fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Pred odchodom do práce rob každé ráno týchto 7 vecí. Uvidíš, ako zlepšíš kvalitu svojho života

Máte tip? napíšte nám mailom

Takmer každý z nás sa snaží vyrovnať s veľkým počtom osobných a pracovných výziev každý deň. Nekončiace úlohy a snaha byť úspešným vo všetkých oblastiach nášho života môžu oslabiť našu silu a optimizmus. Našťastie pre nás, existuje niekoľko jednoduchých vecí, ktoré môžeme urobiť každý deň, aby sme zlepšili svoje vzdelanie, svoj psychický a fyzický výkon a kvality svojho života.

Tu je sedem nápadov, ktoré by sme mali skúsiť pred odchodom do práce každé ráno.

1. Čítať knihu

Jeden z najlepších spôsobov ako stimulovať svoju myseľ, je čítanie – kapitoly z kníh, časopisy, noviny, online články. Obohacovanie nášho mozgu novými informáciami je životne dôležité pre telesné a duševné zdravie a je to odporúčané neurochirurgmi.

Čítať trochu ráno nám môže pomôcť upokojiť sa a obnoviť svoje priority na nasledujúci deň a zamerať sa na niečo iné, ako je denná drina.

6732410-photo-1472745433479-4556f22e32c2-1474279432-650-aaae392189-1474299248 2. Cvičiť

Je všeobecne známe, že cvičenie hrá dôležitú úlohu v udržaní psychického a fyzického zdravia. Ale angažovať sa v rýchlom cvičení pred prácou je tiež skvelý spôsob, ako zvýšiť náš mozog. Cvičenie vlastne mení chémiu mozgu a dokonca bolo prirovnané k účinku užívania antidepresív. To signalizuje vydanie niekoľkých kľúčov neurotransmiterov, z ktorých mnohé zohrávajú dôležitú úlohu v udržiavaní nášho mozgu, aby bol silný v každom veku.

Najdôležitejšie je, aby cvičenie pumpovalo krv a kyslík do mozgu, čo umožňuje našej šedej hmote pracovať na najvyššiu kapacitu. To vedie k lepšiemu  a úspešnejšiemu rozhodovaniu, úsudku a pamäti.

6732310-depositphotos_28423537_original-1474280153-650-64969ed8da-1474299248

3. Meditovať

Výskumy stále viac ukazujú, že meditácia môže pomôcť zvýšiť pozornosť, koncentráciu, znížiť úzkosť a depresiu a zlepšiť náš celkový psychický make-up. Štúdie zistili, že amygdala (časť mozgu, ktorá je zdrojom nášho strachu a úzkosti) znižuje v mozgu objem buniek vďaka meditácii.

Prečítajte si tiež:
Si mladý, na mizine a túžiš po dobrodružstve? Toto sú spôsoby, ako si môžeš užiť leto!

Ľudia, ktorí meditovali mohli tiež vyvolať informácie rýchlejšie, čo naznačuje,  že schopnosť „vypnutia obrazovky“ duševného hluku umožňuje pracovnej  pamäti hľadať a nájsť potrebné informácie rýchlejšie a efektívnejšie.

6732510-photo-1465218550585-6d069382d2a9-1474279351-650-8e61a398de-1474299248

4. Počúvať klasickú (vážnu) hudbu

Jemná, pokojná hudba Mozarta a Beethovena sa  už dlho považuje za prospešnú pre mozog a produktivitu vo všeobecnosti. Jedna slávna štúdia sa vzťahuje na tzv. „Mozartov účinok“, pričom počúvanie vážnej hudby môže zvýšiť schopnosť človeka myslieť dlhodobo a abstraktne.

Počúvanie vážnej hudby počas ranného obliekania alebo počas cvičenia bolo preukázané, že výrazne zlepšuje verbálnu plynulosť, kognitívne fungovanie a celkové zameranie a koncentráciu.

6732360-depositphotos_5757463_original-1474279816-650-972fb9d17d-1474299248

Pokračovanie na ďalšej strane

Takmer každý z nás sa snaží vyrovnať s veľkým počtom osobných a pracovných výziev každý deň. Nekončiace úlohy a snaha byť úspešným vo všetkých oblastiach nášho života môžu oslabiť našu silu a optimizmus. Našťastie pre nás, existuje niekoľko jednoduchých vecí, ktoré môžeme urobiť každý deň, aby sme zlepšili svoje vzdelanie, svoj psychický a fyzický výkon a kvality svojho života.

Tu je sedem nápadov, ktoré by sme mali skúsiť pred odchodom do práce každé ráno.

5. Hrať hru založenú na logike

Neustále snaženie naučiť sa niečo nové a odhaliť nové poznatky podporuje zdravie mozgu a vytvára nové neurónové spojenia. Úlohy, ktoré sú nielen náročné, ale sú aj rozmanité a nové, ako sudoku alebo vyvolávacie pamäťové hry, môžu naozaj zlepšiť našu vzdelanosť a pomáhajú budovať kognitívne rezervy.

Prečítajte si tiež:
10 kreatívnych spôsobov, ako vrátiť starému oblečeniu život

Je dôležité udržať podporu mozgových aktivít neustále sa meniacich s narastajúcou komplexnosťou a skúsiť tie (hry), ktoré používajú rôzne časti mozgu. Mnohé z týchto techník môžu byť vykonané v priebehu niekoľkých minút každý deň, s rôznymi zručnosťami testovaných v rôznych dňoch.

6732610-wizards_chess-1474280599-650-eb307c279a-1474299248

6. Robiť si list vďačnosti

Možno to znie nepravdepodobne, ale je vedecky dokázané, že keď prenesieme svoju pozornosť na veci v našom živote, za ktoré sme vďační, náš mozog v skutočnosti pracuje lepšie. Výskumy predstavivosti ukázali, že ak pravidelne praktizujeme tvorbu listu vďačnosti, prospieva nám to byť vďačnejšími. Ak by sme to chceli urobiť, stačí napísať päť vecí, za ktoré sme vďační každý deň (malo by to byť čokoľvek).

V jednom experimente, keď ľudia robili toto cvičenie, všimli si významný pozitívny rozdiel v úrovni ich šťastia len po troch týždňoch. Ľudia, ktorí vyjadrujú vďačnosť pravidelne, sú zdravší, optimistickejší, robia väčšie pokroky v dosahovaní svojich cieľov, majú väčší pocit pohody a sú viac užitočný pre ostatných.

6732210-af0sf2os5s5gatqrkzvp_silhoutte-1474279629-650-b37063ffcf-1474299248

7. Získať správny spánok

Spánok sa vo viacerých štúdiách ukázal ako pomoc našim schopnostiam pripomínať si. To priamo ovplyvňuje schopnosť kontroly nášho správania a učenia. Nedostatok spánku môže spôsobiť duševnú výkonnosť podobnú stavu, keď sme opití.

Najlepší spôsob, ako prinútiť naše telo k ťažkému výkonu práce na nasledujúci deň, je  mať plán spánku, ktorý sa nemení ani počas víkendov. Mali by sme sa uistiť, že naša izba je tmavá a chladná pred spaním (mala by mať okolo 17-20 stupňov).

6732260-photo-1459262838948-3e2de6c1ec80-1474280574-650-9ff8c05b05-1474299248

Zdroj: brightside.me

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií