Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Bill Gates odhalil najväčší problém elektromobilov. Nie je to však cena!

Miliardár Bill Gates vynakladá určitú časť svojho bohatstva na podporu dobrých vecí, vrátane ekologických iniciatív i tých, ktoré sa ako ekologické tvária.

Len nedávno sme informovali, že Bill Gates si „zaobstaral“ superjachtu za 650 miliónov dolárov. Tentokrát však zaujal tým, že si zakúpil automobil na elektrický pohon. Kým jeho nové Porsche Taycan sa mu veľmi páči, je tu však jeden problém, ktorý oddeľuje veľa ľudí od kroku k revolúcii elektromobilov: ich dosah.

Druhý najbohatší muž sveta sa rozprával s hviezdou zo sveta technológií, Marquesom „MKBHD“ Brownleem. Pre jeho YouTube kanál povedal:

„Osobné automobily sú jednou najnádejnejších oblastí, pokiaľ ide o pomoc pri riešení zmeny klímy. Mnoho automobilových spoločností napreduje veľmi rýchlo, keď ide o elektrické autá.“

Bývalý šéf korporácie Microsoft, Bill Gates odhalil, že nedávno kúpil svoje prvé elektrické vozidlo Porsche Taycan. Pre lepšiu predstavivosť, špičkový model bol Gatesovou voľbou sa začína na sume 186 tisíc dolárov. Ľahko však môže s pridanými doplnkami presiahnuť 200 tisíc, čo pre miliardára znamená vreckové.

Taycan zrýchli z nuly na stovku za 2,6 sekundy a zvládne vzdialenosť medzi 380 až 450 kilometrami. Gates vraví, že je to „auto s vysokou cenou, ktoré je veľmi, veľmi cool. Je to moje prvé elektrické auto a veľmi si to užívam,“ dodal.

Gates: Za veľa peňazí, málo muziky

Kým cena elektrických vozidiel môže byť veľkým problémom pre mnohých ľudí, ktorí si chcú kúpiť jedno z nich, Gates hovorí, že ešte väčšou prekážkou je vzdialenosť, ktorú dokážu prejsť.

„Ak chcete ísť ďalej, čas, ktorý strávite dobíjaním a tankovaním, je neporovnateľný.“

Tesla naďalej rieši otázku dosahu vo svojej fabrike na elektromobily. Elon Musk, bývalý generálny riaditeľa sa vyjadril, že najnovšia aktualizácia Modelu S zvýšila odhadovaný dosah na približne 620 kilometrov.

Model X medzitým zaznamenal rast maximálnej vzdialenosti o 40 kilometrov. Popri mizernej dostupnosti dobíjacích staníc (a zároveň neschopnosti riešiť množstvo elektrickej energie, ktorá by bola potrebná pri výmene áut so spaľovacími motormi), ceny elektromobilov stále zostávajú veľmi vysoké.

Elektrickým vozidlám sa najčastejšie vytýka práve ich batéria. Podľa švédskej štúdie sa pre každú kWh batériu vyprodukuje 150 – 200 kilogramov CO2.

Zdroj Clean Technica
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií