Reklama/advertisment

Určite si si všimol, že značková bežecká obuv stojí dosť. Prečo je to tak, keď náklady na výrobu sú minimálne?

 

Reklama/advertisment

Ak si myslíš, že celá suma, ktorú za značkovú obuv zaplatíš ide do vrecka výrobcovi, mýliš sa.  Realita je taká, že k predajnej ceny ide výrobcom len zopár eur.

Reklama/advertisment

Americký portál solereview.com, ktorý sa zaoberá recenziami bežeckej obuvi na svojej stránke uvádza, že výroba tenisiek Adidas Boston 5 Boost stojí iba 26 eur, pričom predajná cena je až 107 eur.

Prečo teda konečný spotrebiteľ preplatí obuv niekoľkonásobne?

Náklady na výrobu boli a vždy budú minimálne, ku konečnej cene sa však pripočítavajú náklady na prepravu loďou a následne kamiónmi do skladov a potom do jednotlivých predajní. Do nákladov treba započítať aj tie, ktoré platí obchodník, u ktorého nakupujeme. Ten musí platiť nájom a predavačov a tiež chce mať nejaký zisk.

Najväčší podiel na konečnej predajnej cene tvorí maloobchodná marža, tá zvyčajne dosahuje až 50 percent z ceny. To v preklade znamená, že z 120 eurových tenisiek, ide obchodníkovi 60 eur.

Ďalšie náklady, ktoré cena zahŕňa sú mzdy a marketing. Spoločnosti platia nielen za televízne reklamy, ale aj rôzne bilboardy, či propagačné materiály.

Americký portál tiež vypočítal, že výrobcovia zarobia z konečnej ceny iba 2%.

adidas_shoe

shoes

Zdroj: solereview.com