Pneumatiky sú neoddeliteľnou súčasťou našich životov aj keď si to častokrát ani neuvedomujeme. Na začiatku zimnej sezóny mnoho vodičov rieši otázku, či mu postačia celoročné alebo radšej „vsadí“ na overenú klasiku – zimné. Ohľadom tejto témy sa v posledných dňoch strhol na nemeckom trhu pomerne veľký škandál, o ktorý sa postaral riaditeľ Michelinu.

Reklama/advertisment

Jürgen John, riaditeľ spoločnosti na výrobu pneumatík Michelin, sa totiž pre nemecky hovoriace krajiny vyjadril, že drvivá väčšina vodičov mení pneumatiky príliš skoro a na vine sú práve ich výrobcovia. Predpísané minimum dezénu je totiž 1,6 mm, no z prieskumov vyplýva, že väčšina vodičov mení gumy už pri dezéne 2,8 – 3 mm a v prípade zimných pneumatík dokonca už pri 3,5 mm.

Reklama/advertisment

John tvrdí, že je tým, že výrobcovia zámerne vyrábajú pneumatiky tak, aby na začiatku boli výborný dezén a prešli tak všetkými potrebnými testami, no vrstvy nižšie sú už podstatne menej kvalitné. Podľa jeho slov je to preto, aby vodiči „prezúvali“ skôr a tak sa dosiahol vyšší zisk s predaja. Štatistika totiž hovorí, že ak by všetci šoféri menili gumy až pri 1,6 mm dezéne, každá piata vyrobená novovyrobená pneumatika by bola zbytočná. Ďalej dodal, že medzi pneumatikami so štvormilimetrovým dezénom a tým s 1,6 mm nie je takmer žiadny rozdiel.

Reklama/advertisment

Mnoho ľudí však tieto jeho tvrdenia berú len ako propagáciu najnovšieho produktu jeho spoločnosti. Či tvrdenia šéfa Michelinu boli pravdivé a skutočne výrobcovia takto zdierajú vodičov alebo šlo skutočne len o propagáciu, spravte si názor sami.

 

 

Zdroj: FORD.de

Loading...