fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Menej svetla a viac depresie: Ako zvládnuť zimné obdobie?

Máte tip? napíšte nám mailom

Zimné obdobie je síce charakteristické čarom Vianoc, no v porovnaní s teplejšími dňami má v sebe viac negatív, než pozitív. Ako sa zbaviť melanchólie? 

Počas zimy sú dni kratšie. Večer sa skôr stmieva a na ľudí padá únava a vyčerpanie. Chýbajúce slnečné svetlo vyvoláva akúsi pochmúrnu atmosféru. V horšom prípade ľudia upadajú do depresie. Francúzsky týždenník L´Express radí, ako sa vyrovnať s dňami bez energie.

Aj zimné obdobie na šport

Počas roka sa u ľudí strieda rovnaký kolobeh. Letné typy ľudí sa tešia na plávanie, volejbal, futbal či turistiku. Tí, ktorým je po chuti mráz a sneh, sa zase nevedia dočkať lyžovačky, ľadového hokeja či dlhých prechádzok po “vŕzgajúcom” snehu.  

Aj napriek tomu, že si mnohí želajú, aby čím skôr prišlo teplo, ani počas zimy by sme nemali zabúdať na šport. Pohybová aktivita nám dodá dostatok energie. Počas fyzickej námahy mozog uvoľňuje endorfíny, ktoré vyvolávajú pocit pohody a dobrej nálady. Navyše, vďaka pohybu sa dokážeme unaviť a mať pokojnejší spánok. Športové aktivity v zime sa nemusia spájať len s pobytom v chlade. Postačujúcou aktivitou je aj pilates, jóga alebo strečing.

Vhodná strava

Počas chladnejších dní automaticky siahame po tukoch či nezdravých jedlách. Najlepším spôsobom, ako sa zbaviť zlej či pochmúrnej nálady, je konzumovať vhodné potraviny. Na tanieri by sme mali mať najmä ovocie, zeleninu, tučné jedlo a ryby. Okrem pestrého jedálnička obohateného o vitamíny, nás zahrejú aj teplé polievky.  

https://www.instagram.com/p/B5ulj3SjWXf/

So zimou neprichádza len chlad a sneh, ale aj množstvo chorôb a epidémií. Práve počas zimy je najdôležitejšie posilňovať imunitný systém. Vhodný je najmä vitamín C, ktorý prispieva k tvorbe protilátok. Už len tým, že každé ráno vypijete niekoľko kvapiek citrónovej šťavy s teplou vodou, zabezpečujete pre svoje teplo prísun správnych látok. Navyše, bojujete nielen proti chorobe, ale aj proti únave.

Zimné obdobie je špecifické aj tým, že telo potrebuje viac energie, aby sa mohlo brániť proti nepriazni počasia a baktériám. Preto je dôležitý kvalitný spánok. To, že si na malú chvíľku poobede zdriemnete, nie je žiadna hanba. Nedostatok spánku sa totiž prejaví hneď nasledujúci deň. Nevyspatý človek je podráždený a smutný, čo vyvoláva ďalšie depresívne pocity. 

Zdroj: ta3.com.  

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií