fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Kórejčan, ktorý búra predsudky. Vyskúšali sme si SsangYong Korando

Slovenský automobilový trh je v posledných rokoch naozaj rozmanitý. Zákazník si môže vybereť z viac ako 40 značiek, ktoré na našom území prevádzkujú kamenné predajne. Toto číslo musí stačiť aj skutočne vyberavému zákazníkovi, no predsa len náš trh prednedávnom obohatila nová značka. Ide o kórejského výrobcu SsangYong.

Máte tip? napíšte nám mailom

Možno ste sa pri názve tejto automobilky pozastavili nad tým, že názov vám je povedomí. Ono v zásade ste autá značky SsangYong mohli na našich cestách vidieť už od 90-tych rokov, no až doteraz sa veľkému úspechu netešili. Asi najzásadnejším faktorom, prečo tomu tak bolo je dizajn a k tomu slabý marketing. Dnes je však situácia úplne iná. Automobilka SsangYoung sa prezentuje ako špecialista na pohon 4×4, a tak postavila pre Európsky trh hneď štyri modely SUV respektíve crossoverov.

Čím chce zaujať?

Do nášho testu sa dostal model Korando, ktorý by sa už dal považovať za plnohodnotné SUV. Rozmermi sa Korando totižto radí medzi autá ako Volkswagen Tiguan či Kiu Sportage.  SsangYong si uvedomuje, že ak chce v Európe konkurovať značkám, ktoré sú na našom trhu stálicami, musí pre zákazníka priniesť oproti iným niečo naviac. Tým je cena.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Takmer všetka konkurencia Kodanda štartuje na cene okolo 20 000€ a vyššie, zatiaľ čo Korando môžete mať už od necelých 17 000€. Za túto sumu dostanete síce základný motor, no tu opäť Korando potopí takmer všetku konkurenciu. Základný motor totiž v tomto prípade predstavuje benzínová 1,5 Turbo e-XGI s výkonom 163 koní (120 kw). Zámerne nespomíname Daciu Duster, lebo sme totiž názoru, že ju nemožno úplne porovnávať s autami tejto triedy. Za nás ide o vydarené auto s bezkonkurečnou cenovkou, no čo sa týka spracovania, použitých technológií či materiálov, sú tieto modely na inej úrovni.  Nami testovaný model disponoval práve spomínanou 1,5 Turbo e-XGI. V ponuke je ešte aj naftový agregát 1.6 e-XDI.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Výbava Premium, ktorou bolo testované auto vybavené, štartuje s benzínovým motorom na cene 22 390€. Náš kúsok disponoval ešte príplatkami za viac ako 4 000€ a jeho konečná suma teda je 26 470€. Okrem príplatku za plnohodnotné rezervné koleso 230€ , strešné okno za 490€ a 19″ ALU disky “Diamond Cutting” za 400€ (štandardne sa ku verzii Premium viažu 18″ ALU disky “Diamond Cutting”) sme v cenníku však už prakticky nenašli žiadny ďalší prvok, za ktorý by sa ešte dalo priplatiť, a teda bavíme sa v podstate o plne vybavenom vozidle. Pre úplnosť však ešte treba dodať, že naše testovacie vozidlo nebolo vybavené pohonom 4×4, ktorý je možné kombinovať s obomi motorizáciami, a to za príplatok 1 490€.

Zabudnite na škaredé káčatko

Po dizajnovej stránke nemáme s modelom SsangYong Korando žiadny problém. Hlavne ak ho porovnávame s tým, čo automobilka predávala niekoľko rokov späť, nemôžme mať k nemu výhrady. Z každého pohľadu Korando pôsobí mohutne, no zároveň jeho dizajn neprovokuje. Dizajnéri SsangYongu v tomto prípade zvolili pomerne čisté línie. Na dizajne exteriéru nám vadili jedine dva prvky. Prvým rušivým prvkom na dizajne sú vonkajšie kľučky dverí. To, že nie sú zasadené v rovnakej výškovej úrovni je bežná vec aj u iných značiek. V tomto prípade však nie sú osadené v jednej rovine a prakticky ich nič dizajnovo nespája. Pri pohľade z boku je tento odskok dosť výrazný a rušivý.

Prečítajte si tiež:
Ako jazdí nové BMW X7? Najluxusnejšie SUV od BMW nás dostalo

Dizajn bez názvu kópia

Tým druhým sú dvere batožinového priestoru. Ak sme pri teste Peugeotu 2008 kritizovali ostré hrany pri otvorení týchto dverý, SsangYong Korando túto disciplínu nezvládol rovnako. Hlavne vysoké postavy pri otvorenom batožinovom priestore môžu na túto hranu nepríjemne naraziť.

 

V interiéri úsporu nehľadajte…

Interiér sa takisto nesie v znamení kvalitného vypracovania a dobrého imidžu. Výrobca v prípade Koranda zvolil vo veľkej miere použitie čiernych lesklých plastov. Tento prvok v interiéri má dve stránky. Prvou je dizajn. Vďaka početnému zástúpeniu tohoto materiálu interiér pôsobí veľmi hodnotným dojmom a určite sme z neho nemali pocit, že nižšia obstarávacia cena sa odrazila práve na šetrení v interiéri.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Odvrátenou stránkou týchto materiálov je však už tradične ich náchylnosť na šmuhy a prach. Pokiaľ ho chcete mať čistý, musíte sa pripraviť, že udržovať všade prítomný lesklý plast čistý, bude vaša každodenná práca. Je totiž prítomný na takmer všetkých ovládacích prvkoch, na dverách a tiahne sa aj pozdĺž celej palubnej dosky.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Ergonómia je v SsangYoungu Korando na vysokej úrovni. SsangYong ešte našťastie neprešiel na trend zbavovania sa fyzických tlačidiel a všetky dôležité funkcie ovládate vkusne zapracovanými tlačidlami. Podľa nás mohol byť lepší jedine volant, ktorý nám príde príliš veľký a v miestach, kde by sa mal počas jazdy držať má pomerne úzky priemer.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Naopak spodná časť volantu je nepochopiteľne hrubá, čo nevadí ani tak z funkčnej stránky ako skôr z vizuálnej. V nami testovanej výbave Korando disponovalo kvalitnými sedadlami. Sú veľmi príjemné aj na dlhšie trasy a okrem funkcie vyhrievania, ponúkajú aj možnosť odvetrávania.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Miesto na zadných sedadlách je na túto triedu priemerné. To znamená, že dvaja dospelí ľudia by nemali mať problém ani dlhšej ceste. Trošku diskutabilným je batožinový priestor. Ten má podľa údajov výrobcu veľkosť 551 litrov bez rezervného kolesa, čo bol aj náš prípad (407 litrov s rezervným kolesom).

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Na prvý pohľad by sme však 551 l zrovna netypli. Veľká časť je totižto ukrytá pod prepáškou rozdelenou na dve časti. Keď však chcete využiť celý objem batožinového priestoru musíte deliacu prepášku nechať v garáži. Nedá sa totiž uložiť na dno batožinového priestoru, čo je škoda. Zároveň ani hodnota 551 litrov nie je v tejto triede žiadnym nadpriemerným údajom.

Prečítajte si tiež:
Pre koho 300 koňoví Peugeot 3008 HYbrid4 dáva zmysel?(TEST)
Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Technicky nezaostáva

Už teda vieme, že na úkor nižšej ceny neutrpel komfort v interiéri. V tomto smere však určite neutrpela ani technika prítomná na palube. SsangYong Korando totiž môže disponovať všetkými známymi asistenčnými systémami, ktoré nájdeme u akejkoľvek inej značky. Na palube Koranda teda môžete mať asistenta pre udržanie v jazdných pruhoch, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel a mnoho iného. Keď už sme pri svetlách v krátkosti opíšeme ich funkcionalitu. V najvyšších výbavách disponujú technológiou Full LED. Dobre osvetľujú krajnicu a v diaľkovom režime majú pomerne slušný dosvit. Takisto žiadna výčitka nemôže smerovať k funkcii automatického prepínania diaľkových svetiel, ktoré je nastavené citlivo a dobre sníma tak ako oproti idúce autá, tak vozidlá idúce v smere jazdy.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Aj prostredie vodiča je vybavené technikou odpovedajúcou aktuálnej dobe. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít. Jeho možnosti zobrazenia a grafický vzhľad by sa dali prirovnať k digitálnym prístrojom značiek patriacich pod koncern Volkswagen. Stredu polubnej dosky dominuje 9 palcový dotykový displej. Jeho menu sa nedá nazvať zrovna intuitívnym, no určite sa naň dá zvyknúť. Má rýchlu odozvu a pochváliť musíme navigáciu. Tá ponúka aj zobrazenie reálnej, nie tachomertovej, rýchlosti.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Benzín Korandu sedí

Spomínaný benzínový agregát s objemom 1,5 litra Korandu bohate stačí. V aute sme jazdili aj s väčšou záťažou, no s nemali sme pocit, že by benzínových 120 kw tomuto kórejskému SUV nestačilo. V našom prípade bol agregát spárovaný s automatickou prevodovkou. SsangYong do Koranda montuje automat so šiestimi prevodovými stupňami. Dnes je zvykom, že automatické prevodovky majú 7, 8, 9 či dokonca 10 stupňov. Druhým dychom však treba dodať, že prítomnosť šiestich prevodových stupňov nám vo funkčnom smere neprekážala. Spotreba tohoto agregátu počas nášho testu bola na úrovni okolo 8 litrov na 100 km. Naše auto však bolo ešte “surové” a počas testu malo najazdené iba okolo 2000 km. Veríme, že spotreba by tak ešte o liter mohla klesnúť, čo by už bola pomerne priateľná hodnota.

Musíme priznať, že pred testom modelu SsangYong Korando sme mali zmiešané pocity. Bola to naša prvá skúsenosť s modelom tejto značky. Po týždňovom spolužití však musíme všetky predsudky zahodiť. Až na pár drobností tomuto autu nie je v principe čo vytknúť. Je to plnohodnotý člen “cečkového” segmentu SUV. Aj keď to možno fanúšikom európskych automobiliek nebude po chuti, SsangYong má na trhu svoje miesto.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií