Ako vás obchodníci dokážu nachytať a ani si to nemusíme uvedomiť?!?
Mnohí z Vás určite nakupujú v potravinách, supermarketoch, poprípade v iných obchodných reťazcoch. Faktom je, že väčšinou keď prekročíte prah obchodu, nenakúpite LEN to čo potrebujete, ale kúpite mnoho zbytočných vecí.
Zoberme si bežný nákup potravín. Idete, dnes už so smartfónom v ruke a máte napísané presne, že budete kupovať rajčiny, papriky, pečivo, tvaroh, víno, šunku, syr….No povedzme si úprimne. Dnes už moc ľudí nákupné zoznamy nepíše. A viete prečo? Možno sa Vám nechce, možno Vám to príde trápne… Pre obchodníkov je to neskutočná výhoda!
Obchodníci na ľudí používajú veľmi jednoduché triky. Nižšie Vám ukážeme zopár z nich.
Toto dáme sem a toto tam
Najčastejšie používaný spôsob ako prinútiť zákazníka kúpiť niečo, čo je treba rýchlo predať. Osobne zo svojej skúsenosti môžem povedať, že to funguje. Stačí vojsť do istého nemenovaného obchodného reťazca, ktorý má v názve K a hneď pred Vami stojí krásny regál s ešte úžasnejšou mätou priepornou v kvetináči. Nad tým zavesená tabuľa, o koľko percent je cena znížená. No nekúp to. Ono, vlastne sa stačí pozrieť na tých všetkých ľudí čo sa tam „mrvia“.
Pokladne naše každodenné
Najkritickejšie miesto v celom obchode. Stačí len nečinne stáť a obchodník Vás už nachytá. Opäť spomeniem niečo z vlastnej skúsenosti a síce to, že tie žuvačky si tam na pult skoro vždy priložím. Veď len päťdesiat centov….Všetci to dobre poznáme, ale pozor na to, aby ste nezostali prekvapení, keď Vám pokladník zahlási sumu, z ktorej sa Vám zahmlie pred očami.
Sezónne produkty
Na to sme už všetci zvyknutí. Stačia nám väčšinou jedny Vianoce a už nás ide šľak trafiť. To nespočetné množstvo reklám a kadejakých vianočných ozdôb je na „nezaplatenie“. Na túto fintu obchodníkov si treba dávať pozor aj cez rok. Stačí Veľká noc, leto príp. začiatky cyklistickej či bežeckej sezóny.
Párovanie
Slovo párovanie nemusí byť známe len z inteligentných telefónov, ako je napríklad párovanie zariadení. Dva si kúpite jeden dostanete zadarmo. Na prvý pohľad neodolateľná ponuka. Na druhej strane, ale zase necháte obchodníkovi zarobiť viac, ako keby ste si zobrali len jeden kus. Ale prečo nemať tri namiesto jedného. Však? 😛
Autor: Patrik Kopinec