Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Bill Gates na nákupoch: Superjachta za 644 miliónov dolárov!

Spoluzakladateľ spoločnosti Microsoft objednáva ekologické plavidlo, ktoré sa má dotknúť mora až v roku 2024. Je ním superjachta na alternatívny pohon.

Softvérový magnát Bill Gates je prvým zákazníkom spoločnosti, ktorá vyrába špeciálne plavidlá na vodíkové palivo. 644-miliónová investícia je signálom presvedčenia, že nová a čistá technológia je údajne najlepší spôsob, ako znížiť emisie uhlíka.

Britská tlač odhalila, že za výstavbou lode je 64-ročný holandský špecialista. Produkt na mieru je založený na plánoch 112-metrového dizajnu Aqua, ktorý minulý rok zverejnili architekti Sinot na monackej jachtárskej výstave pre ekologicky cítiacich boháčov. Uviedli, že plány „sa inšpirovali životným štýlom náročného, do budúcnosti hľadiaceho majiteľa.“

Bill Gates je v súčasnosti druhým najbohatším mužom na svete a pravidelným dovolenkárom. Predtým nevlastnil svoje plavidlo a uprednostňoval prenájom, preto superjachta bude jeho prvou. Nebude ju možné porovnať s najväčšou rekreačnou loďou, ktorou je 163-metrová jachta Romana Abramoviča, majiteľa futbalového klubu Chelsea. Avšak ako jediná na svete bude poháňaná vodíkom.

Superjachta ako výsledok nadšenia pre vodík

Konštrukcia Aqua zahŕňa dve 28-tonové vákuové nádrže na skladovanie tekutého vodíka pri teplote -252 °C. Pohon zabezpečujú dva 1MW-ové motory, pričom systém ponúka najvyššiu rýchlosť 17 uzlov a dosah 3 750 námorných míľ (7 000km). To postačí na cestu napr. z New Yorku do Southamptonu.

Zdroj: Techspot.com
Interiér superjachty

Akvizícia je posledným znakom dlhodobého záujmu Billa Gatesa o alternatívne palivá. Je investorom kalifornskej firmy Heliogen, ktorá používa inteligentný softvér na kontrolu zrkadiel, ktoré sústreďujú slnečné lúče na výrobu extrémneho tepla.

Napriek nadšeniu energiou vodíka pri stavbe lodí uviedol, že superjachta má v zálohe naftu kvôli nedostatku čerpacích staníc na vodík. Je preto pochopiteľné, že projekt zahŕňa stavbu vodíkovej čerpacej stanice v domovskom prístave.

Špecifikácie plavidla nie sú úplne známe, ale v marketingových materiáloch sa navrhujú pancierové okná alebo telocvičňa s pompéznym výhľadom na podmorský život. Súčasťou koncepcie je aj priestranný pavilón majiteľa, ktorý zaberá prednú polovicu hornej paluby a ponúka dostatok súkromia. Medzitým sú kabíny VIP a ďalšie miestnosti zamerané na luxus, pohodlie a maximálny pocit slobody v minimalistickom japonskom štýle.

Zdroj Sinot
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií