fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Potraviny, ktoré sa tvária ako vegánske, no v skutočnosti nie sú

Ktorým surovinám sa treba vyhnúť v prípade, že chcete viesť vegánsky život?

Niektoré nealkoholické nápoje

Bloger Sean O’Callaghan zistil, že niektoré spoločnosti používajú želatínu na zvýraznenie ovocných štiav. Na jej vznik je však potrebná kostná dreň získaná z ošípaných a kráv. Vďaka blogerovi sa zistilo, že niektoré spoločnosti skutočne vo svojich produktoch používali želatínu, zatiaľ čo niektoré by mohli byť technicky považované za vegánske.

Cigarety

Nielenže sú škodlivé, ale mnohé z nich obsahujú castoreum. Je to látka, ktorá sa získava z pachových žliaz nachádzajúcich sa v konečníku bobra. Nielenže sa castoreum používa na zvýšenie chuti v cigaretách, ale aj parfumoch či lacných vanilkových arómach.

Čo nie je vegánske
Zdroj: unsplash.com/Irina Kostenich

Niektoré cidery a pivá

Na prvý pohľad vyzerajú tieto ovocné mušty nevinne. Obsahujú predsa ovocie. Ukázalo sa však, že niektoré reťazce do svojich výrobkov primiešavajú aj želatínu, kolagén zo živočíchov či karmín. Ten sa získava zo samičiek červca nopálového, ktoré sušia pre ich sýtočervenú farbu a používajú sa ako farbivo v potravinárskom priemysle.

Karmín je červené farbivo, ktoré sa získava sušením samičiek červca nopálového.

Víno

Vo väčšine vín sa kvôli zakaleniu používajú číriace prostriedky. Tie obsahujú prísady živočíšneho pôvodu, ako napríklad želatína vyrobená z chrupaviek či kĺbov ošípaných alebo kráv. Dokonca sa používa aj kolagén z rybích mechúrov. Okrem toho zvyknú ako činidlo výrobcovia použiť aj mliečne bielkoviny alebo proteíny z vaječných bielkov.

Čo nie je vegánske
Zdroj: unsplash.com/Kelsey Knight

Cereálie

Niektoré z nich, napríklad tie s čokoládovými kúskami, rozhodne nie sú vegánske. Do čokolády sa totiž primiešava mlieko. Ale aj nevinne vyzerajúce cereálie môžu obsahovať živočíšne produkty, ako napríklad srvátku, ktorá pochádza z mlieka, alebo lanolín, ktorý sa získava z ovčej vlny. Tá primárne slúži pre pre zvýšenie vitamínu D3.

Zdroj: bbc.co.uk

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií