fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Kedysi Coca-Cola predala 9 nápojov za deň, dnes sú ich takmer 2 miliardy. Poznáte históriu najpopulárnejších nápojov na svete?

Poznáme ich všetci. Tri obľúbené nápoje, ktorými sú Coca-Cola, Pepsi a Fanta. Hoci všetky z nich majú na trhu nápojov už dlhú históriu, všetky majú niečo spoločné, a aj odlišné. O čo teda ide?

Coca-Cola/Kedysi

Nápoj Coca-Cola začal písať svoju históriu už v roku 1886, informuje World of Coca Cola, keď zvedavý lekár menom John S. Pemberton začal experimentovať s vytváraním nápojov. Vytvoril ochutený sirup, ktorý bol následne otestovaný odborníkmi a našťastie sa ujal. Keď Coca-Cola začínala, predalo sa z nej len 9 kusov za deň, a to len za 5 centov. V súčasnosti sa globálne predá aj 1,9 miliardy kusov denne.

Coca-Cola/Dnes

To, že je Coca-Cola skutočne populárnou značkou, nie je náhoda, uvádza darenkurtis.sk. V minulosti mala mnoho úspešných kampaní ako napríklad Taste the feeling. Práve emócie sú kľúčom k úspechu všetkých jej kampaní, hoci momentálne sa skôr presadzujú EKO produkty namiesto takých ako je Coca-Cola.

Pepsi/Kedysi

Pepsi vznikla už pred 125 rokmi v Severnej Karolíne. Jej počiatky siahajú do roku 1893, kedy ju vymyslel lekárnik menom Caleb Bradham. Svoj obľúbený drink nazval ako Bradový nápoj a obsahoval cukor, karamel, citrónový olej, aj muškátový oriešok. V lete roku 1903 mal tento nápoj už svoju ochrannú známku a koncom roka sa predával už v 24 štátoch.

Pepsi/Dnes

Pepsi je dosť podobná Coca-Cole, ale má inú chuť, uvádza nazjedenie.sk. Najväčšou chybou je to, že si mnoho ľudí myslí, že obsahuje látku pepsín a preto sa volá Pepsi-Cola. Avšak jej názov vznikol na základe tejto domnienky, nie je to však realitou.

Pepsi minulý rok uviedla kampaň s názvom Pepsi pre všetky generácie, ktorá sa usilovala potešiť všetkých ľudí, ktorý si radi užívajú život na plno. Ku kampani sa vyjadril aj Michal Šlechta, ktorý pôsobí ako manažér značky Pepsi na Slovensku: „Tohtoročnou kampaňou chceme potešiť nielen fanúšikov, ktorí si ikony populárnej hudby dobre pamätajú. Žiť život naplno v každom okamihu je spoločnou hodnotou všetkých ľudí bez rozdielu veku, preto veríme, že chytí za srdce i tých najmladších.“  

Fanta/Kedysi

Jednou z hlavným výhod značky je jej schopnosť priniesť príjemný zážitok zo skvelej chuti, informuje portál Coca-cola journey.com. Manažérka pre Fantu menom Gina Becková o Fante tvrdí: „Je to skutočne zábavná značka, z ktorej sa teší už mnoho fanúšikov. Povedala by som, že je to taká drzá značka.”  Fanta, ktorú poznáme ako pomarančový, bublinkový nápoj, vznikla pôvodne v Neapole v Taliansku, kedy v roku 1995 Coca-Cola začala využívať citrusy, aby mohla vytvoriť takýto unikátny nápoj.

Fanta/Dnes

Fanta sa momentálne predáva vo viac ako 110 krajinách sveta. Lídrom v predaji Fanty je Japonsko a na trhu sa nachádzalo viac ako 74 príchutí. Medzi niektoré z nich patrí príchuť hlohu, koreňového piva, ako aj guarany, či bieleho banánu. Momentálne práve Fanta si drží druhú pozíciu medzi nealkoholickými nápojmi a v súčasnosti jej konkurujú značky ako Mirinda či Tropicana.

Ak uvažujete nad tým, čo majú tieto nápoje spoločné a zároveň odlišné, stačí sa pozrieť na jednotlivé detaily. Nikto neprišiel s tým, že tento nápad bude určite úspešný. Začali sa rozbiehať, až časom z maličkých krôčikov sa stali celosvetovo známe kampane. Spoločnou vlastnosťou a tajomstvom obľúbenosti všetkých produktov je to, že sa usilujú na zákazníkov pôsobiť cez pocity a emócie. Odlišnosťou sú samotné vizuály v známych farbách ako oranžová, červená a tmavomodrá.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií