fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Mala autonehodu a sčernal jej jazyk. Lekár sa nestačil diviť, čo bolo príčinou

Máte tip? napíšte nám mailom

Po autonehode mala zlomené obe nohy. O pár dní sa navyše jej jazyk sfarbil na čierno.

55-ročná žena bola účastníčkou dopravnej nehody, pri ktorej si zlomila obe dolné končatiny. Po ošetrení jej lekári predpísali antibiotiká s názvom minocyklín, aby zabránili infekcii. Pacientka predpísané lieky poctivo užívala, no po pár dňoch ostala pri pohľade do zrkadla v šoku – jej jazyk sčernal a bol chlpatý. Táto diagnóza sa zvykne sem-tam objaviť v prípade nedostatočnej ústnej hygieny, no to nebol ženin prípad. U nej to spôsobili práve naordinované antibiotiká.

Samozrejme, pri tejto diagnóze na jazyku nenarastú skutočne chlpy, no nachádzajú sa na ňom chuťové receptory. Tie bežne nedorastajú na viac než 1 milimeter, no v jej prípade narástli do dĺžky 12-18 milimetrov. Pri tejto abnormálnej dĺžke sa na nich zachytávajú čiastočky stravy a zároveň zmenia farbu na čiernu.  Pacientke napokon upravili lieky a po pár týždňoch sa jej jazyku vrátila pôvodná farba.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií