fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TOP 20 slovenských influencerov podľa Forbes: Víťaza by ste zrejme neuhádli!

Viete, ktorí Slováci nás najviac ovplyvňujú na sociálnych sieťach? Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM vytvoril rebríček 20 top influencerov.

Influenceri – už to nie je hobby, ale biznis

Už štvrtýkrát vydal magazín Forbes rebríček najvplyvnejších Slovákov. Či sa nám to páči, alebo nie, influenceri sú dôležitým hráčom v oblasti marketingu a ovplyvňujú naše nákupné správanie. Navyše, pre mnohých už táto činnosť nie je iba hobby, ale reálny zdroj príjmov, je to ich zamestnanie. Na segment influencerov sa teda nedá viac pozerať ako na voľnočasovú aktivitu, ale ako na biznis,“ okomentovala dôvody, pre ktoré tento rebríček Forbes zostavuje, šéfeditorka Forbes.sk Veronika Šoltinská.

Agentúra GroupM pre Forbes zostavila rebríček 20 najvplyvnejších Slovákov na základe dopytovania viac ako 8000 respondentov reprezentatívnych pre slovenskú online populáciu.

Prvé tri miesta rebríčka následne obsadili:

  • Rasťo Chvála z Garáž.Tv,
  • Martin „Pyco“ Rausch,
  • Lucia Hrušková alias LucyPug.

Celý rebríček a viac informácií nájdete v augustovom vydaní magazínu Forbes a na adrese https://www.forbes.sk/top-influencer-2019/. Medzi 20 top influencermi nechýba Tatiana Žideková, Sajfa, ale napríklad ani Andrea Zahurancová, Patrik Paulínyi, PPPíter, Kristína Tormová, Monika Hilmerová či Matej Tóth.

Nerozhodoval len počet followerov

Pri zostavovaní tohtoročného rebríčka nebolo použité doterajšie kritérium, v rámci ktorého sa bral do úvahy len jednoduchý súčet followerov známych Slovákov na ich sociálnych sieťach (ako napríklad pri minuloročnom rebríčku). Ranking 20 najväčších slovenských influencerov bol tentokrát zostavený na základe viacerých kritérií. Pri poradí influencerov bolo najdôležitejšie konečné Influence Power Index skóre. V rámci toho sa vyhodnocuje nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, jeho obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj takzvaný influence funnel, čo je meranie toho, nakoľko dokáže influencer ovplyvniť svojich followerov/subscriberov.

View this post on Instagram

SUNDAY WORKOUT 💪 Toto je luka, na ktorej som vyrastala. Rodicia ma vychovavali v lese v Slovenskom raji, v najkrajsom prostredi. Mam na detstvo mile spomienky. Luky, lesy, huby, maliny a vela vela zvieratiek. Vyrabali sme krmitka pre vtaciky, nosili sol do lesa pre srnky, sadili stromceky a v zime prikrmovali jelene jablckami. Dalo mi to krasny zaklad do zivota a uzasne spomienky na detstvo. A tak som si povedala, ze vzdy, ked budem doma, vynesiem aspon co-to z lesa, nech ma moznost na taketo krasne zazitky i buduca generacia 👶 Zaroven sa tesim, ze je nas cim dalej, tym viac – tych, ktori zbieraju a aj tych, ktori zbieranie podporuju a ludi zbierat motivuju. Ako napriklad @zmrzlinamisa_sk vramci jej kampane #okusoklepsie. 🤘🌿 Ambasadorom kampane sa mozes stat i ty – info najdes na www.zmrzlina-misa/okusoklepsie/

A post shared by Andrea Zahurancova (@andreazahurancova) on

Influencermi totiž môžu byť aj menej známi ľudia. „To, že niektorí influenceri nie sú všeobecne známi v rámci populácie, neznamená, že nemajú silný vplyv na svoju často špecifickú cieľovú skupinu. Práve štúdia Influence Power Index pomáha firmám identifikovať vhodných influencerov pre ich kampane,“ vysvetľuje Miroslav Majoroš, Head of GroupM Digital. Dodáva, že vplyv influencera sa nemeria len počtom jeho followerov, ale dôležité sú aj parametre ako dôveryhodnosť, autentickosť, sympatie, a následne aj schopnosť ovplyvňovať nákupné rozhodovanie.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií