fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Vo svete módy sa objavil syndróm módneho podvodníka. Máte ho aj vy?

Máte tip? napíšte nám mailom

Do módneho priemyslu prenikol syndróm módneho podvodníka. Trpia ním ľudia, ktorí opakovane nakupujú špičkové módne oblečenie a doplnky, v snahe naoko zvýšiť svoj sociálny status. Ak by ľudia trpiaci týmto syndrómom prestali nakupovať drahé oblečenie, ohrozilo by to ich psychické zdravie.

Určite máte vo svojom okolí aspoň jedného človeka, ktorý si potrpí na luxusne vyzerajúce a drahé oblečene, kabelky, šperky alebo topánky. Navonok možno pôsobí šťastne a vyrovnane, no vedzte, že to tak nie je. Vedci objavili nový syndróm takzvaného módneho podvodníka, ktorý sa prejavuje predovšetkým v oblasti módy. Ľudia nakupujú drahé oblečenie, aby sa sami cítili „draho“.

Luxus rovná sa sebaúcta

Veľa ľudí prezentuje vlastnú sebaúctu tým, čo si obliekajú. To by mohol byť problém pre osoby so syndrómom módneho podvodníka. Tie totiž bezhlavo nakupujú drahé a luxusné veci, aby tým umelo zvýšili vlastný status či obľúbenosť v spoločnosti. Majú pocit výnimočnosti, pretože iba málokto v ich okolí si môže dovoliť to isté. Vyvoláva to u nich pocit šťastia, ktorý ale netrvá dlho.

Prečítajte si tiež:
Spoznávate tieto princezné? Takto by vyzerali počas renesancie.

„Spotrebitelia, ktorí kupujú drahé oblečenie, strácajú sebadôveru vo chvíli, keď si oblečú klasické oblečenie,“ uviedli experti z Harvardskej univerzity, ktorí tento fenomén skúmali. Dodali, že ľuďom so syndrómom nepomáha ani to, že doma majú kopu luxusného oblečenia. To isté sa týka aj kozmetiky, ktorú používajú dokonca aj v súkromí, kde ich nikto nevidí.

Vo svete módy sa objavil syndróm módneho podvodníka. Máte ho aj vy?

Depresia, úzkosť a marketingové stratégie

Výsledkom skúmania syndrómu je fakt, že ľudia, ktorí sa nechajú pohltiť luxusom, sú náchylnejší k psychickým problémom. Syndróm môže viesť k úzkosti, depresiám, pocitom menejcennosti, či dokonca bezvýznamnosti. Aj keby sa dotyční ľudia s tým pokúšali prestať, zabráni im v tom marketing obchodov. „Marketingové stratégie vyvolávajú v kupujúcom pocit, že si danú vec skutočne zaslúži, preto si ju skrátka musí kúpiť,“ vysvetlila spoluautorka štúdie Nailya Ordabayevaová.

Máte aj vy syndróm módneho podvodníka?

Autori však dodávajú, že syndróm sa netýka ľudí, ktorí majú prirodzene vysoké nároky a štandardy na oblečenie či módne doplnky. Pokiaľ sa však umelo snažíte vyvolať dojem, že patríte do inej spoločenskej triedy a pociťujete chorobnú túžbu obklopovať sa drahotou a luxusom, pravdepodobne ste jedným z módnych podvodníkov.

Prečítajte si tiež:
Našli sme e-shop, v ktorom nakupovala Kate Middleton počas všetkých troch tehotenstiev: Najlacnejšie šaty tu kúpite za 47 eur!
Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií