Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Reklamy na autá a letenky vytvárajú až dvakrát viac CO2 ako celé Španielsko

Podľa najnovšieho výskumu od Advertising Climate Chaos propagujú reklamy na celom svete znečisťujúci životný štýl a urýchľujú rozpad klímy .

Každému zákonodarcovi, ktorý je odhodlaný splniť klimatické ciele, by malo byť jasné, že reklama, ktorá zvyšuje dopyt po znečisťujúcich komoditách, ako sú autá a letenky, by mala byť kontrolovaná. Zatiaľ však nič nenasvedčuje tomu, že by sa opatrenia na obmedzenie takejto reklamy stali súčasťou národných klimatických plánov.

Snáď s významnou výnimkou je nedávna francúzska iniciatíva, ktorá núti reklamy na autá obsahovať odkazy, ktoré povzbudzujú ľudí, aby chodili, bicyklovali a používali verejnú dopravu namiesto šoférovania.

Emisie

Časť problému spočíva v tom, že vplyv reklamy je príliš ťažké kvantifikovať. Aby sa to zmenilo, Inštitút zameraný na počasie v spolupráci s Greenpeace po prvýkrát vytvoril údaje, ktoré uvádzajú odhadovaný rozsah dodatočných emisií a skleníkových plynov, ktoré možno pripísať reklame na autá a letenky. Čísla sú veľké, či už sú v hornej alebo dolnej časti nášho sortimentu.

Globálna reklama na autá a letenky v roku 2019 by mohla byť zodpovedná za 202 miliónov ton (Mt) až 606 Mt emisií skleníkových plynov (CO2e).

Tento rozsah spadá medzi celkové emisie Holandska v roku 2019 až po takmer dvojnásobok celkových emisií Španielska za ten istý rok.

Nová správa s názvom Reklamný klimatický chaos: ako reklamy na autá a letenky podporujú klimatickú núdzovú situáciu, tiež zistila, že reklamy na autá a letenky v roku 2019 len v Európe môžu byť zodpovedné za až 122 Mt CO2e. To je viac ako ročné emisie Belgicka v roku 2019.

Reklama prispieva ku globálnemu otepľovaniu

Bez ohľadu na reklamu by sa nakúpilo a najazdilo určitý počet kilometrov a ľudia by lietali. Reklama však zvyšuje dopytu, na ktorý sa zameriava aj táto štúdia.

Nové údaje využívajú verejne dostupné informácie a údaje o štandardných emisiách pre jednotlivé sektory. Pravdepodobný vplyv reklamy na zvyšovanie spotrebiteľského dopytu sme posúdili tak, že sme sa pozreli na to, koľko priemysel míňa na reklamy, a potom sme urobili rad odhadov, o koľko reklama pravdepodobne zvýši predaj.

Čísla na to používajú typické hodnoty pre celý sektor, pretože jednotlivé spoločnosti prísne strážia čísla týkajúce sa ich „návratnosti výdavkov na reklamu“. Ak by boli tieto čísla verejne dostupné, mohli by sa vyvodiť presnejšie závery.

Ale aj na spodnom alebo hornom konci rozsahu odhadov je jasné, že reklama prispieva ku globálnemu otepľovaniu sveta propagáciou veľkých znečisťovateľov, ako je letecký a automobilový priemysel.

Je tiež jasné, že najjednoduchší spôsob, ako začať znižovať emisie uhlíka – ešte predtým, ako sa pustiť do zmeny stravovania a zmeny dopravnej infraštruktúry – je skoncovať s nadmerným „znečisťovaním prostredníctvom životného štýlu“, ku ktorému dochádza len preto, že reklamy tlačia k väčším nákupom.

Zdroj theecologist
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií