Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Slováci sa do reštaurácií či pohostinstiev vracajú iba postupne, najviac im chýbalo čapované pivo

Otvorené podniky zatiaľ Slováci objavujú iba postupne. Svoju rolu pravdepodobne zohráva aj psychologický aspekt.

3.7.2022 (Webnoviny.sk) – Takmer polovica Slovákov stále nenavštevuje gastro prevádzky rovnako často ako pred pandémiou. Mnohí to však majú v pláne zmeniť.

Zvyklosti Slovákov týkajúce sa návštevy reštaurácií, pohostinstiev, kaviarní sa vracajú do stavu pred pandémiou iba postupne.

Vyplýva to z prieskumu pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (SZVPS), ktorý na vzorke 1 004 respondentov uskutočnila spoločnosť 2muse v máji tohto roka.

Čapované pivo radšej v podniku

Necelá tretina opýtaných v prieskume uviedla, že podniky navštevujú rovnako často ako pred pandémiou. Až 27 percent respondentov do podnikov chodí menej ako predtým a neplánujú to zmeniť. Pätina opýtaných takisto aktuálne jedlo a nápoje konzumuje doma, svoje zvyky však chcú čoskoro vrátiť „do normálu.“

Slováci sa počas pandémie a obmedzenej prevádzky podnikov najviac tešili na čapované pivo, vyjadrila sa tak takmer polovica opýtaných. Nasledovali čapované nealko nápoje, sýtené nealko nápoje a radlery.

Kvalita a chuť čapovaného piva zároveň patrí medzi najčastejšie uvádzané dôvody, prečo si tento nápoj Slováci vychutnávajú radšej v podniku.

Tento dôvod uviedlo 48 percent respondentov, ktorí si na pivo zájdu aj mimo domu. Ďalšou motiváciou je možnosť vychutnať si pivo v spoločnosti priateľov a atmosféra podniku.

Sme viac opatrní a uzavretejší

Otvorené podniky zatiaľ Slováci objavujú iba postupne. Svoju rolu podľa SZVPS pravdepodobne zohráva aj psychologický aspekt – pandémia nás naučila väčšej opatrnosti a stali sme sa aj o niečo uzavretejšími.

„Gastro sektor na Slovensku čelí mnohým výzvam od nedostatku personálu až po aktuálny rast cien potravín a energií. Letná sezóna však prinesie gastru napriek meniacim sa zvyklostiam Slovákov i cenovým výzvam pozitívny impulz. Dúfame však, že vláda čo najskôr podporí gastro sektor znížením DPH na stravovacie služby na 10 %, tak ako sľúbila,“ uviedol výkonný riaditeľ SZVPS Vladimír Machalík.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva.

Okrem pivovarov a sladovní združuje i servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.

Viac k témam: Ekonomické dopady koronavírusu
Zdroj: Webnoviny.sk – Slováci sa do reštaurácií či pohostinstiev vracajú iba postupne, najviac im chýbalo čapované pivo © SITA Všetky práva vyhradené.

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií