Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Malá versus veľká kancelária: Na čo dbať pri ich zariaďovaní?

Rozbiehate biznis, priestory ste zohnali a teraz vás čaká už “len” zariaďovanie nových kancelárií? Možno ste si už urobili akú-takú predstavu, no treba to doladiť a hlavne zohľadniť viacero dôležitých faktorov. Malá versus veľká kancelária – každá z nich má svoje špecifiká, tak sa na nich poďme pozrieť!

Produktivita práce

Zrejme nemusíme dvakrát prízvukovať, že prostredie má na človeka a jeho psychické rozpoloženie významný vplyv. Ak sa niekde necítime dobre, máme pocit stiesnenosti, vyrušuje nás priveľa podnetov, náš pracovný výkon zrejme poriadne utrpí. Toto sú faktory, ktoré by mal majiteľ spoločnosti pri zariaďovaní svojich priestorov naozaj starostlivo premyslieť. Firmu predsa tvoria práve ľudia, oni sú zodpovední za to, ako sa presadí na trhu. Preto je skutočne na mieste detailne premyslieť vybavenie kancelárií tak, aby tento priestor podnecoval produktivitu a kreativitu.

Zdroj: AJ produkty

Koľko ľudí bude v jednej miestnosti?

Ste veľká alebo skôr menšia firma? Pokiaľ máte 50 zamestnancov pracujúcich za počítačmi, je dosť nepravdepodobné, že by ste mali k dispozícii toľko priestoru, aby ste ich usádzali do kancelárií po dvoch. Ide skôr o prípad, kedy sa vybavujú väčšie miestnosti, kde sa usadí viac ľudí, napríklad podľa oblasti, v rámci ktorej pracujú. Ak ste malá firma, s menšími kanceláriami problém nie je. Malá versus veľká kancelária – v každom prípade ich treba vybaviť potrebným zariadením tak, aby boli nielen funkčné, ale aby tu pre zamestnancov boli vytvorené príjemné pracovné podmienky.

Zdroj: AJ produkty

Kancelária pre dvoch

Pokiaľ máte zamestnancov rozdelených na menšie úseky a sedia vo dvojiciach, prípadne trojiciach, je jasné, že ich pracovný priestor bude vyzerať inak než pracovný priestor veľkých korporátnych spoločností, kde prevládajú systémy open space kancelárií. V takýchto, nazvime to útulnejších, kanceláriách sa ľuďom obvykle pracuje lepšie. Majú okolo seba menej vzruchov, preto sa dokážu lepšie sústrediť na vlastnú prácu. Zároveň majú pocit väčšieho súkromia. V rámci vybavenia môžu mať k dispozícii napríklad bielu tabuľu, kde si prehľadne zaznamenajú detaily týkajúce sa jednotlivých procesov a často majú aj vlastnú kartotéku s dokumentami, ktoré majú takto hneď poruke a nemusia si ich ísť nikam vyžiadať. V tomto type kancelárii je v rámci vybavenia priestor pre vlastný nábytok.

Zdroj: AJ produkty

Ako sa pracuje v open space?

O open space ste zrejme už počuli a ak ste sa nestretli s týmto konkrétnym pojmom, zaiste si viete predstaviť, čo zahŕňa. Ako sme už spomenuli, ide o systém usporiadania pracovného prostredia, najmä vo väčších a nadnárodných firmách, kde pracuje “spoza stola” veľký počet ľudí. Vtedy sa priestrannejšie miestnosti vybavujú viacerými pracovnými stolmi, často aj desiatkami. Tento systém je síce úplne bežný, no medzi ľuďmi nie veľmi obľúbený. Je tu ruch, väčšia anonymita a každý zamestnanec má len obmedzený priestor. Tu treba obzvlášť dbať na to, aby mali ľudia k dispozícii kvalitné kancelárske stoličky a určite aj stoly. A spomenieme ešte jednu mimoriadne dôležitú vec. Tam, kde je veľa ľudí, zákonite vzniká aj veľa odpadu. V súčasnosti sú stále populárnejšie eco-friendly kancelárie, prispôsobte svoje priestory tomuto trendu!

Zdroj: ajprodukty.sk

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií