fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

9 zvláštnych spôsobov, ako zostať zdravý. Toto by ste zaručene mali vyskúšať

Máte tip? napíšte nám mailom

Hovorí sa, že keď je zdravé telo, je zdravý aj duch. Medicína a veda ponúkajú viacero metód, ako zostať zdravý. Niektoré vyzerajú zvláštne, ale zato účinné. Ponúkame vám 9 rôznych spôsobov, ako si zachovať zdravie.

Zostať zdravý je niekedy veľmi ťažké. Ľudia skúšajú rôzne imunitné čaje, tabletky, iní volia otužovanie. Udržať si zdravie hlavne v sychravom chladnom počasí nie je jednoduché. Poznáme 9 spôsobov, pomocou ktorých môžete zostať zdraví.

1. Krátke zdriemnutie po šálke kávy

Vedci zistili, že krátke zdriemnutie po šálke kávy ovplyvňuje telo priaznivo. Účastníci experimentu mali “coffee nap” (krátky spánok po káve) a potom boli testovaní v simulátore auta. Výsledkom bolo, že robili menej chýb, ako keby len spali, dali si kávu alebo placebo bez kofeínu. Okrem toho sa cítili odpočinutí.

Mali by ste kávu vypiť rýchlo a zaspať takmer okamžite. Nerobte si starosti, ak hneď nezaspíte, stačí ak si oddýchnete (hoci budete napoly snívať) 15-20 minút. Mali by ste vstať skôr, ako prejdete do hlbokého spánku.

2. Nízkokalorická diéta vyvoláva väčšiu chuť do jedla

Väčší dôraz na počítanie kalórií vedie k negatívnym výsledkom straty a udržiavania optimálnej hmotností. Výber nízkokalorického jedla namiesto plnohodnotného jedla otupuje na chvíľu pocit hladu. Po krátkom čase znova cítite pocit hladu, a tak ďalšou konzumáciou zvýšite príjem kalórií.

3. Nepoužívajte často antibakteriálne mydlo

Antibakteriálne mydlo používajú mnohí, pretože sú presvedčení, že je lepšie. Výsledky mnohých štúdií ukázali, že škodlivou látkou pre ľudské telo je triclosan, ktorý sa používa v zubných pastách, deodorantoch a antibakteriálnych tekutých mydlách.

Nadbytok triclosanu môže oslabiť imunitu, zmeniť mikroflóru v ľudskom čreve, dokonca negatívne ovplyvňuje vývoj embryí.

4. Práca v stoji

Je všeobecne známe, že sedavé zamestnanie je zo zdravotného hľadiska pre človeka škodlivé. Môže dôjsť k hypodynamii, keď telo trpí nedostatkom pohybu, krv dopravuje kyslík a živiny len do polovičnej rýchlostí.

Prečítajte si tiež:
Túžiš po žiarivom úsmeve? Pomôže ti týchto 9 tipov!

Ak máte sedavé zamestnanie, mali by ste využiť každú príležitosť na natiahnutie svalov. Môžete sa krátko poprechádzať, zacvičiť si. V niektorých krajinách sa stáva populárnou myšlienka práce v stoji.

5. Jedzte šupku z jablka

Pri mnohých zeleninách a ovociach sa odporúča jesť aj šupku. Jablko nie je výnimkou. Šupka obsahuje quercetin (antioxidant, ktorý udržiava normálnu hladinu histamínu, a tým aj udržiavaniu imunitného systému), ktorá okrem iného chráni mozgové bunky pred poškodením.

Okrem toho šupka obsahuje vitamín C, minerály a antioxianty. Dokonca konzumácia jablka so šupkou chráni pred srdcovo-cievnymi problémami a rakovinou.

Pokračovanie článku nájdete na druhej strane.

Hovorí sa, že keď je zdravé telo, je zdravý aj duch. Medicína a veda ponúkajú viacero metód, ako zostať zdravý. Niektoré vyzerajú zvláštne, ale zato účinné. Ponúkame vám 9 rôznych spôsobov, ako si zachovať zdravie.

Zostať zdravý je niekedy veľmi ťažké. Ľudia skúšajú rôzne imunitné čaje, tabletky, iní volia otužovanie. Udržať si zdravie hlavne v sychravom chladnom počasí nie je jednoduché. Poznáme 9 spôsobov, pomocou ktorých môžete zostať zdraví.

6. Rukou písané poznámky zlepšujú duševné schopností

Dnešná doba je zameraná na notebooky, mobily, do ktorých sa dá písať, kresliť. Výskum z the State University of Indiana ukázal, že písanie poznámok rukou na papier rozvíja duševné schopnosti, ako sú psychomotorické koordinácie, pozornosť, pamäť… Pri písaní sa aktivuje aj časť mozgu zodpovedná za čítanie, čo sa nestáva pri písaní poznámok do notebooku.

7. Čistenie zubov pred raňajkami

Mnohí zubári sú presvedčení, že čistenie zubov hneď po raňajkách sa rovná snahe odstrániť zubný povlak brúsnym papierom. Akékoľvek potraviny (napr.citrusové plody, ovocie obsahujúce kyseliny, paradajky, sódy…) spôsobujú citlivosť skloviny na vonkajšie vplyvy. Pri umývaní zubov hneď po jedla nechávate kyseliny prenikať hlbšie do vrstiev zuba, čo vedie k formovaniu dutín. Riešením je opláchnuť si ústa čistou vodou.

Prečítajte si tiež:
Pravda o hydratácii: Je jedno, či vypijete liter vody alebo liter piva

Zuby si môžete čistiť pred jedlom, keď odstránite všetky baktérie ešte pred tým, ako ich “nakŕmite” svojimi raňajkami. Keď si nechcete čistiť zuby pred jedlom, počkajte aspoň 30 minút po jedle, a tak si ich vyčistite.

Nezabudnite, večer pred spaním by ste mali použiť aj zubnú niť alebo medzizubnú kefku.

8. Zbavte sa budíka

Počas spánku by ste si mali prejsť 5 fázami, z ktorých vhodné na prebudenie sú 1, 2 a 5. Ak sa zobudíte počas týchto fáz, budete sa cítiť viac odpočinutí. Akýkoľvek ostrý zvuk, ktorý vás zobudí, prináša veľa stresu pre telo.

Počas dňa sa človek cíti podráždene a zhoršuje sa pamäť, videnie a reakcie na udalosti. Časom to môže vyvolať srdcové ochorenia, mŕtvicu, neurologické poruchy a duševný úpadok. Človek je schopný zobudiť sa bez budíka načas, ale je na to potrebný tréning a určitý režim, napr. ísť spať v rovnakom čase.

9. Neberte si názory iných k srdcu

Ľudia sa po vypočutí negatívnych názorov na svoju osobu cítia sklamaní, cítia, že im bolo ublížené, mnohí upadajú do depresií.

Výsledky výskumov ukazujú, že ľudia, ktorí sú pokojní pri počutí negatívnych názorov na svoju vlastnú osobu, žijú dlhšie. Napriek tomu veľa ľudí potrebuje počuť podporu, preto by ste sa mali obklopiť ľuďmi, ktorí vás budu podporovať a inšpirovať vo vašom živote.

Zdroj: brightside.me

Zdroj obrázka: maxpixel.freegreatpicture.com

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií