fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu! Peugeot 208 zabodoval na ženevskom autosalóne

Máte tip? napíšte nám mailom

Nový Peugeot 208 bude prvým elektromobilom značky. Dizajn inšpirovaný kupé 508 dopĺňa i-Cockpit s 3D displejom. Toto je naozaj moderné malé auto. A navyše z Trnavy.

Nový model z dielne automobilky Peugeot, ktorý v sebe spája výkon, moderný dizajn a mobilitu. Peugeot 208 je malé mestské auto, ktoré je však schopné viac ako len bežnej prepravy. Má výborné jazdné vlastnosti, je vysoko efektívne a pýši sa najnovšími inováciami, čo si všimli aj na ženevskom autosalóne.

Nová generácia Peugeotu 208 bude pre francúzsku automobilku míľnikom. Ako prvý model Peugeotu prichádza hneď s troma druhmi pohonu – benzínovým, naftovým a k tomu elektrickým. Umožnila to nová platforma CMP, ktorá je vo verzii e-CMP pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg, zlepšenie aerodynamiky, zvýšenie pevnosti a zlepšenie jazdných vlastností.

Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu! Peugeot zabodoval na ženevskom autosalóne
Zdroj: Peugeot

Zážitok pre cestujúcich

Pokračovateľ Peugeotu 207 je veľmi úsporný. Spotreba je pri modeli e-HDi 1.4 len 3,4 l/100 km. Okrem toho v sebe auto spája moderné technológie, ktoré umocňujú zážitok z jazdy a poskytujú lepší komfort pre všetkých cestujúcich.

Prečítajte si tiež:
Chcete prestať s fajčením? Tieto tipy vám v tom zaručene pomôžu

Peugeot tvrdí, že línie sú natoľko výrazné, že novinka nepotrebuje žiadne chrómové dekorácie. Vyššie verzie použijú čierne lesklé lemy kolies a verzie GT Line a GT aj čierne okenné rámy, čierny difúzor a až 17-palcové disky kolies.

Na výber budú laky Black Diamond, žltá Moutarde, modrý Quasar a červená Elixir. Elektrická e-208 bude mať prednú masku lakovanú vo farbe karosérie, logo leva, ktoré mení sfarbenie podľa uhla pohľadu, a plakety “e“ na predných blatníkoch.

Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu! Peugeot zabodoval na ženevskom autosalóne
Zdroj: Peugeot

Drobné nedostatky

Aby sme ale iba nechválili, v novom Peugeote 208 sme našli aj zopár menších nedostatkov. Ako prvé spomenieme výškové nastavenie volantu. Trafiť ideálnu výšku tak, aby mal vodič nižšej postavy dostatok priestoru na kolená a zároveň dobrý výhľad na prístrojový štít, je pomerne komplikované.

Ak preferujete manuálnu prevodovku, z páky v novej 208-čke môžete ostať sklamaní. Na rozdiel od krásneho voliča v prípade automatu je riadiaca páka manuálnej prevodovky až nepekne veľká a príliš nepasuje do pekne spracovaného interiéru.

Popri závode PSA Trnava bude nový Peugeot 208 schádzať z linky aj v Maroku, kde sa však budú vyrábať lacnejšie verzie, najmä pre rozvojové krajiny. V predaji môžeme malého levíka očakávať už v lete.

Prečítajte si tiež:
Bojovať so strachom je náročné. Fóbia z pavúkov, lietania či zubára trápi mnoho ľudí. Trpíš nejakou aj ty?

 

Zdroje:

psa-slovakia.sk

auto.pravda.sk / Tomáš Andrejčák

auto.sme.sk / Daniel Balucha

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií