpit s 3D displejom. Toto je naozaj moderné malé auto. A navyše z Trnavy.

Nový model z dielne automobilky Peugeot, ktorý v sebe spája výkon, moderný dizajn a mobilitu. Peugeot 208 je malé mestské auto, ktoré je však schopné viac ako len bežnej prepravy. Má výborné jazdné vlastnosti, je vysoko efektívne a pýši sa najnovšími inováciami, čo si všimli aj na ženevskom autosalóne.

Nová generácia Peugeotu 208 bude pre francúzsku automobilku míľnikom. Ako prvý model Peugeotu prichádza hneď s troma druhmi pohonu – benzínovým, naftovým a k tomu elektrickým. Umožnila to nová platforma CMP, ktorá je vo verzii e-CMP pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg, zlepšenie aerodynamiky, zvýšenie pevnosti a zlepšenie jazdných vlastností.

Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu! Peugeot zabodoval na ženevskom autosalóne
Zdroj: Peugeot

Zážitok pre cestujúcich

Pokračovateľ Peugeotu 207 je veľmi úsporný. Spotreba je pri modeli e-HDi 1.4 len 3,4 l/100 km. Okrem toho v sebe auto spája moderné technológie, ktoré umocňujú zážitok z jazdy a poskytujú lepší komfort pre všetkých cestujúcich.

Peugeot tvrdí, že línie sú natoľko výrazné, že novinka nepotrebuje žiadne chrómové dekorácie. Vyššie verzie použijú čierne lesklé lemy kolies a verzie GT Line a GT aj čierne okenné rámy, čierny difúzor a až 17-palcové disky kolies.

Na výber budú laky Black Diamond, žltá Moutarde, modrý Quasar a červená Elixir. Elektrická e-208 bude mať prednú masku lakovanú vo farbe karosérie, logo leva, ktoré mení sfarbenie podľa uhla pohľadu, a plakety “e“ na predných blatníkoch.

Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu! Peugeot zabodoval na ženevskom autosalóne
Zdroj: Peugeot

Drobné nedostatky

Aby sme ale iba nechválili, v novom Peugeote 208 sme našli aj zopár menších nedostatkov. Ako prvé spomenieme výškové nastavenie volantu. Trafiť ideálnu výšku tak, aby mal vodič nižšej postavy dostatok priestoru na kolená a zároveň dobrý výhľad na prístrojový štít, je pomerne komplikované.

Ak preferujete manuálnu prevodovku, z páky v novej 208-čke môžete ostať sklamaní. Na rozdiel od krásneho voliča v prípade automatu je riadiaca páka manuálnej prevodovky až nepekne veľká a príliš nepasuje do pekne spracovaného interiéru.

Popri závode PSA Trnava bude nový Peugeot 208 schádzať z linky aj v Maroku, kde sa však budú vyrábať lacnejšie verzie, najmä pre rozvojové krajiny. V predaji môžeme malého levíka očakávať už v lete.

 

Zdroje:

psa-slovakia.sk

auto.pravda.sk / Tomáš Andrejčák

auto.sme.sk / Daniel Balucha

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií