fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Audi napreduje: Plánom je auto, ktoré zisťuje, ako sa cítite

Máte tip? napíšte nám mailom

Konektivita, autonómia a elektrifikácia sú tri módne slová, ktoré značka Audi rozhadzovala počas Consumer Technology Association 2020 ako konfety.

Pre Hildegardu Wortmannovú, riaditeľku predaja a marketingu spoločnosti Audi, predstavujú tieto trendy jedinečnú príležitosť premeniť vozidlo na ďalší obytný priestor. Slogany a hlavný zámer nemusia znieť príliš lákavo, keďže nikto nechce tráviť za volantom viac času, ako je nutné. Wortmannová však hovorí:

„Máte domáce prostredie, niektorí z nás stále majú pracovné prostredie a auto môže byť tretím. Bude pohodlné a útulné. Chceme z neho spraviť pohodlnejší priestor, potom prinesieme partnerov pre spoluprácu, napríklad pre zábavu. Je to nová norma v oblasti inovácií.“

Kľúčom má byť spolupráca, keďže pracovníci Audi majú veľa nápadov, ktoré chcú implementovať. Značka investovala najmä do spoločnosti Holoride, ktorá má v úmysle priniesť do automobilu virtuálnu realitu. Spolupracovať má tiež Disney s cieľom vytvoriť prostriedky, ktoré by učinili z naháňačky do obchodu pohlcujúci zážitok pre cestujúcich.

Audi a inovácie

Virtuálna realita je jedna z možností. Uvedenie streamingových služieb ako Netflix a Fire TV do automobilu je ďalšia, ale Audi presne nedefinovalo, čo a kedy prenesie do výroby. Isté je, že firma je veľmi otvorená pre partnerstvá:

„Nemôžeme pokračovať v pohľade na auto ako na uzavretý ekosystém a predstierať, že dokážeme všetko sami. Nemôžeme. Je to otvorená platforma. Je dôležité si to uvedomiť.“

Zvyšujúce množstvo technológií v aute umožňuje Audi navrhovať modely s vyšším stupňom digitálnej adaptácie. Tento prístup je nový, pretože, ako zdôraznil hovorca Audi, automobily boli za posledných 100 rokov postavené na objednávku. Ak vy a váš sused máte identickú A7, sú rovnaké, ak niekto do jej výbavy nejakým spôsobom nezasiahne, alebo model inak neupraví. Pri pohľade na budúcnosť teda autá môžu vyzerať rovnako, ale budú používať odlišný softvér. Možno budete chcieť Netflix, kým sused by radšej sledoval filmy z Amazonu. A nie je príliš pritiahnuté za vlasy predstaviť si rôzne pozadia, písma pre obrazovky alebo prispôsobenie hluku elektromotora podobne ako zvonenia v telefóne. Audi už hovorilo aj o rôznych svetelných vzoroch, podpisoch a odomykaní dotykom.

Prečítajte si tiež:
3 druhy lásky. V ktorej sa nájdeš ty?

Hoci budú niektoré z funkcií nevyhnutné, Wortmannová tvrdí, že nie je cieľom zdvojnásobiť príjem Audi premenou RS Q8 na kino s výkonom 600 koní. Umelá inteligencia pomôže Audi dosiahnuť novú úroveň konektivity:

„Umelá inteligencia nám umožní vyrobiť auto, ktoré sa samo učí a zisťuje vaše pocity.“

Mohlo by teda vedieť, kedy máte hlad a navrhnúť okolité reštaurácie, alebo by mohlo zapnúť vyhrievané sedadlá a kúrenie, ak vám je zima. Čo by sa mohlo stať, keby auto zistilo, že šoférujete domov po piatich pivách? Malo by zastaviť v mene zachovania života iného motoristu? Mnoho otázok pretrváva a Audi má stále čas nájsť odpovede. Je predčasné hovoriť, kedy sa funkcie dostanú na trh, nehovoriac o tom, v ktorých modeloch budú dostupné. Inžinieri spoločnosti však intenzívne pracujú na tom, aby sa táto predstava realizovala.

Prečítajte si tiež:

https://klocher.sk/pamela-anderson-sa-po-piatykrat-vydala-vzala-si-svojho-ex/

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií