Ako prejsť na „život bez odpadu“? Blogerka prišla na skvelú stratégiu
V dnešnej dobe je mimoriadne potrebné, aby sa ľudia naučili šetriť životné prostredie, ktoré je už beztak poriadne naštrbené. Blogerka Kathryn Kelloggová si to veľmi dobre uvedomuje, a preto uverejnila video, v ktorom hovorí o svojej „zero-waste“ stratégii. Podstatou je počkať aspoň 30 dní pred kúpou akejkoľvek veci, ktorú chcete, alebo si len myslíte, že ju potrebujete.
Kalifornská odborníčka na „zero-waste“ a blogerka Kathryn Kelloggová má dômyselnú stratégiu na riešenie zbytočných nákupov. Vždy počká 30 dní, kým si kúpi niečo, čo chce. Nabáda aj ostatných, aby to skúsili. Ľudia vraj majú falošnú predstavu o tom, že keď sa začnú venovať nejakým aktivitám alebo koníčkom, musia si nakúpiť nové pomôcky. Pravdou však je, že tieto pomôcky si môžu vyrobiť aj doma.
Tridsaťdňové čakanie vám ušetrí peniaze
Kathryn vo svojom krátkom videu na YouTube vysvetľuje, aké výhody má jej stratégia. Jednou z výhod je možnosť ušetriť značnú čiastku peňazí, pretože po mesiaci čakania si veľakrát uvedomíte, že danú vec vlastne vôbec nepotrebujete. „Obchodníci sa často spoliehajú na to, že niektoré veci proste musíte mať a budujú vo vás umelú túžbu,“ uvádza Kathryn vo svojom videu.
Kvôli tomu dochádza k impulzívnym nákupom, pretože v danej chvíli máte pocit, že tovar skutočne potrebujete. „Keď počkáte, uvedomíte si, či je to vec, ktorú naozaj potrebujete, naozaj chcete, alebo či ste sa stali obeťou marketingu,“ vysvetlila Kathryn. V neposlednom rade stratégia šetrí zdroje, ktoré ľudia aj tak spotrebúvajú závratnou rýchlosťou.
Ak máte večný problém s hromadou nepotrebných vecí, ktoré sa vám doma iba povaľujú, mali by ste tiež skúsiť túto stratégiu. Vďaka nej sa vám podarí zredukovať nepotrebné veci a nezapracete si dom či byt hlúposťami, ktoré skôr či neskôr aj tak vyhodíte.
Na rad prichádza kreativita
Dôležité je podotknúť, že tridsaťdňové čakanie sa netýka nevyhnutých vecí ako potraviny, kozmetika či lieky. Do týchto nevyhnutností však podľa Kathryn nespadá oblečenie. A práve to jej umožňuje byť kreatívnou. „Obchodníci vedia veľmi dobre presvedčiť ľudí, že potrebujú jeden konkrétny produkt na každú činnosť, ktorej sa venujú,“ uviedla Kathryn vo videu.
Uprednostňuje hľadanie iných alternatív a vytváranie podobných vecí z komponentov, ktoré má doma a už ich nevyužíva. Môžete to skúsiť aj vy. Stačí sa zamyslieť nad tým, či doma nemáte niečo podobné tomu, čo si chcete kúpiť. Kathryn vo videu uvádza perfektný príklad s pracovňou, ktorá je ďaleko od kuchyne a čajom, ktorý si môže urobiť iba v kuchyni.
Prečítajte si tiež: Potrebný fenomén menom ZERO WASTE: Čo to vlastne je?
„Zero-waste“ stratégia na milión spôsobov
Niekomu sa môže zdať, že čakacia doba 30 dní je pomerne krutá. Kathryn preto radí zmeniť „pravidlá“ stratégie. „Nemusí to byť 30 dní, skúste možno 7 dní alebo 14 dní. Je dôležité zistiť, ako dlho vám potrvá urobiť správne rozhodnutie,“ prezradila Kathryn. Dodala, že sedem dní je pre ňu málo, pretože na vec neustále myslí a je ovplyvnená túžbou. Priznala, že potrebuje až 21 dní na to, aby na myšlienku kúpy na chvíľu zabudla a nebola ňou príliš posadnutá.