Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Súboj generácií: nový Peugeot 2008 v teste vyzval predchodcu. Ako obstála novinka?

Test nového Peugeotu 2008 ukázal, ako veľmi sa francúzka automobilka za posledné roky vyvíja. Proti novinke sme do testu postavili predchádzajúcu generáciu 2008-čky.

V roku 2013 prišla francúzska automobilka na trh s mestkým crossoverom 2008. Ako už názov modelu naznačuje, 2008 si zobrala základ z modelu 208. (Aktuálna generácia Peugeotu 208 sa stala dokonca autom roka 2020.) Po približne troch rokoch, v roku 2016, model 2008 dostal facelift, ktorý, povedzme si úprimne, konečne odštartoval éru dizajnovo vydarených Peugeotov. Od čias legendárnej 206, 306, čo 406 totiž dizajn Peugeotov určite nepatril medzi tie najvydarenejšie na trhu.

Peugeot 2008
Zdroj: Tobiáš Brtko

Peugeot 2008 tak prišiel do triedy mestkých crossoverov, aby uspokojil dopyt zákazníkov o túto kategóriu. To, že tento recept zrejme zafungoval dokazuje počet 2008-čiek na našich cestách. Predovšetkým faceliftovaná verzia vyzerá pomerne atraktívne a niet teda divu, že sa jej darí aj v bazárových predajoch. Automobilka Peugeot však naštastie nezaspala na vavrínoch a konkurencia  musí byť skutočne na pozore. Po novej 208 totiž Peugeot posiela na trh aj úplne novú generáciu 2008. V porovnávacom teste sme sa pozreli na to, v čom sa odlišuje od tej predchádzajúcej.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Rozmery

Asi nikoho neprekvapí, že nová generácia sa od tej minulej, čo sa týka rozmerov, polepšila. Nový Peugot má na dlžku 4 300 mm, zatiaľ čo minulá generácia je dlhá 4 158 mm. Dlžka tak narástla o približne 14 cm, čo už je pomerne dosť, aj vzhľadom na dnešné trendy. Podstané však je, že väčšinna nárastu sa odrazila aj v rozvore náprav, ktorý narástol o viac ako 10 cm. To znamená, že “Peugeotácke” riešenie prístojového panelu i-Cockpit, tak už nepredstavuje také obmedzenie, ako tomu bolo v predchádzajúcej  generácii. Vyšší vodič si môže konfortne nastaviť sedadlo do polohy, ktorá mu vyhovuje a zároveň miesto na nohy v zadnom rade sedadiel je ešte akceptovateľné. 

Peugeot 2008
Zdroj: Tobiáš Brtko

Ostané rozmery sa príliš nemenili, čo ale v zásade hodnotíme pozitívne. 2008 je mestké auto, a tak nárast 3 cm do šírky nijak neskomplikuje parkovanie a život v meste. Na výšku sú si obe generáracie prakticky rovné, no už na prvý pohľad pôsobí novinka robusnejším a športovejším dojmom.

Exteriér

Ak si obidve generácie postavíme vedľa seba, nový Peugeot 2008 sa zdá byť podstatne mohutneší ako jeho predchodca. Pri pohľade spredu za to môžu v princípe dve veci. Tou prvou je horizotálne umiestnený prvok svetiel na novej generácii. Tým po dizajnovej stránke nie je čo vytknúť. Peugeot sa nebojí pri svojich modeloch dodať dizajnu poriadny kus extravagancie, čo nám je veľmi sympatické. Druhým faktorom, ktorý má podieľ na mohutnejšom vzhľade novej generácie je sklon čelného okna. Kým dizajn prvej generácie postupne stúpal od masky chladiča cez čelné sklo až po strechu, novinka má čelné sklo osadené kolmejšie. Všimnete si to predovštkým z interiéru.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Ak sa na obe generácie pozrieme zo zadnej časti, opäť máme pocit, že nový Peugeot 2008 musel narásť o väčší kus ako 30 mm. Opäť na tom má zrejme podieľ členenie zadných svetiel, ktoré sú v tomto prípade umiestnené vodorovne.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

V našom prípade zaniká detail čiernej lišty, ktorá je medzi zadnými svetlami. V pípade iných farieb karosérie ako čiernej, aj tento prvok opticky rozširuje zadnú časť.  Celkovo by sa dalo povedať, že novej generácii 2008 sa čierna farba hodí, no niektoré prvky tým zaniknú. Rovnako napríklad “céčkový” stĺpik nie je v prípade čierneho laku tak výrazný, ako by tomu bolo pri inom farebnom prevedení.  Jedinú kritiru ohľadom spracovania exteriéru je veko batožinového priestora. Predchádzajúceha generácia má na konci ostré hrany a bohužiaľ sa ich nedokázala zbaviť ani tá aktuálna. Hlavne vyššíe osoby by mohli mať s týmto detailom problém, nokoľko pri otvorených piatych dverách je táto hrana priamo vo výške hlavy.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Technológie

Je logické, že pri rýchlosti technologického vývoja nemôžeme úplne porovnávať auto vyvynuté pre rok 2016 a pre rok 2020. Dnes už ani mestkej 2008 nemôžu chýbať technológie ako adaptívny tempomat, asistent pre udržovanie v jazdnom pruhu, svetlomety s technlógiou FULL LED, parkovací asistent, sledovanie mŕtveho uhla a tak podobne. Nový Peugeot 2008 môže disponovať aj bezkľúčovým systémom odomykania a štartovania vozidla s PROXIMITY senzorom. Aj vo výbave GT-line si tento prvok výbavy musíte priplatiť, a to za 450 €. Tento systém sleduje vzdialenosť klúča od auta a automaticky ho od určitej vzdialenosti zamkne. Toto riešenie však určite nie je najštastnejšie, a tento príplatok by sme pokojne pri konfigurácii vynechali. Skôr by sme privítali možnosť elektronického otvárania patych dverí, ktoré sa v 2008 nedá ani priplatiť, nakoľko ho výrobca pre tento model neponúka.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Nový Peugeot 2008 má po vzore iných modelov z vyšších tried digitálny prístrojový šťít. Po vzore novej 208 však aj 2008 dostala 3D digitálny prístrojový panel QUARTZ. Takáto forma digitálnych budíkov nám už oproti nedávno testovanému Fordu Puma dáva aj zmysel. Výborné grafické spracovanie a možnosť konfigurácie nás oslovila. Keď už je reč o i-Cockpite musíme rovno vyvrátiť obavy ohľadom posedu. Ak sa bavíme konkrétne o modely 2008, nemusíte sa báť, že si nenájdete ideálnu pozíciu.To platí tak v prechádzajúcej tak v aktuálnej generácii. Toto riešenie dokonca považuje za vydarené a keď si časom na tento posed zvyknete, bude vám veľmi vyhovovať.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Komfort

V tejto oblasti konštruktéri azda odviedli najlepší kus práce v porovnaní s predchádzajúcou 2008. Rozdiel cestovania a komfortu pri porovnaní obidvoch generácií je dosť výrazný. Nový Peugeot 2008 vyniká výborným odhlučnením a s príplatkovým audiosystémom Focal je cestovanie aj na dlhej trase príjemnou záležitosťou. V minulej generácii chýba napríklad lakťová opierka. V tej súčastnej je stredový tunel pomerne široký a tak sa konštruktérom podarilo zapasovať aj spomínanú lakťovú opierku. Ďalším komfortným prvkom je bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, ktorý si dokonca viete uschovať do malej schránky, a tak vás počas jazdy telefón zbytočn nerozrušuje. Je len škoda, že kvôli Apple CarPlay respektíve Android auto musíte telefón pripojíť USB káblom, ktorý je vyvedený mimo túto schránku. V novej 2008 si konečne môžete aj normálne odložiť nápoje, nakoľko stojan na nápoje sa premiestnil z pod panelu klimatizácie do stredového tunela.

Interiér

Pri tejto disciplíne prehráva staršia 2008 na plnej čiare. Čo sa týka kvality a nápaditosti spracovania je na tom nový Peugeot 2008 viac ako dobre. Palubná doska obšitá látkou či množstvo mäkčených plastov dodávajú interiéru priam prémiový vzhľad. Veľkosť stredového dispeja infotainmentu sa samozrejme zväčšila, čo však nie je až také zásadné. Zásadné v tomto prípade je, že sa výrazne zlepšila odozva na pokyny. Peugeot sa totiž vo svojích nových modeloch snaží opticky “vyčistiť” interiér od množstva tlačidiel. Aj napriek tomu však všetky dôležité funkcie majú aj naďalej fyzické, poprípade dotykové tlačidlá. Až na jednu…

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Tou je nastavenie teploty klimatizácie. Nastavuje sa cez veľký dispej, no nie je to až také komplikované, ako to niektorí opisujú. Podstatné však je, že spomínaná odozva na dotyky je skutočne rýchla, a kým v predchádzajúcej generácii by bolo takéto nastavovanie teploty otravné, v prípade novinky s tým nemáme v zásade žiadny problém.

Z ineriéru však staršia 2008 bolo viac mestkým autom ako je tomu v aktuálnej generácii. Máme tým na mysli hlavne výhľad. Novinka má bočné okná posadené o niečo vyššie a aj spomínané čelné sklo, ktoré je kolmejšie tento pocit umocňuje. Neznámená to však, že v novej 2008 je výhľad z vozidla vyslovene zlý, len je poslavený o niečo vyššie ako tomu bolo u predchodcu.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Kľudne berte naftu…s automatom…

Tu generačné porovnávanie končíme a v krátkosti ešte opíšeme dojmy z konkrétnej verzie, ktorú sme mali k dispozícii na test. Náš testovací kúsok disponoval jediným štvorvalcovým motorom v ponuke. Ide o naftový motor 1.5 BlueHDi s výkonom 96kw, čiže 130 koní. Tento motor je možnosť kombinovať tak ako s manuálnou ako aj s automatickou prevodovkou. Tá automatická má v prípade Peugeotu 2008 až osemstupňová, čo je v tejto kategórii pomerne nevídaný úkaz. Kombinácia naftového motora a prevodovky je ideálna aj na dlhšie trasy, no vzásade sme s ním nemali ani probém ani v mestkom prostredí. Osem stupňov automatickej prevodovky zaručuje hladké radenie, no mierne nás sklamalo, že sa prevodovka nevie oprieť o krútiaci moment 300 Nm. Aj pri menšom stlačení plynového pedálu má prevodovka tendenciu okamžite radiť nižší prevodový stupeň.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Naopak pochvala patrí faktu, že prevodovka dokáže aj plachtiť. Dokáže to síce iba v režime ECO, kedy sú otupené aj reakcie na plyn, no plachteie funguje naozaj výborne. Páči sa nám, že ak pri režime ECO zložíte nohu z plynu a jemne stlačíte brzdový pedál, prevodovka zaradí kľudne aj nižšší  prevodový stupeň, aby auto začalo pustupne spomalovať brzdením motorom. Prevodovka rovnako nepotáča motor, ako tomu býva zvykom napríklad v prípade prevodovky DSG.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko

Nový Peugeot 2008 je naozaj veľmi vydarené auto, ktoré nás príjemne prekvapilo. Francúzska automobilka Peugeot za posledné roky prešla veľký kus cesty a nové modely sú toho len dôkazom. Pokiaľ vám nevadí naftový motor, nebáli by sme sa pokojne zvoliť 1.5 BlueHDi s automatickou prevodovkou. V takajto kombinácii sa vozíte v priemere za 5 litrov na 100 km a dynamika tohoto agregátu je postačujúca.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Tobiáš Brtko
Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií