Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Témy, o ktorých by sme nemali hovoriť s kolegami v práci

Občas máte chuť odľahčiť atmosféru na pracovisku priateľským rozhovorom so spolupracovníkmi. Lenže existujú aj témy, o ktorých by sme sa s kolegami rozprávať nemali.  Viete, ktorým sa treba vyhnúť?  

1. Nenávidená práca   

„Aj keby ste mali skutočne strašný zážitok z predchádzajúceho zamestnania, mali by ste byť schopní pozitívne hovoriť o svojich minulých zamestnávateľoch. Ak len nadávate a haníte, je to znak vašej nezrelosti. Skúste miesto toho poukázať na to, čo ste sa v predošlom zamestnaní naučili a aké máte skúsenosti v danom obore,“ radí Jason Carney, riaditeľ pre ľudské zdroje firmy WorkSmart Systems.

2. Politické názory

„Vyhnite sa rozhovorom týkajúcich sa politiky,“ odporúča Sarah Johnston. Pokračuje: „Spomínam si na to, že som sa stretol s mojím nadriadeným, ktorý ma požiadal, aby som sa vyjadril k politickej situácii. Vedel som, že máme protikladné názory. Nakoniec náš rozhovor dopadol ostrou výmenou názorov a nepriniesol osoh ani jednému z nás.“

Témy, o ktorých by sme nemali hovoriť na pracovisku
Zdroj: pexels.com

3. Ukončenie pracovného pomeru

Ak sa rozhodujete o zmene pracoviska, poriadne si premyslite, s kým budete zdieľať vaše nové rozhodnutie. Podľa korektnosti by mal o tom vedieť ako prvý váš najvyšší nadriadený a až potom zamestnanci. Občas sa stáva, že kolegovia dokážu byť veľmi nepríjemní a po informácii, že odchádzate, dokážu svoje správanie ešte zhoršiť. Ak sa chcete vyhnúť zbytočným klebetám alebo problémom zo strany kolegov, nechajte si to pre seba. V konečnom dôsledku sa to každý dozvie v tom čase, v akom má.

4. Zdravotné problémy

„Nehovorte o tom, že vás čaká napríklad zložité stomatologické vyšetrenie – všetky tieto návštevy u lekárov by nemali patriť do diskusie medzi pracovníkmi. Podobne ako diskusie o problémoch v manželstve. Vaši kolegovia mnohokrát nevedia, ako na ne reagovať v pracovnom prostredí,“ tvrdí Annette Harris, prezidentka a zakladateľka brandingovej agentúry ShowUp!.

Témy, o ktorých by sme nemali hovoriť na pracovisku
Zdroj: pexels.com

5. Intímne rozhovory

Je úplne v poriadku oznámiť kolegom, že ste boli na oslave alebo na svadbe. Dávajte si však pozor, aby sa rozhovor o vašich osobných vzťahov nestal nevhodným a nepríjemným pre kolegov. Vyhnite sa témam o rodinných problémoch alebo sexuálnych problémoch s partnerom. Takéto debaty si nechajte pre vaše najbližšie kamarátky alebo kamarátov, ktorým najviac dôverujete. „Hoci sa javí, že máte na pracovisku priateľov, nie vždy je to tak. Ak im poskytnete intímne informácie o vašom živote, niektorí to môžu aj zneužiť,“ varuje Nikita Lawrence, zakladateľka Wealth Success Chamber Enterprises, LLC.

6. Klebety

„Kancelárske klebety sa šíria ako požiar, a to, čo poviete jednej osobe, sa ľahko dostane k všetkým ostatným zamestnancom vo vašom oddelení. Určite sa netúžite dostať do problémov, ktoré by vám znemožnili kariérny posun, preto radšej klebety prijímajte jedným uchom dnu a druhým von. Nechcete predsa prísť o nádejné povýšenie alebo zlepšenie platu len kvôli tomu, že by ste klebetami naštvali vášho šéfa, však?“ tvrdí Peter Yang, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti ResumeGo.

Zdroj:huffpost.com 

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií