fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: Opel Zafira Life vo svojej novej podobe. Vhodný parťák, nie len pre rodiny…

Jeden môj kolega hovorieva, že ak chceš byť v partii obľúbený, kúp si dodávku. Má dokonca na to jednoduché vysvetlenie a príklad z praxe. Po tom ako si do svojej vlastnej garáže zaobstaral osobnú dodávku, má mesačne hneď niekoľko telefonátov od rodiny a známych, či by nebol ochotný niečo previesť z bodu A do bodu B, lebo do ich, často krát aj sedemmiestnych, SUV sa jednoducho „tá vec“ nezmestí.  Tieto slová vás tak môžu motivovať no uznávame, že zároveň odradiť od kúpi takéhoto auta. Dosť však bolo teoretizovania, prejdime k faktom. Predstavujeme vám Opel Zafira Life.

Máte tip? napíšte nám mailom

Upracme pojmy…

Počas testovacieho týždňa, čo sme mali auto k dispozícii, sme viacerých museli presviedčať: „Áno, toto je nový Opel Zafira. Nie, nie je to nová generácia Vivara.“ Aj keď v tomto smere je to o niečo komplikovanejšie. Pôvodné MPV Opel Zafira v podobe akej sme ho poznali už skutočne v ponuke nie je. Je to určite škoda, no v globále dopyt to tomto type áut klesá a postupne tak miznú z ponuky nie len automobilky Opel. Označenie Zafira tak ostalo voľné. Zo súčasnej ponuky tak ostali v princípe len dne možnosti kde tento názov použiť. Prvou možnosťou mohlo byť premenovanie malej dodávky Combo. Opel však zvolil možnosť číslo dva a premenoval model Vivaro na Zafiru Life. Ani názov Vivaro však z ponuky nezmizol a Opel ním označuje úžitkovejšie verzie tejto dodávky. Zafira Life je tak zástupca osobnej verzii dodávky, ktorú by sme mohli zaradiť do kategórie MPV. Ide o podobné rozčlenenie modelov ako napríklad u VW s modelmi Transporter a Multivan.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

…a dojmy

O tom, že osobné dodávky sa kvalitou vypracovania komfortom či výbavou už dotiahli na úroveň bežných osobných áut už netreba obzvlášť hovoriť. Ja osobne mám tento druh áut v obľube odjakživa a zhodou náhod v našej rodinnej garáži svojho času parkovala prvá generácia Oplu Vivaro. Išlo o deväťmiestnu verziu a auto okrem toho, že slúžilo dlhé roky potvrdilo aj vety z úvodu článku. Na test nového Vivara v podobe Zafiry Life som sa tak obzvlášť tešil. Už na prvý pohľad je jasné odkiaľ nový Opel Zafira Lifa pochádza. Pridal sa totižto ku trojici modelov Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota PROACE Verso. Po dizajnovej stránke Opel odlišuje inak tvarovaná predná časť.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Na výber iba nafta

Po technickej stránke tiež logicky zdieľa techniku so spomínaniami súrodencami. Takéto spájanie síl v prípade vozidiel tohto druhu nie je ničím výnimočným a v minulosti sme už boli svedkami podobným spoluprác. Obzvlášť laicky pochopiteľné je to v prípade modelov Traveller a Spacetourer, nakoľko oba modely sú súčasťou koncernu PSA, kde patrí aj automobilka Opel. Vráťme sa však späť k technike Zafiry Life. V prípade konfigurácie je naša voľba jasná. V ponuke sú iba naftové agregáty a to v dvoch objemových variantoch. 1,5 CDTi ponúka výkon 75 kW alebo 88 kW a kombinovať sa dá jedine s manuálnou prevodovkou. Do osobnej verzie auta, ktorá disponuje ôsmimi sedadlami na sedenie je takýto výkon určite nedostačujúci. Druhou možnosťou je 2.0 CDTi a to s výkonmi od 90 kW do 130 kW. Prostredný variant je 110 kW s tým, že automatickú prevodovku môžete kombinovať s akýmkoľvek výkonom naftového dvojlitra. Našou voľbou by bol teda 130 kW silný naftový motor a automatická prevodovka, presne tak, ako mal nami testovaný model.

Prečítajte si tiež:
Elektromobily musia vydávať hluk, inak sú príliš nebezpečné, tvrdí Európska únia
Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

V prípade kratšej verzie by sme si vedeli predstaviť možnosť aj 110 kW motoru, do nižšieho výkonu by sme však už určite nešli. Treba si totiž uvedomiť, že pri plnom obsadení auta by mal slabší agregát čo robiť aby komfortne odviezol posádku do cieľa. Navyše spotreba za nami prejdených 1000 km bola na úrovni 7,2 litra z čoho približne dve tretiny prejdených kilometrov tvorila diaľnica.

Konečne slušný automat!

Automatická prevodovka by bola pre nás rovnako jasnou voľbou, a to hneď z viacerých dôvodov. Tým prvým je, že na túto kategóriu má až neštandardných osem prevodových stupňov. Aj napriek tomu vie presne čo má robiť a radí plynule. Azda jej najväčším benefitom je dobré naladenie, kedy nemá potrebu po vzore dnešných moderných automatov podtáčať motor do nízkych otáčiek. Nebojí sa konštante držať otáčky na úrovni 1900-2000 otáčok za minútu, čo má za následok aj to, že pri miernom zošliapnutí plynu nepanikári a dokáže sa oprieť o krútiaci moment bez nutnosti zbytočného podraďovania. Napríklad ôsmy prevodový stupeň radí až pri rýchlosti nad 110 km/h. Prevodovke dávame plný počet bodov.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Až tri dĺžky karosérie Opel Zafira Life

Zrejme jasno by sme mali aj v prípade výberu dĺžky karosérie. Najkratšiu 4606 mm dlhú verziu považuje ideálnu skôr pre používateľa, ktorý neplánuje využívať plnú obsadenosť auta pravidelne. Limitom je totiž batožinový priestor, ktorý je pri plnom komforte všetkých cestujúcich malý, respektíve žiadny. My by sme zrejme zvolili, stredný variant, ktorý má na dĺžku bez štyroch cm 5 m. V tomto prípade sa bavíme aj o dlhšom rázvore kolies a vďaka variabilite interiéru cez koľajnicový systém máte k dispozícii už pomerne dostačujúci batožinový priestor. V našom prípade však išlo o najdlhšiu, 5308 mm dlhú, Zafiru. Tu sa bavíme už o poriadnom kuse auta, kde môžete rátať s plnohodnotným batožinovým priestorom bez nutnosti upravovať medzery medzi jednotlivými sedadlami.

Prečítajte si tiež:
V čom jazdia najbohatší ľudia sveta? Realita vás prekvapí
test Opel Zafira Life
Zdroj: Martin Birtus

Vitajte na letisku Zafira

Keď potrebujete odviesť nadrozmerný náklad, sedadlá je možné jednoduchým manévrov úplne vybrať z interiéru a vznikne tak rovná plocha o veľkosť 270×125 cm. Páčil sa nám tiež detail na sedadlách. Každé v druhom a treťom rade disponuje Isofixom, no aj rodina bez malých detí ocení ich konštrukciu. Ich spodná časť nie je zakrytovaná, naopak je v každom sedadle vytvorený akýsi tunel, vďaka ktorému nemusíte pri preprave úzkych dlhých predmetov vyberať sedadlo von z auto. Oceníte to napríklad pri ceste na lyžovačku.

Dizajn bez názvu kópia
Zdroj: Martin Birtus

Pakovacia kamera je zrejme pri takto dlhom aute viacmennej nutným prvkom výbavy. Aj keď sú k dispozícii veľké spätné zrkadlá, v ktorých môže byť mimochodom umiestnený asistent mŕtnevo uhlu, odporúčali by sme si cúvaciu kameru priplatiť. Nie že by vynikala kvalitou obrazu, no pri manévroch a parkovaní ju určite oceníte. Z výbavy by sme kľudne vynechali adaptívny tempomat. Táto technológia sa nám páči, no v tomto prípade je skôr otravná ako nápomocná. Na diaľnici reaguje na auto, ktoré dobiehate veľmi zbrklo a spomaľovať začne príliš skoro aj pri nastavení najmenšieho odstupu. Nie príliš plynulé je tiež spomaľovanie pri tesnom zaradení sa auta pred vami. V meste sa nám dokonca stalo, že systém sa z ničoho nič vypol a nereagoval na brzdenie auta pred nami. Tempomat by sme v Zafire chceli, je to komfortný prvok na dlhých cestách, ale vystačili by sme si aj s klasickým, neadaptívnym, tempomatom.

test Opel Zafira Life
Zdroj: Martin Birtus

Záver

Opel Zafira Life vo svojej novej podobe je veľmi vydarené auto. Ide o komfortné rodinné auto, ktorého využitie oceníte však aj v prípade, že veľkú rodinu nemáte, ale máte napríklad aktívny životný štýl. Tento typ auta je vhodný na cestovanie, šport, prevoz ľudí, prevoz nákladu a tak ďalej a tak ďalej. Tieto autá sú bez debaty najpraktickejšia voľba na trhu, čo Opel Zafira Life iba potvrdil.

test Opel Zafira Life
Zdroj: Martin Birtus

 

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií