Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Pracujete z domu? Zariaďte si home office presne podľa svojich potrieb!

Home office, resp. práca z domu, je v posledných rokoch čoraz populárnejšia. Ak však máte podať adekvátny výkon, hoci z pohodlia domova, musíte si na to vytvoriť vhodné podmienky. Na čo treba myslieť?

Do práce v papučiach

Mnohí zamestnávatelia v posledných rokoch menia tradične zaužívané metódy fungovania a svojim zamestnancom v rámci firemných benefitov ponúkajú možnosť práce z domu. Takýto systém je výhodný pre zamestnávateľa, ktorý šetrí náklady, ako aj pre zamestnanca, pretože pracuje z domáceho prostredia, kde sa neraz dokáže lepšie sústrediť a pracuje efektívnejšie. Niektoré firmy home office umožňujú pravidelne 4-krát do mesiaca, inde je to častejšie. V súčasnosti pribúda profesií, ktoré dovoľujú prácu výhradne v online systémoch, vďaka čomu nie je potrebná fyzická prítomnosť človeka na firemnom pracovisku. A práve to sú situácie, kedy musíme na zariadenie domácej kancelárie myslieť v širšom kontexte, než len v zmysle akéhosi “pracovného kútika”.

home office

Zdroj: ajprodukty.sk

Výber vhodného miesta

Kam si umiestniť svoju domácu kanceláriu? Výber správneho miesta nie je taká banalita, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Zvážiť treba viacero faktorov. Samozrejme, hádam najdôležitejším faktorom je dostatočne svetlé miesto. Pracovný stôl by sme si teda nemali postaviť niekam do tmavej chodby. Správnym riešením však nie je ani priestor pod oknom, pretože slnečné lúče v kombinácii s pohľadom do monitora počítača oči namáhajú natoľko, že by pre nás práca bola mimoriadne únavná. Optimálne je teda zvoliť miesto, kde je dostatok denného svetla, ale zároveň nás tu nebude obťažovať priame slnko.

Kvalitný stôl a stolička sú alfou-omegou

Viete si predstaviť, že by ste 8 hodín denne sedeli  v diskomforte? Zrejme by netrvalo dlho a dostavili by sa prvé zdravotné problémy. Preto výber stoličky rozhodne netreba podceniť!  

Správna kancelárska stolička by mala mať polohovateľné sedadlo aj operadlo, aby ideálne vyhovovala každému z nás. Niektorí odporúčajú mať dve pracovné stoličky, jednu klasickú kancelársku a napríklad sedlovú stoličku,  pričom v priebehu dňa ich treba vystriedať, aby sme neboli v jednej polohe niekoľko hodín. Určite ste sa stretli už aj s možnosťou využitia tzv. fitlopty. Tu si však treba dať pozor. Fitlopta nie je stolička a sedieť na nej by sme nikdy nemali viac ako dve hodiny denne. Tento čas je najlepšie rozdeliť s prestávkami po 30 minútach. 

Zdroj: ajprodukty.sk

Stôl by mal byť v prvom rade dostatočne veľký. Uvádza sa, že je ideálne, ak má hĺbku minimálne 50 centimetrov. Následne by sme však mali dbať na to, aby nebol zahltený nepotrebnými vecami, ktoré k práci nepotrebujeme a zbytočne by odvádzali našu pozornosť. V neposlednom rade treba myslieť na to, aby sa nám stôl vedel “prispôsobiť”. Jeho výška je v rámci zdravého sedenia totiž veľmi podstatná. Pre ľudské telo nie je prirodzené stráviť celý deň v strnulej polohe, preto je vhodné myslieť aj na to, ako byť aktívny v kancelárii.

Zdroj: ajprodukty.sk

Dôležité doplnky

Je jasné, že kancelária, ani tá domáca, nepozostáva len zo stola a stoličky. Samozrejmosťou sú aj viaceré neodmysliteľné doplnky. A nakoľko k súčasným trendom patria ekologické riešenia, treba na to myslieť. Čo napríklad také osvetlenie? To je najmä v zimných mesiacoch mimoriadne dôležité. Investujte do kvalitného LED svetla, ušetrí prírodu aj peniaze. Myslieť by ste určite mali aj na separovanie odpadu. Aj pod domácim pracovným stolom môžete mať aspoň dve menšie nádoby. Batérie medzi plasty rozhodne nepatria!

Zdroj: ajprodukty.sk

 

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií