fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Zdravý životný štýl vás nemusí zruinovať: Potraviny, ktoré si doma pripravíte ľahko a “fitness”

Mnohé potraviny, ktoré obľubujú vyznávači zdravého životného štýlu, sú pomerne finančne náročné  a niekedy aj ťažšie dostupné. Iné si zas jednoduchými obmenami môžete pripraviť vo viac “fit” verzii. Ako si doma môžete vyrobiť nutrične hodnotné potraviny?

Ako sme už písali v minulosti, mnohé potraviny sa tvária ako fitness, no v skutočnosti nie sú o nič výživnejšie ako ich “nefitness” náprotivkovia. Potom je tu aj kategória tých, ktoré síce majú svoje výhody, no sú pomerne drahé a často ich dostať iba v bio obchodoch. Pokiaľ sa však rozhodnete pripraviť si ich doma, ušetríte množstvo času a aj peňazí.

Ovsená múka

V nutrične hodnotnejších receptoch neraz môžete nájsť ako alternatívu k bielej múke aj ovsenú múku. Okrem toho, že táto verzia je ťažko dostupná v bežných supermarketoch, jej cena je tiež pomerne vysoká. V internetových obchodoch kúpite najlačnejšie okolo dvoch eur. Doma si ju však môžete vyrobiť za niekoľko centov.

Postačia vám na to ovsené vločky (najlepšie jemné) a mixér. Vločky jednoducho rozmixujete na vybranú konzistenciu a máte ovsenú múku.

potraviny, fitness
foto: pixabay.com

 

 

 

 

 

 

Domáci termix

Populárny tvarohový dezert obsahuje len malý zlomok bielkovín oproti tomu, koľko by sa dalo vyťažiť z tvarohu. Naviac je v ňom množstvo cukru a iných pridaných látok. Pokiaľ si však kúpite odtučnený tvaroh a rozmiešate v ňom jednu či dve kocky horkej čokolády, máte sýty a chutný fitness dezert za pomerne málo kalórií.

Pokiaľ sa vám verzia zdá príliš málo sladká, môžete ju dosladiť stéviou, kokosovým cukrom, flavour drops či iným sladidlom, ktoré preferujete.

Proteínový puding

Proteínový puding si môžete kúpiť v obchode, no neraz obsahuje množstvo pridaných látok a  je pomerne drahou záležitosťou. Pokiaľ však pudingovú zmes zmiešate s proteínom (asi 10 až 15 gramov na jednu porciu), dosladíte podľa chuti, vytvoríte si vlastnú domácu verziu.

potraviny, fitness
foto: pixabay.com

 

 

 

 

 

 

Orieškové maslá

Orieškové maslá sú pomerne finančne náročnou záležitosťou, patria však k veľmi populárnym “fitness” potravinám. Doma si ich môžete vyrobiť tak, že si oriešky opečiete na panvici a následne poriadne rozmixujete. Proces rozmiešavania však bude trvať niekoľko minút.

Potraviny, fitness
foto: Pixabay.com

 

 

 

 

 

 

Tahini pasta

Dostať ju v bio obchodoch, no obyčajne je vo veľkých baleniach, čo môže byť nevýhodou pre ľudí, ktorí si touto potravinou chcú iba z času na čas ozvláštniť jedálniček. Navyše, nedá sa kúpiť vo väčšine supermarketov, takže nie je tak dostupnou surovinou.

Tahini pasta je populárnou surovinou pri výrobe cícerovej nátierky hummusu. Využíva sa aj do zálievok a ďalších jedál. Ide v podstate o sezamový krém. Ten si doma pripravíte ľahko tak, že si opražíte na suchej panvici sezam. Potom pridáte do misky trochu olivového oleja a rozmixujete na jemnú pastu.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií

"