Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Greta Thunberg prispela k zmene módneho priemyslu! K udržateľnej móde sa hlásia aj veľké značky

„Módny priemysel je obrovským prispievateľom ku klimatickej a ekologickej núdzi,“ povedala Greta Thunberg, environmentálna aktivistka a nominantka na Nobelovu cenu mieru.

Pre mnohých v módnom priemysle je Gretin výrok ťažko prehltnutou tabletkou, no väčšina chápe, že jej slová sú pravdivé a spoločnosti musia reagovať .

Za posledné dva roky bol predaj zasiahnutý Covidom. Keď módny priemysel vstupuje do roku 2022 s nádejou, ktorá teraz pretrváva, zodpovedné spoločnosti zhromažďujú svoju zostávajúcu silu, prehodnocujú dodávateľské reťazce a analyzujú, kde (a ako) plánujú zhromažďovať trvalo udržateľné zdroje na použitie vo výrobe.

85 percent oblečenia nakoniec skončí na skládke

Odhaduje sa, že 85 percent oblečenia nakoniec skončí na skládke. Niektoré z produktov sú biologicky odbúrateľné, ale veľa z nich nie – a týmto súčastiam odevu môže trvať roky, kým sa rozložia. Vzhľadom na to, že čínska bavlna je teraz pod paľbou kritiky (z novo prijatého zákona o prevencii nútenej práce Ujgurmi), spoločnosti, ktoré získavajú produkt, sa pokúšajú diverzifikovať svoje výrobné miesta alebo zmeniť svoje existujúce zloženia.

Majte na pamäti túto novú realitu a vstúpte do rakúskej Lenzing Group – 80-ročnej megatextilnej spoločnosti za dve miliardy dolárov, ktorá nemusí byť známa, ale mala by byť. V roku 2021 Lenzing vyhral environmentálne hodnotenie CDP Triple Crown A (ktoré bolo udelené iba 14 spoločnostiam na celom svete). CDP je zlatým štandardom pre environmentálne spravodajstvo a Lenzing získal ocenenie v troch kritických kategóriách zahŕňajúcich klimatické zmeny, bezpečnosť vody a lesy.

Ochranná známka TENCEL

Ak nepoznáte názov Lenzing, možno poznáte známku TENCEL , ktorá je kľúčom k akejkoľvek diskusii o udržateľnosti. TENCEL je biologicky odbúrateľné vlákno vyrobené z drevnej buničiny, ktoré tiež dodáva pocit odolnej luxusnej látky.

Hoci nikto nechce prísť neskoro o prestíž, svetové značky ako Levi’s, Eileen Fisher, Gap, H&M, J Crew a Timberland sa už zapojili. Zapojení sú aj noví prichádzajúci (v oblasti priameho kontaktu so spotrebiteľmi), ako sú Allbirds, Bearaby, Boyish a MeUndies. Čo majú všetky tieto značky spoločné? — sú licencovanými partnermi vlákien značky TENCEL. Spoluprácou so spoločnosťou Lenzing je každá značka schopná riešiť jeden alebo viacero svojich cieľov v oblasti udržateľnosti – ako je zlepšenie environmentálnych a sociálnych noriem vrátane spravodlivého obchodu, vody, chémie, cirkulárnosti, transparentnosti a dokonca aj lesníctva.

Vlákna TENCEL sú založené na zodpovednom získavaní z certifikovaných a kontrolovaných zdrojov dreva s identifikáciou vlákna zahŕňajúcou sledovateľnosť. Dodatočné overenie môže byť poskytnuté aj prostredníctvom blockchainového partnera, ako je Textile Genesis , ktorý má jedinečné Fibercoiny na sledovanie dodávateľského reťazca a dokonca na výpočet uhlíkovej stopy.

Technológia sa mení

Technológia sa mení a musí riešiť environmentálnu víziu každej značky. Pokiaľ ide o kľúčové problémy dňa, TENCEL pokročil v obehovom a klimatickom opatrení. Zhodnocujú bavlnený odpad a kombinujú ho s drevitou buničinou, takže TENCEL môže poskytnúť možnosť cirkulácie medzi textilom a textilom nazývanú REFIBRA. Za posledných 5 rokov REFIBRA viedla k zníženiu odpadu posielaného na skládky v ekvivalente štyroch miliónov pletených tričiek.

Realizáciou svojich vedecky podložených cieľov skupina Lenzing tiež aktívne prispieva k úsiliu bojovať proti problémom spôsobeným klimatickými zmenami. V roku 2019 sa Lenzing zaviazal znížiť svoje emisie skleníkových plynov na tonu (výrobku) o 50 percent do roku 2030. To tiež viedlo k uvedeniu prvého celulózového vlákna na báze dreva s nulovou uhlíkovou stopou.

Vplyv na životné prostredie a inovácia tkanín

Vplyv na životné prostredie a inovácia tkanín sú dnes kľúčovými témami v tomto odvetví, takže je nevyhnutné mať globálnu organizáciu, ktorá dokáže obsluhovať meniace sa dodávateľské trasy. Lenzing má v súčasnosti sedem výrobných závodov v šiestich krajinách a je jediným výrobcom celulózových vlákien na báze dreva so závodom v Amerike.

Od roku 1992 sa TENCEL Lyocell vyrába v Mobile, Ala.. V tomto kalendárnom roku začne v Thajsku (koncom 1. štvrťroka) výrobu nového moderného závodu na výrobu lyocellu, ako aj výrobu novej celulózky v r. Brazília (v Q2).

Greta Thunberg vyzvala na „zmenu systému“, pretože chápe, že svet módy sa nemôže zmeniť zo dňa na deň. S ohľadom na to je čas, aby sa svet módy znova pozrel na všetky dostupné zdroje.

Zdroj sourcingjournal
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií