fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Fastfoodový gigant McDonald´s začal využívať hyperrealitu, nahliadneme do sveta chovu kráv aj do jeho kuchyne

Kamión spoločnosti McDonald´s plánuje vtiahnuť záujemcov do virtuálneho sveta a oboznámiť ich so svojimi dodávateľmi, pôvodom surovín a realizačnými procesmi odohrávajúcimi sa na pozadí. Využije na to hyperrealitu.

Fastfoodový gigant odštartoval 4. ročník podujatia Na rovinu Tour určeného pre širokú verejnosť. Od mája do augusta navštívi 16 slovenských miest, aby návštevníkom cez špeciálne okuliare predviedol svoju prácu. Ako prvá spoločnosť na Slovensku a v Čechách využije digitálnu technológiu, ktorá kombinuje virtuálnu vizualizáciu s prvkami, ktoré sú reálne umiestnené v priestore prehliadky.

Záujemcovia nahliadnu do sveta chovu kráv, ktoré bude možné si dokonca pohladiť, poprechádzajú sa závodom na spracovanie hovädzieho mäsa a nakoniec aj do kuchyne reštaurácie.

Hyperrealita umožní voľnosť pohybu

Hyperrealita sľúbi človeku väčší zážitok ako virtuálna realita. Zdroj: narovinutour.sk

McDonald´s je prvá spoločnosť, ktorá využíva hyperrealitu. V nej má návštevník voľnosť pohybu. Súlad medzi telom a mozgom zabezpečuje bezdrôtové VR zariadenie a senzory pohybu, ktoré pokrývajú celú scénu s hyperrealitou a sledujú pozíciu človeka v priestore.

Naproti od virtuálnej reality, ktorá je statická či priestorovo veľmi obmedzená a slúži viac-menej len na prehliadanie prvkov.

Martin Možnar z technologickej spoločnosti PBRDigital pre magazín Stratégie vysvetľuje: „Oči vidia pohyb a predávajú túto informáciu do mozgu. Senzor pohybu tela, ktorý sa nachádza v strednom uchu, však zostáva v kľude, pretože telo nemá možnosť sa hýbať. Tým pádom dochádza ku konfliktu v tom, čo vníma mozog a čo robí telo, čo môže niektorým ľuďom spôsobovať nevoľnosť. Hyperrealita, ktorú sme vyvinuli, však pohyb užívateľa umožňuje, a preto sa v nej cíti príjemne a hlavne prirodzene.“ 

Vyvracanie mýtov

Kamión Na rovinu Tour bude už štvrtý rok na svojich cestách po Slovensku predstavovať dodávateľov. Medzi navštívené mestá budú patriť aj Nové Zámky, Poprad, Martin, Žilina, a iné. Svoju túru ukončí 25. augusta v Trenčíne na Mierovom námestí.

Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko, dodáva: „Vďaka využitiu moderných technológií môžeme návštevníkom predstaviť takmer celý proces, ktorým mäso pre naše burgre prechádza, a to behom asi šiestich minút.”

Nedávno sme písali aj o tom, že McDonald´s začína riešiť plasty radikálne. Slamky nadobro skončili a ľudia kvôli tomu spísali petíciu. Viac sa o tom môžeš dočítať v tomto článku.

Zdroj: strategie.hnonline.sknarovinutour.sk

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií