Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Známe značky reagujú na karanténu: Kreatívne pozmenili logá a slogany

Videli ste už nové logo McDonald’s? Ak by ste čakali tradičné, žlté M, mýlite sa. Na pandémiu a sociálny dištanc totiž reagujú aj svetové spoločnosti či agentúry. Chcú tak ukázať ľuďom, aká dôležitá je bezpečnosť a ochrana. Logá šikovne predizajnovali, aby v sebe niesli jasné posolstvo: „Zostaňte doma!“

Súčasným udalostiam sa museli prispôsobiť aj svetové značky, agentúry či umelci. Domáca izolácia je v dnešných dňoch potrebnejšia ako kedykoľvek inokedy. Namiesto toho, aby spoločnosti ako McDonald’s či MasterCard podporovali ľudí vo voľnosti, zdôrazňujú bezpečnosť a dištanc. Špeciálne preto upravili svoje logá. Ich krok zase raz dokázal, že v kreativite sa medze skutočne nekladú.

Známe značky a spoločnosti menia logá

Väčšina reštaurácii momentálne ponúka len „take-out“, teda že si jedlo môžete vyzdvihnúť priamo na pobočke. McDonald’s preto využíva výhradne „drive-thru“, na čo chcela spoločnosť upozorniť aj svojím logom. MediaGuru informovalo o pobočke v Brazílii, ktorá kreatívne a nápadito upravila svoje logo. Tradičné písmeno M upravilo netradične jednoduchým spôsobom. Písmeno je rozdelené na dve časti, pričom sú od seba úplne oddelené.

Za McDonald’s nezaostávala ani spoločnosť MasterCard. Slovinský grafický dizajnér, ktorý stojí za týmto nápadom, oddelil farebné kruhy, červený a žltý, a rovnako aj názov spoločnosti. Na logu preto figuruje Master Card:

Ako reagujú známe značky na karanténu? Takto kreatívne pozmenili logá
zdroj: Facebook/MediaGuru

Známe značky skutočne povolili uzdu svojej fantázie Pravdepodobne najväčšiu facebookovú diskusiu vyvolalo „karanténne“ logo spoločnosti Nike. Populárny slogan „Just do it“ sa zmenil na „Just don’t do it“. Mnohí priznali, že spoločnosť im ukradla nápad na originálny nápis na tričko.

Ako reagujú známe značky na karanténu? Takto kreatívne pozmenili logá
zdroj: Facebook/MediaGuru

Na Slovensku síce táto spoločnosť neexistuje, no jej logo skutočne stojí za to. Argentínska obchodná spoločnosť Mercado Libre má vo svojom logu dve zdraviace sa ruky na žltom pozadí. Spoločnosť na aktuálnu situácia reagovala promptne a trefne. Namiesto podávajúcich rúk do loga nasadila ruky zdraviace sa lakťami:

Ako reagujú známe značky na karanténu? Takto kreatívne pozmenili logá
zdroj: adweek.com

Iné logo má aj Starbucks či Corona

Určite všetci poznáte logo morskej panny na zelenom pozadí. Ide totiž o spoločnosť Starbucks, ktorá rovnako, ako spoločnosti uvedené vyššie, bojuje za dodržiavanie domácej izolácie. S novým logom spoločnosti sa dokáže stotožniť takmer každý. Kreatívni dizajnéri totiž morskej panne nasadili zelené rúško:

Ako reagujú známe značky na karanténu? Takto kreatívne pozmenili logá
zdroj: Facebook/MediaGuru

Nové logá a slogany nepozmenili len známe značky, ale aj konkrétne výrobky. Začiatok marca internet obehla správa o tom, že Američania odmietajú piť pivo Corona. Dôvod je jednoduchý, domnievali sa, že sa pri pití piva infikujú koronavírusom. Samozrejme, išlo o obrovský nezmysel, čo si spoločnosť vyrábajúca toto pivo značne uvedomuje. Aj napriek sa však rozhodla zažartovať a zmeniť svoj slogan:

Pivo Corona plánuje zmeniť svoj názov
zdroj: Facebook/MediaGuru

Nezaostávali ani agentúry

Kto by nepoznal slávnu fotografiu členov kapely Beatles, ako prechádzajú cez prechod. AdWeek na Twitteri uverejnilo fotografiu pozmenenej verzie fotky, za ktorou stojí agentúra Activista. Upravený záber dokonale reaguje na potrebu sociálneho dištancu. Členovia kapely sa tak ocitli v rôznych kútoch ulice:

Agentúra Activista zmenila známu fotografiu Beatles
zdroj: adweek.com
Zdroj Marketeris
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií