5 spôsobov, ako sa starať o svoje mentálne zdravie

5 spôsobov, ako sa starať o svoje mentálne zdravie

reklama

Niekedy si neuvedomujeme, ako veľmi je fyzické zdravie prepojené s našimi myšlienkami. Telo a myseľ sú spojené, a preto ak trpíme psychicky, odrazí sa na to našom fyzickom zdraví. 

Udržiavať si naše mentálne zdravie by mala byť priorita číslo jeden. Viem vám povedať z vlastných skúseností, že pri veľkej záťaži aj mne mnohokrát mentálne zdravie veľmi poľavilo. Existuje niekoľko rád, ktoré by vám teoreticky mali pomôcť pri zlepšení mentálneho zdravia, ale tie najlepšie sme pre vás zhromaždili práve tu.

reklama

Buďte zvedaví

„Pre každých 60 sekúnd hnevu ste stratili jednu minútu šťastia.”

Je to spôsob, keď si musíme povedať, že tá istá minúta absolútnej vyčerpanosti a obviňovania môže byť vynaložená na odpúšťanie a pochopenie. Dobrým príkladom, ako sa starať o svoje duševné zdravie, je zvedavosť, ktorou spoznávame nové veci. Chápanie a hlboké uvedomenie si, že každý človek, ktorý prechádza naším svetom, bojuje proti vlastným problémom. A to či už veľkým, alebo malým, a že mám úlohu nielen v pochopení problémov, ale aj v zmierňovaní úderu, ktorý dnes svet prináša. Zvedavosť môže určite priniesť pozitívne výsledky a zlepšiť naše mentálne zdravie.

Zdroj: pexels.com

Vypnite

Je potrebné vypnúť a nájsť na to vhodný spôsob. Pre niekoho to môže byť joga, pre iného spánok, niekto uprednostňuje vychádzky v prírode. Nájdite si čas, aby ste vypli. Aby ste nabili samých seba pozitívnou energiou. Treba si nájsť vlastný priestor a pokoj, aby ste cítili, že sa staráte o samých seba.

Nesúďte

Veľa ľudí, veľa chutí. Treba si vážiť priateľov, rodinu i kolegov v práci a ich priazeň vo vašom okolí. Ich silu, odhodlanie, lásku či obyčajnú chuť pomôcť, keď to potrebujete. Nezaoberajte sa tým, čo zlé v tom všetkom bolo a prečo v danom okamihu aj oni zlyhali. Naopak, vnímajte tú silu, keď je daná osoba vo vašej prítomnosti a myslite na vaše mentálne zdravie. Ako vás ubezpečuje, že všetko bude v poriadku. Počúvajte, podporujte a navzájom sa napĺňajte silou.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ  Mandle. Zdravá pochúťka, ktorú by ste mali konzumovať každý deň!
Zdroj: pexels.com

Na slovách záleží!

,,Správal sa dnes tvoj šéf k tebe zle?“

,,Šoféroval kamión totálny šialenec?“

Pokúšame sa vybudovať svet bez stigmy, kde sa ľudia cítia bezpečne, aby sa podelili o svoje emócie, problémy a ich úspechy. Musíte sami vytvoriť priestor, kde budete cítiť presne tieto emócie. Musíte prevziať zodpovednosť za slová, ktoré hovoríte a priznať si, že ľudia, s ktorými sa rozprávate, by mohli konkrétne veci pochopiť inak ako vy.

Zhovárajte sa

Hlavnou pomocnou silou v riešení mentálneho zdravia je konverzácia. Treba premýšľať o ľuďoch v našich životoch, na ktorých sa môžeme obrátiť pre podporu. Či už sú to členovia rodiny, priatelia, spolupracovníci, susedia a, samozrejme, aj nekonečný počet opatrovateľských osôb, ktoré čakajú na vypočutie našich problémov. Preto je veľmi dôležité, aby sme “mapovali zdroje” svojich vlastných životov a dbali viac na mentálne zdravie. Aby sme neboli v pokušení si myslieť, že nemáme žiadny prostriedok a nikoho, na koho sa obrátiť.

reklama
Google+ Linkedin