fbpx
Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

TEST: Honda Jazz: lepšia už byť nemohla!

Spája množstvo spôsobov improvizácie, skupinovej interakcie, rôzne možnosti prevedenia a vznikol zlúčením dvoch svetov. Takto nejak by mohla znieť definícia Jazzu, ako hudobného žánru. V automobilovom svete však tiež existuje Jazz, na ktorého takáto definícia rovnako pasuje.

Máte tip? napíšte nám mailom

Honda Jazz je päťdverový automobil tzv. „béčkového“ segmentu, ktorý japonská automobilka vyrába od roku 2001. Tvarom karosérie pripomína vozidlá typu MPV. V 90. a v začiatkoch 2000 rokov boli tieto vozidlá extrémne populárne a ich dopyt by sa dal dnes porovnať s modelmi SUV. O to vzácnejšie je, že Honda Jazz nepodľahla tejto módnej vlne a dokázala si zachovať svoj osobitý charakter. V ponuke je síce aj Jazz Crosstar, ktorý má vyššiu svetlú výšku, no vychádza z Jazza.

Roztomilý dizajn

Aktuálna, v poradí štvrtá, generácia  modelu Jazz priniesla opäť svojský dizajn. Na automobilke Honda je veľmi sympatické, že takmer každému modelu sa snaží dať osobitý dizajn karosérie. Inak tomu teda nemohlo byť ani v tomto prípade a sme svedkami skutočne zaujímavého dizajnu. Uznávame, že tvary novej Hondy Jazz nemusia osloviť všetkých, no nemožno jej uprieť originalitu a nápaditosť. Obzvlášť zaujimavá je predná časť Jazzu. Veľké zaguľatené svetlá navodzujú z auta vyslovene roztomilý dojem. Dizajnom však určite neupúta zadná časť, ktorá je oproti zvyšku auta nudná a nezaujímavá.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Motor si nevyberiete

Inžinieri pre novú Hondu Jazz rezervovali jediný druh pohonu. Tento krok považujeme za rozumný, nakoľko vybrali tú najlepšiu možnú alternatívu. Jazz musí byť auto pre praktický život. Presne tomu zodpovedá a pohonné ústrojenstvo. Ide o benzínovú 1,5 i-MMD, ktorá nie je preplňovaná turbom. Označenie e-HEV symbolizuje okrem spaľovacieho agregátu tiež prítomnosť elektromotora.

Nejde však o plug-in hybrid. Ide klasický hybrid, ktorého priorita nie je čisto elektrická jazda v podobe desiatok kilometrov, ale o správnu kombináciu elektrického a spaľovacieho pohonu. Jazz teda neumožňuje manuálne prepnutie do čisto elektrického režimu a výber pohonu vykonáva na základe daných okolností. Treba vyzdvihnúť, akým spôsobom dokáže tento systém pracovať. Ak to porovnáme napríklad s Hyundaiom Kona Hybrid na ktorý sme robili tiež test, Jazz kombinuje oba pohony oveľa rozumnejšie, čoho výsledkom je aj lepšia spotreba. S Hondou Jazz viete v mestských podmienkach jazdiť pod 4 litre na 100 km, a to bez nutnosti príliš ekonomickej a pomalej jazdy. Priemer za 1000 km sme dosiahli 5l/100km. Z tejto porcie kilometrov viac ako polovicu tvorila diaľnica, kde si Jazz vypýta približne 6 l/100km.

Prečítajte si tiež:
Revolučný spôsob dopravy v Košiciach! Spustia prvý elektronický carsharing na Slovensku
Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Podľa nás nie je tak vhodnejšia voľba, ako práve zvolená hybridná alternatíva pohonu. Podobnú spotrebu by vedel možno dosiahnuť jedine dieselový agregát, ktorý by sa však absolútne nehodil na zameranie auta a navyše by sa znížila úroveň zvukového komfortu.

Šikovne vymyslené

Masívne nahrádzanie analógových ukazovateľov displejmi môžeme u nových áut vídať už dlhšiu dobu. Novým trendom sa však zrejme stane aj menšia veľkosť týchto digitálnych prístrojových štítov. Honda Jazz disponuje malým 7  palcovým displejom priamo pred vodičom a druhým 9 palcovým displejom, cez ktorý ovládate informačný a multimediálny systém. Oproti Honde e je teda toto riešenie vyslovene minimalistické. Malý displej pred vodičom však podľa nás dáva zmysel  a veríme, že sa v automobilovom svete uchytí. Obdobné riešenie displejov ako Jazz má napríklad aj Škoda Enyaq.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Celkovo je palubná doska umiestnená pomerne nízko, a tak je z Jazzu veľmi dobrý výhľad. Tomu tiež pomáha zdvojený A stĺpik karosérie, kde vznikla pomerne veľká presklená plocha.

Správne použité materiály

Interiér je dobre spracovaný. Je vidieť, že Honda si dáva záležať, aby kvalitné materiály boli použité na správnych miestach. Presne toto je totiž oblasť, kde mnohí konkurenti zaostávajú. Musí byť všetkým jasné, že pokiaľ si kupujete auto segmentu B a nejde o prémiového výrobcu automobilov, nemožno čakať materiály ako z luxusných tried. V niektorých modeloch sú ale kvalitnejšie materiály použité nezmyselne a plochy, s ktorými posádka často prichádza do kontaktu sú napríklad tvrdené plasty. Pri Jazze však toho našťastie nie sme svedkom. Výborné sú predovšetkým sedadlá, ktoré dobre vyzerajú, no predovšetkým je posed v nich naozaj perfektný.

Prečítajte si tiež:
Súboj generácií: nový Peugeot 2008 v teste vyzval predchodcu. Ako obstála novinka?
Dizajn bez názvu
Dizajn bez názvu

Variabilný interiér

Výhodou Hondy Jazz je variabilita interiéru. Magic Seats nie sú v tomto prípade novinkou, no je naozaj skvelé, že ich zdedila aj nová generácia. Toto riešenie umožňuje prepraviť skutočne rozmerné predmety.

Honda Jazz test
Zdroj: Martin Birtus

Palivová nádrž, ktorá bežne býva umiestnená práve pod zadnými sedadlami si našla miesto pod tými prednými. Objem batožinového priestoru je 298litrov. Po sklopení zadných sedadiel dostanete úplnú rovinu a objem 1205 litrov. Ak sa pozrieme na dĺžku auta, ktorá je 4044 mm, tak prepravné možnosti sú naozaj veľkorysé.

Honda Jazz test
Zdroj: Martin Birtus

Starý (nový) dobrý Jazz

Honda Jazz je aj v novej generácii presne tým Jazzom, akého poznáme. Je to auto pre ľudí, ktorý chcú šikovné mestské auto s vyšším posedom, dobrou prepravnou kapacitou a nízkou spotrebou. Veľmi nás teší, že Honda priniesla aj napriek SUV trendom Jazz vo svojej najlepšej podobe.

Máte tip? napíšte nám mailom

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií