Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

FC Barcelona ohuruje fanúšikov. Tentoraz nie výkonom na ihrisku

Niet pochýb o tom, že futbalový klub FC Barcelona je známy v online i offline svete. Ako si udrží pozornosť fanúšikov, ktorá je však prchavá?

Preto, aby si ich klub udržal na dosah, sa riaditelia tímu zaviazali k digitalizácii s cieľom vytvoriť revolučný zážitok. Ten by mal využívať inovatívne digitálne produkty a služby. Očakáva sa, že úsilie zvýši príjmy FC Barcelona a stane sa hlavným zdrojom príjmov všeobecne. Klub v dokumente opisuje plán:

„S novým prístupom musí klub urobiť ďalší krok vpred. Treba sa zamerať na posun paradigmy v zmysle digitálnej stratégie a čeliť novým výzvam.“

Podľa klubových riaditeľov je v centre digitálnej stratégie potreba „byť nablízku a natrvalo spojený s miliónmi fanúšikov na sociálnych sieťach, z ktorých väčšina nikdy nezažije atmosféru Nou Camp osobne.“ To je kľúč k posilneniu lojality v čoraz konkurenčnejšom svete.

„Digitálnejšia“ FC Barcelona

Čo tvorí auru okolo tejto značky je niečo, čo skúmajú kluby a asociácie v iných športoch, či ide o NASCAR alebo americký futbal. Hoci má tím vyše 350 miliónov „followerov,“ zažiť Nou Camp na vlastnej koži môžu iba štyri milióny ročne. Klub dúfa, že nový prístup zameraný na fanúšikov sa priblíži tým, ktorí takúto šancu nebudú nikdy mať. Dokument ďalej píše:

„Model bude založený na tvorbe integrovaného ekosystému klubových produktov, služieb a obsahu. Cieľom je ponúknuť fanúšikom najlepšiu skúsenosť bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú, a bez ohľadu na to, či navštívia štadión… Ústredným bodom sú najmä kreatívne Barça Studios na vytváranie zábavného obsahu. Taktiež dátový projekt FRM s cieľom lepšie spoznať fanúšikov a poskytnúť to, čo je pre nich najzaujímavejšie za všetkých okolností.“

Dokument zostavil kľúčové prvky riadenia a rozvoja digitálnej technológie. Projekt FRM je zaujímavý a hlavným účelom je zisk, manažment a analýza údajov o správaní a interakcii s klubom.

Celkovo sa očakáva, že štúdio a nová dátová platforma FC Barcelona zvýši príjmy z elektronického obchodu. Má tiež rozšíriť členskú základňu a podporiť snahu o predaj vstupeniek. Aj keď sa dôraz kladie na rastúce príjmy, investície do digitálneho sveta sú nielen chvályhodné, ale aj mimoriadne vzrušujúce pre fanúšikov. Istotne budú radi, že FC Barcelona zainvestuje do značky v nádeji, že sa prostriedky použijú na rozšírenie aktivít klubu v každom teréne.

Zdroj FC Barcelona Tech HQ Union Journal
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií