fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: Kia ProCeed GT – konečne auto, ktoré jazdí tak, ako vyzerá!

Ako už mnohí viete, automobilka Kia na Slovensku vyrába hneď dva kľúčové modely. V Žiline sa vyrába celá “rodina” modelu KIA Ceed, čiže s nálepkou made in Slovakia si kúpite klasický hatchback, Ceed Sportswagon, ProCeed či novinku v podobe XCeed. Takisto z linky v Žiline schádza aj obľúbené SUV KIA Sportage. Nám sa do rúk dostal dizajnovo najodvážnejší model Kia Proceed v športovej verzii GT.

Kia Ceed v najnovšej generácii bola predstavená minulý rok na autosalóne v Ženeve. Okrem zmeny názvu z pôvodneho Cee’d na zjednodušené Ceed však nová generácia zaznamenala aj ďalšie, oveľa podstatnejšie novinky. Prvou je, že už aj tento model dostal k sebe variantu SUV v podobe modelu XCeed. Tou druhou je, že z trojdverového ProCee’d je dnes športové kombi ProCeed. Obháji si však svoj športový dizajn aj jazdou?

Novú generáciu modelu Ceed môžeme jednoznačne označiť za dizajnovo vydarenú. Aj v základnejšom prevedení vyzerá dynamicky. Kia sa však rozhodla, že priláka k sebe nových zákazníkov, a to modelom Kia ProCeed. Ako sme už spomínali, toto auto sme v minulosti poznali ako trojdverový hatchback, no jeho predajné čísla zrejme vedenie automobilky netešili. Ťah spraviť z neho kombi s línami shoting break sa však ukázal ako správna cesta.

Priťahuje podľady

Hneď na prvý pohľad si vás ProCeed získa svojím dizajnom. Nižšie položená strecha, pomaly klesajúca línia, úzke prepojené zadné svetlá či brzdové svetlo v tvare trojuholníka. Kia ProCeed je jednoducho autom, za ktorým sa mnohí otočia. Pohľady priťahuje najmä zadná časť vozidla. Veľmi oceňujeme, že narozdiel od modelu Sportage sú zadné svetlá skutočne prepojené aj svetelnou technikou a v tme teda vytvárajú naozaj efetný prvok.

Kia ProCeed je v ponuke len v dvoch výbavových stupňoch. Nakoľko dizajnom pripomína “športové kupé s batohom” logicky sú tak nastavené aj tieto výbavové stupne. Buď máte na výber GT Line, ktorá sa dá kombinovať dokonca aj s dieselovým motorom, alebo siahnete po plnotučnej verzii ProCeed GT a na výber vám už ostáva jedine prevodovka. Výhodou potom je, že každý ProCeed tak na prvý pohľad pôsobí dynamicky, bez rozdielu, aký motor pod kapotou máte.

GT-čko ako sa patrí

Nami testovaná Kia ProCeed GT disponovala 7 stupňovou automatickou prevodovkou. Táto verzia sa viaže iba na jeden motor. Ide o 1.6 T-GDi, ktorú konštruktéri v tomto prípade vyladili na 204 koní. Motor dokáže pracovať v pomerne širokom spektre otáčok. Prekvapilo nás, že automatická prevodovka v spojení s týmto motorom sa ho ani pri pokojnej jazde nesnaží zbytočne podtáčať, ako tomu je v mnohých prípadoch konkurencie. Samozrejmosťou v prípade automatu sú pádla pod volantom pre manuálne radenie. Motor sa presne hodí ku “GT-čkovému” charakteru. Má dostatočný výkon, no jeho potenciál sa prejaví hlavne pri dynamickejšej jazde. Skvele tomu sekunduje aj výfuková sústava, ktorá je naladená na športový, no nie príliš otravný zvuk.

Všetky tieto parametre by však Kia ProCeed nevyužila, pokiaľ by jej podvozok nebol naladený na rovnakú vlnovú dĺžku. Kia ProCeed GT nie, že podvozkom stíha motoru, ba čo viac, v prípade verzie GT ho dokonca predbieha. Nakoľko Kia patrí do jedného spoločného koncernu Hyundai Motor Group, podobne ako hothatch i30 N, aj vývoj modelu Kia ProCeed GT prebiehal pod dozorom Alberta Biermanna. Tento človek šéfuje totiž vývoju a testovaniu vysoko výkonných vozidiel pre tento koncern a pretým pôsobil na rovnakom poste v športovej divízii M pre BMW.

Oproti štandardnému Ceedu je ProCeed znížený o 5 mm a tuhšie je odladené aj pruženie. Okrem zníženého podvozku je však tiež dôležitá stavba karosérie, nakoľko oproti klasickému kombi je Kia ProCeed GT nižšia až o 4 cm, čo má za následok nižšie položené ťažisko. Navyše nie je zbytočne tvrdý a aj s väčším obutím dokáže pomerne dobre filtrovať nerovnosti. V skratke: Kia ProCeed disponuje naozaj vyladeným podvozkom, pri ktorom si zaručene užijete všetkých 204 koní pod prednou kapotou.

Čo sa týka interiéru, je to Ceed, ako ho poznáme. Kvalitné vypracovanie, nechýbajú dokonca ani mäkčené plasty či kožou obšité výplne dverí. Výsadou verzie GT sú však športové sedačky s výraznejším bočným vedením a skosený volant.

Rozhodne spotreba?

Achilovou pätou bude možno pre niektorých spotreba. Podľa nás nie je vzhľadom na zameranie vozidla obzvášť vysoká, no druhým dychom treba dodať, že s podobným výkonom sú na trhu aj modely s nižším “apetítom”. Ak budete využívať potenciál ProCeeda rátajte so spotrebou okolo 8 až 9 litrov paliva na 100 km. Pokojnou jazdou medzi mestami vie tento údaj klesnúť aj na hranicu 6,5 litra, no počas nášho testu sa spotreba ustálila na hodnote 8,9 l/100km.

Záver

Po skúsenostiach s Hyundaiom i30 fastback N sme verili, že aj Kia príde s podobne emotívnym autom. Sme radi, že sa tomu tak stalo práve v podobe modelu Kia ProCeed. Auto nie len, že dobre vyzerá, ale aj neskutočne jazdí. Dizajn ProCeedu je niečo, kvôli čomu sa ľudia budú za vami otáčať. Výborný je aj pomer cena/výkon. Ak teda hľadáte športové kombi za pomerne ľudovú cenu, modelom Kia ProCeed určite chybu neurobíte.

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií

"