Reklama/advertisment

Určite si si všimol, že značková bežecká obuv stojí dosť. Prečo je to tak, keď náklady na výrobu sú minimálne?

Ak si myslíš, že celá suma, ktorú za značkovú obuv zaplatíš ide do vrecka výrobcovi, mýliš sa.  Realita je taká, že k predajnej ceny ide výrobcom len zopár eur.

Reklama/advertisment

Americký portál solereview.com, ktorý sa zaoberá recenziami bežeckej obuvi na svojej stránke uvádza, že výroba tenisiek Adidas Boston 5 Boost stojí iba 26 eur, pričom predajná cena je až 107 eur.

Reklama/advertisment

Prečo teda konečný spotrebiteľ preplatí obuv niekoľkonásobne?

Náklady na výrobu boli a vždy budú minimálne, ku konečnej cene sa však pripočítavajú náklady na prepravu loďou a následne kamiónmi do skladov a potom do jednotlivých predajní. Do nákladov treba započítať aj tie, ktoré platí obchodník, u ktorého nakupujeme. Ten musí platiť nájom a predavačov a tiež chce mať nejaký zisk.

Najväčší podiel na konečnej predajnej cene tvorí maloobchodná marža, tá zvyčajne dosahuje až 50 percent z ceny. To v preklade znamená, že z 120 eurových tenisiek, ide obchodníkovi 60 eur.

Ďalšie náklady, ktoré cena zahŕňa sú mzdy a marketing. Spoločnosti platia nielen za televízne reklamy, ale aj rôzne bilboardy, či propagačné materiály.

Americký portál tiež vypočítal, že výrobcovia zarobia z konečnej ceny iba 2%.

adidas_shoe

shoes

Zdroj: solereview.com