fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Zmení Nemecko dopravu? Spustili prvú elektro diaľnicu pre kamióny, ktoré budú jazdiť ako trolejbusy

V Nemecku sa otázku znečisťovania rozhodli riešiť pomocou takzvaných elektrických diaľnic. Problémom nie je ani nabíjanie, keďže nákladné autá sa pripoja k sieti podobne ako trolejbusy.

Otázka ekológie a dopadu áut na životné prostredie je už pomerne dlhé obdobie jednou z ústredných tém. Je pravdou, že nie len automobilový priemysel znečisťuje ovzdušie, no jedným dychom treba dodať, že má na tom svoj podiel.  Až 26 % emisií z dopravy na nemeckých cestách tvoria nákladné automobily.

Zdroj:  edition.cnn.com

Nemecká vláda v spolupráci so spoločnosťou Siemens tak pred niekoľkými rokmi začala pracovať na projekte, v ktorom počíta s elektrifikovanou nákladnou dopravou. Len nedávno otvorili prvý úsek, na ktorom budú počas niekoľkých rokov skúmať efektivitu takéhoto druhu dopravy.

Zdroj: edition.cnn.com

Hybridné kamióny sú vybavené aj prídavným zariadením, ktoré poznáme napríklad z trolejbusov či vlakov. Keď príde takto vybavený ťahač na diaľnicu, pripojí sa k sieti a po celú cestu neprodukuje prakticky žiadne emisie.

Energia, ktorá je dodávaná do siete, je podľa nemeckých úradov výhradne z obnoviteľných zdrojov. Systém má aj funkciu rekuperácie, čo znamená, že keď niektorý z kamiónov napríklad brzdí, energiu, ktorú tým vytvára, použije iné vozidlo pri rozbehu. Podľa Siemensu sa za každý kamión ušetrí takto až 20 000 €.

Aj keď ide v rámci dopravy o veľmi pokrokovú inováciu, treba podotknúť, že nejde o úplnú novinku. Zaujímavá je napríklad ukrajinská elektrická diaľnica, ktorá bola vybudovaná ešte v 60. rokoch. Je to najdlhšia trolejbusová trať v Európe a jej dĺžka je 86 kilometrov.

 

Zdroj: new.siemens.com  edition.cnn.com

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií