fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Viete čo je monitoring médií a ako dokáže pomôcť vášmu biznisu?

Mať dostatok informácií a zároveň sa v nich neutopiť, to môže byť problém. Ako získať výborný mediálny prehľad o spoločensko-politickom dianí, zmenách legislatívy, vybraných trhových segmentoch, alebo konkurenčnom prostredí?

Máte tip? napíšte nám mailom

26.4.2022 (Webnoviny.sk) – Mať dostatok informácií a zároveň sa v nich neutopiť, to môže byť problém. Ako získať výborný mediálny prehľad o spoločensko-politickom dianí, zmenách legislatívy, vybraných trhových segmentoch, alebo konkurenčnom prostredí? Chcete vedieť čo sa píše o vás a vašej konkurencii? Tak prestaňte robiť chybu amatérov a zabezpečte si kvalitný monitoring médií. Základným benefitom služby s názvom monitoring médií je prehľadný sumár informácií dôsledne mapujúci požadované témy vo zvolených médiách. Zrejme netreba polemizovať o tom, že hodnota informácií má v dnešnej dobe cenu zlata.

Čo je to monitoring médií?

Ak ste sa ešte nikdy nestretli s monitoringom médií, tak v jednoduchosti – ide o službu vďaka ktorej budete mať každé ráno “na stole” zrozumiteľný prehľad o tom, čo sa v daný deň píše v printových médiách, čo včera večer rezonovalo v televíznom spravodajstve a o čom sa debatovalo v diskusných reláciách v slovenskom rádiovom éteri. Klamlivá predstava, že toto dokážete sami “na kolene”, alebo vaša asistentka celodenným vyhľadávaním informácií na internete – to je naozaj veľmi naivná ilúzia. Dodávku monitoringu médií si viete nastaviť podľa individuálnych potrieb firmy – každé ráno počas pracovného týždňa, raz týždenne, alebo vo väčšom časovom intervale.

Ako začať? S odborným konzultantom si stanovte predmet a oblasť vášho informačného záujmu – napríklad automotive, financie, maloobchod. V ďalšom kroku si odkomunikujte a vyberte vhodné kľúčové slová. Tie sú pre vás doslovne kľúčové a tak im venujte pri výbere dostatok pozornosti. Môžu to byť napr.: názov vašej firmy (chcete vedieť či a čo sa o vás v médiách píše a hovorí), názov konkurenčných firiem (získať vedomosť o tom, aký mediálny obraz má vaša konkurencia), názov produktu, služby alebo chystanej legislatívnej novely a pod. To všetko a ešte oveľa viac vám monitoring médií ponúka.

Prečítajte si tiež:
V Lidli môže mať každý srdce na správnom mieste

Informácie v reálnom čase? Žiaden problém

Možno si po prečítaní úvodných riadkov vravíte: “OK, znie to dobre, ale ja by som potreboval informácie v reálnom čase a počas celého dňa.” To je úplne v poriadku. Skúsený a spoľahlivý dodávateľ vám vie ponúknuť aj takýto formát monitoringu. Môžete si vyselektovať požadované médiá, ktoré sú pre vás v danom čase relevantné a rovnako ako pri štandardnom monitoringu médií – zvolíte si kľúčové slová a témy. Zvyčajne do 30 minút od zverejnenia informácií dostanete do vašej e-mailovej schránky zachytené články a príspevky spĺňajúce vami zvolené kritériá. Takto vám nehrozí, že dôležité informácie počas dňa prehliadnete.

Pri takomto type celodenného operatívneho monitoringu sa prioritne cieli na hlavné a mienkotvorné online spravodajské portály a obsah agentúrneho spravodajstva. Neoddeliteľnou súčasťou spoľahlivého monitoringu médií je presné uvedenie zdroja pri každej informácii, plné znenie článku vrátane možnosti clippingu (“skenu” článku v elektronickej podobe). Prepis obsahu z vysielanej relácie, rozhlasového a televízneho spravodajstva vám vie šikovný dodávateľ ponúknuť tiež. Na popularite stále viac naberá aj monitoringu sociálnych sietí, blogov a diskusií. Oplatí sa spomenúť, že monitoring médií nie je rigídna služba – vašim aktuálnym potrebám sa vie prispôsobiť.

Neriskujte – vyberte si skúseného dodávateľa

Určite sa zhodneme na tom, že s informáciami vedia pracovať najlepšie tí, ktorí sú priamo pri zdroji. Ak to rozmeníme na drobné – kto môže spoľahlivejšie narábať s informáciami než tlačová agentúra, ktorá je vo veľkej miere primárnym zdrojom pre spravodajstvo samotných médií? Pravdepodobne aj vy poznáte tlačovú agentúru SITA alebo ste o nej aspoň počuli. Ak náhodou nie, tak vedzte, že tento rok oslavuje 25 rokov úspešného pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Jej prvotným poslaním bolo poskytovať komerčným médiám, ale i štátnym inštitúciám kvalitný spravodajský servis. Ako jediná tlačová agentúra na Slovensku je plne nezávislá od štátnych peňazí.

Prečítajte si tiež:
Poslanec Čepček chce ženám presne určiť, za akých okolností môžu ísť na potrat

SITA je rešpektovaným mediálnym domom, ktorý ponúka nezávislé spravodajstvo, ale aj portfólio online projektov akými sú: webnoviny.sk, venergetike.sk, vofinanciach.sk a ďalšie. V segmente poskytovania služieb monitoringu médií a mediálnych analýz je na slovenskom trhu priekopníkom a disponuje dlhoročnými nenahraditeľnými skúsenosťami. Kvalita finálneho produktu a služby tohto typu sa vždy opiera o prax ľudí, ktorí sa každodenne venujú ich príprave. Množstvo subjektov verejného a súkromného sektora, vrátane PR agentúr, cielene vyhľadáva tlačovú agentúru SITA, ako spoľahlivého partnera pre komplexné pokrytie mediálneho servisu – vrátane publikovania tlačových správ a PR článkov cez rozsiahlu sieť online distribučných kanálov. Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke www.sita.sk.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., ktorá úspešne pôsobí na slovenskom mediálnom trhu už 25 rokov a poskytuje overené informácie z dôveryhodných zdrojov.

Viac k témam: Médiá, monitoring médií, PR
Zdroj: Webnoviny.sk – Viete čo je monitoring médií a ako dokáže pomôcť vášmu biznisu? © SITA Všetky práva vyhradené.

Máte tip? napíšte nám mailom
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií