fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

Opel Corsa vo svojej šiestej generácii – v čom nová Corsička vyniká?

Opel prináša na trh novú, v poradí šiestu, generáciu modelu Corsa. História tohoto modelu. Siaha až do roku 1982, kedy bola predstavená prvá generácia. Tá súčasná nesie označenie F, čo logicky vyplýva z počtu generácii. Po prvýkrát má Corsa francúzskeho súrodenca, keďže vychádza so sesterského modelu Peugeot 208. Opel však zdôrazňuje, že Corsa ostala po všetkých stránkach nemeckou, a tak sme sa bližšie pozreli na ňu v teste.

Máte tip? napíšte nám mailom

Nový Opel Corsa technicky vychádza z modulárnej platformy CMP platform, koncernu PSA. Vďaka tejto modulárnej platforme je Corsa dostupná nie len v benzínovom a naftovom prevedení, ale na trhu je aj plne elektrická verzia. Nami testovaný model mal pod kapotou benzínový trojvalec o objeme 1,2 litra. Tento motor sa ponúka s výkonom 55 kW(75k), 74kW(100k) a 96 kW(130k), pričom v tomto prípade bude reč o strednom výkonovom variante. Podľa nás práve toto je optimálna voľba pri konfigurácii „fkovej Corsičky“. Agregát s výkonom 55kW nedisponuje turbodúchadlom a spriahnutý je iba z päť stupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor dôverne poznáme a máme s ním odjazdené desiatky tisíc kilometrov. Ide o veľmi spoľahlivý motor, no hodí sa vyslovene na mestské použitie. 100 koňový variant je už auto použiteľné aj na dlhšej trase s príjemnou dynamikou a výborným šesťstupňovým sprevodňovaním. Spotreba oboch agregátov pritom nie je nijak zásadne rozdielna. V meste si Corsa vypýta okolo 6 litrov na 100 km. Na diaľnici sa pri 130km/h dostanete ľahko nad 6 litrov a pri ekonomickej jazdne viete jazdiť na okresnej ceste za 4 l/100km.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Signifikantným znakom motoru 1,2 je, že rád pracuje vo vyšších otáčkach. Najlepšie sa cíti niekde okolo 2000/min, kedy má kultivovaný chod a dostatok krútiaceho momentu. Dokonca aj palubný počítač signalizuje preradenie naozaj až niekde na tejto úrovni otáčok. 96 kW, respetíve 130 koňová verzia nemusí byť zlá voľba, no podľa nás je tento Corsa stačí aj nižší výkon. Diesel by sme nezvažovali.

 

Nie že by ale nezvládla viac…

Tým sa dostávame k podvozku a jazdným vlastnostiam. Spätnú väzbu do volantu zrovna neočakávajte, no „Corsička“ sa športovej jazdy určite nezľakne. Podvozok je nastavený až prekvapivo športovo a častokrát dovolí viac než by ste čakali. Výborne funguje na kľukatých cestách. V meste nám prišiel podvozok trochu tuhý, no bola to do veľkej miery chyba obutia s nízkym profilom. Nebolo to však do takej nekomfortnej miery zásadný faktor, že by sme išli do menšieho obutia. 17 palcové disky jej jednoducho svedčia.

Prečítajte si tiež:
Autolekárničky platia aj po dátume expirácii
opel Corsa recenzia
Zdroj: Martin Birtus

Šedá myš

Celkovo je dizajn oproti sesterskému Peugeotu 208 konzervatívnejší. Nie sme tu kvôli porovnávaniu týchto modelov, ale chceme len poukázať rôznorodosť koncernu PSA, čo hodnotíme určite kladne. Najkrajšia na Corse je podľa nás zadná časť. Vo verzii GS Line dostanete výrazný športový nárazník, ktorý „Corsičke“ neskutočne sedí. Nechýba dokonca reálna koncovka výfuku, či spojler. Veľmi pekne je zapracované logo, ktoré vystupuje z karosérie a slúži tiež na prístup do batožinového priestoru. To ostatne mala však už aj predchádzajúca generácia.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Pohľad spredu je tiež príťažlivý, no nie je ničím výrazný. Škoda, že dizajnéri nepridali modelu Corsa nejaký špecifický rys, vďaka ktorému by bola na ceste ľahko rozpoznateľná. Na druhú stranu vieme z praxe povedať, že autá, ktoré majú na prvý pohľad konzervatívnejšie tvary sú z hľadiska predaja jazdených vozidiel na tom lepšie.

opel Corsa recenzia
Zdroj: Martin Birtus

Interiér podriadený vodičovi

Interiér pôsobí na nás podobným dojmom ako exteriér nového Oplu Corsa. Čisté línie v našom prípade boli oživené červenou lištou. Podobný prvok nájdeme aj na komfortných sedadlách výbavy GS Line. Ich vizuálna stránka však okrem toho nie je ničím zvláštna, čo je škoda. Ich ergonómia ale je vhodná na každodenné použitie. V interiéri sa nám najviac páči jednoduchosť a dobrá dostupnosť ovládania. To je dosiahnuté natočením displeja a ovládacieho panelu klimatizácie smerom k vodičovi. Zaujme tiež volant, ktorý je dizajnovo zvládnutý dobre. Lacný dojem však zanechali jeho tlačidlá na ovládanie rádia, tempomatu a iných funkcii. Tiež nie šťastným riešením je podľa nás ozdobný plast pred spolujazdcom. Lepšie by interiér vyzeral, v inom farebnom prevedení tohoto prvku.

Prečítajte si tiež:
Španieli posielajú na trh dva nové modely. Modernizovaná Ateca a CUPRA Formentor
Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Miesto na zadných sedadlách je na danú kategóriu auta dostatočné. Je dobré, že Opel myslel aj na komfort zadných cestujúcich a vzadu sú k dispozícii až dva USB konektory na nabíjanie. Nechýba samozrejme ISOFIX, ktorý je navyše krásne zapasovaný do sedadiel. Má vlastný zips a tak zákazníkom, ktorý tento prvok nevyužívajú, nekazí dojem z interiéru. Objem batožinového priestoru je 309 litrov. Milé prekvapenie čaká pod dnom batožinového priestoru, kde je ukryté dojazdové náhradné koleso.

opel Corsa recenzia
Zdroj: Martin Birtus

…nemecky dobrá

Opel Corsa vo svojej šiestej generácii opäť posúva svoju latku o niečo vyššie. Z príplatkovej výbavy by sme určite odporučili maticové svetlomety IntelliLux LED. Ich osvetlenie a funkcionalita je na danú triedu naozaj jedinečná a v našej „Corsičke“ by pri výbere určite nechýbali. Kľudne by sme oželeli digitálny prístrojový panel, ktorého spracovanie nepôsobí príliš dobre a navyše nevidíme v ňom nejakú obzvlášť pridanú hodnotu. Ak neuvažujete nad plne elektrickou verziou, nafte by sme sa zrejme vyhli a volili by sme benzínový variant, a to buď vo výkone 100 alebo 130 koní. Čo sa týka prevodovky, kvôli komfortu by sme určite volili automat.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus
Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus
Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií