Klocher.sk
Magazín, ktorý tvoríme spolu

SEAT Leon Sportstourer Style – všetko, čo k životu potrebujete

Nová generácia SEATU Leon je v poradí už štvrtou generáciou modelu, ktorý ťahá predajné čísla španielskej automobilky. V našom teste by sme sa chceli na nový Leon pozrieť z pohľadu bežného spotrebiteľa, ktorý chce auto na praktický život. Na to nám azda najlepšie poslúži Leon vo verzii kombi, strednou výbavou, úsporným motorom a veľmi zaujímavou cenovkou.

Typ karosérie kombi aj naďalej patrí medzi tie najpraktickejšie riešenia, ktoré môžete pri výbere auta zvoliť. Nič na tom nezmenil ani ofenzívny príval SUV-čiek, ktoré zväčša nevedia k pomere príslušnej kategórie ponúknuť väčší, respektíve praktickejší batožinový priestor. Inak tomuto nie je ani v prípade Leonu Sportstourer. Tu nový SEAT Leon však vyniká sebe  nevýdajným spôsobom. Predchádzajúca generácia verzie kombi mala batožinový priestor niekde na úrovni 590 litrov. Novinka si prilepšila o 30l na výsledných 620 litrov. To je iba o 20 litrov menej ako má nová Škoda Octavia, ktorá je v tomto smere najlepšou vo svojej triede.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Luxusné prietorové pomery

Inžinieri SEATU však rozmýšľali rozumne, keď sa pri stavaní Leonu nesnažili umelo zväčšovať objem batožinového priestoru na úkor komfortu. Miestom na zadných sedadlách totiž SEAT Leon SP prekonáva väčšinu konkurencie. Aj tu je to oproti minulej generácii veľký posun vpred a z Leonu sa tak stalo už plnohodnotné rodinné auto bez nutnosti kompromisov. Priestorové podmienky doprajú pohodlné sedenie aj dospelým cestujúcim.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Zadných pasažierov tiež poteší možnosť troj-zónovej klimatizácie, ktorú si vedia nastavovať cez ovládač na konci stredového tunela. Nechýbajú ani dva USB-C konektory na nabíjanie. Ak chcete dosiahnuť po sklopení zadného radu sedadiel jedu rovinu s dnom kufra, musíte úroveň podlahy zvýšiť. Pozitívne je, že ostalo pod ňou miesto na dojazdové rezervné koleso.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

V jednoduchosti je krása…

Plynulo sa môžeme presunúť do prednej časti interiéru novej generácie modelu SEAT Leon. Výbava Style vôbec nepôsobí ako slabo vybavená konfigurácia. Môže za to jednoduché členenie palubnej dosky, ktorá je prakticky identická naprieč všetkými výbavovými stupňami. Líši sa jedine dekor ozdobnej lišty a niekoľko ďalších malých detailov. V prvom rade treba pochváliť spracovanie a použité materiály v novom Leone. Nie len že pôsobí hodnotne, ale z interiéru aj počas jazdy máte pocit dobrého spracovania.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Je dizajnovo skutočne čistý, no v prípade základnej verzie infotainmentu predsa len ostali aj fyzické tlačidlá. To môže byť príjemná správa pre tých, ktorí boli z novej generácie infotainmentu z dielne koncernu VW nespokojný. Fyzické tlačidlá ostali predovšetkým na ovládanie systému dotykového displeja, no azda najväčším benefitom je prítomnosť otočného ovládania hlasitosti médií. Systém ponúka skutočne širokú škálu nastavení, no zároveň v jeho útrobách nenájdete nič čo by ste nečakali. Mnohí kritizujú absenciu ovládačov panelu klimatizácie. Ak máme povedať svoju skúsenosť, do nastavení klimatizácie sme počas týždňa a prejdených 1000 km vošli asi tri až štyrikrát. Nemáte totiš potrebu neustále meniť teplotu, keď si nastavíte automatickú klimatizáciu a systém sa o váš teplotný komfort stará bez nutného zásahu. Rovnako si nemyslíme, že treba kritizovať nový dotykový panel prepínania svetiel, nakoľko naň už vôbec nemáte potrebu často siahať. Zároveň ostal dobre prístupný, čiže v tomto riešení nevidíme problém.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Výborný posed a príjemné prostredie

Pred vodičom je nový volant na ktorý sa presunulo napríklad ovládanie tempomatu, čo je podľa nás určite správny krok. Celkovo jeho tvar pôsobí modernejšie a dobre padne do ruky. Zaujímavou funkciou sú úrovne vyhrievania volantu. Táto funkcia disponuje tromi stupňami vyhrievania. Veľmi dobrá a praktická funkcia, ktorú sme často využívali.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Cez volant sa vodič pozerá na prístrojový štít, ktorý je vo výbavovom stupni Style analógový. Niekedy sa stretneme s takým riešením digitálneho prístrojové štítu, ktorý nepridáva absolútne žiadnu pridanú hodnotu a neoplatí sa zaň priplácať. To v tomto prípade úplne neplatí, nakoľko SEAT montuje do svojich modelov pomerne do veľkej miery konfigurovateľné „budíky“, no popravde toto riešenie nám tu nechýbalo. Cez palubný počítač viete zobraziť všetky potrebné údaje na ktoré sme boli zvyknutí aj doteraz. Ak teda nemáte potrebu vlastniť digitálny panel, bez problémov sa zaobídete so základným, analógovým. V skratke označujeme interiér za moderný, kvalitne spracovaný a s dobrou ergonómiou.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Vyzerá jednoducho skvele

SEAT Leon čiastočne prevzal dizajn z modelu Tarraco. Ide opäť o pomerne dynamický dizajn, ktorý má športový charakter aj v bežnej verzii, ako napríklad nami testovaná výbava Style. Verzia kombi, Seatom označovaná ako Sportstourer, nám osobne príde ešte sympatickejšia ako verzia hatchback. Pri pohľade zboku sa Leon dokonca približuje tvaru karosérie shooting-brake (kupé-kombi).

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Príťažlivá je ale hlavne zadná časť, ktorej dominujú prepojené zadné svetlá. Takýto prvok sa v poslednej dobe stáva veľmi obľúbeným u viacerých výrobcov, no na SEAT Leon sa skutočne hodí. Dizajn je však subjektívnou vecou a ťažko sa hovorí za všetkých. Zadné svetlá sú už od základnej výbavy LED-kové a rovnakú technológiu využívajú aj zadné smerovky.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Základné predné svetlomety, čo je prípad testovaného Leonu, SEAT nazýva Full LED ECO. Na to, že sa bavíme o základných svetlách pre tento model svietia naozaj výborne. Majú pomerne široký záber, dobre osvetľujú krajnicu a v diaľkovom režime majú dobrý dosvit. My by sme si však aj napriek tomu zrejme pri konfigurácii zvolili najvyššiu radu svetlometov Full LED HIGH, za ktoré si SEAT pýta necelých 1100€. S nimi okrem špičkovej svietivosti získavate aj krajší dizajn svetiel a efektné dynamické smerovky. Zaujímavý fakt: SEAT Leon bol svojho času prvé auto so svetlami LED vo svojej triede.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

1,5 TSI je narozumnejšou motorizáciou pre Leon

Poslednou položkou, ktorú sme na nami testovanom SEATE Leon ešte nespomenuli je motor. Pod kapotou tohoto kúska bola benzínová 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 koní). Tento motor sme chválili už aj v iných testoch a pre nás by to bola jednoznačná voľba. Ponúka sa aj vo verzii 110kW (150 koní), no už slabší variant má dostatok sily, aj pri zaťažení. Ak máte v pláne chodiť využívať auto plne obsadené, zvoľte silnejšie výkonovú verziu a naozaj nemusíte mať strach o nedostatok výkonu.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Tento agregát chválime predovšetkým za dve veci. Tou prvou je spotreba, ktorá sa v priemere hýbe na úrovni do 6 litrov na 100 km. Za nami prejdených 1000 km svietilo na palubnom počítači dokonca číslo 5,6 l/100km. Toto číslo zahŕňa dennodennú jazdu upchatým mestom, okresnou cestou a následne diaľnicou. Druhou je kultivovanosť. Motor je naozaj tichý. Jediná vec, ktorá nám na ňom vadila a v minulosti sme si ju pri ňom nikdy nevšimli, že chvíľu mu trvá „pozbierať sa“ nízkych otáčok motora a akcelerovať. Nie je to však významné mínus a stále tento motor považujeme za jeden z najlepších benzínových motorov na trhu.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

Dobre vyladený manuál, brali by sme však automat

V našom prípade motor spolupracoval so šesť-stupňovou manuálnou prevodovkou. Radí sa s ňou veľmi príjemne, dráhy sú presné a skutočne krátke. Aj tvar páky je veľmi malý a výborne padne do ruky. Keby si však vyberáme SEAT Leon my, zrejme by sme zvolili automatickú prevodovku, no iba z dôvodu väčšieho komfortu.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

SEAT Leon vo svojej novej generácii si nás opäť získal natoľko, že sa stal pre nás favoritom vo svojej triede. Aby Leon dobre vyzeral a mal slušnú výbavu, vôbec nemusíte siahať po najvyšších špecifikáciách modelu. Rozumne „vyskladaný“ SEAT Leon Sportstourer viete kúpiť niekde na úrovni 20 000-21 500€. Na to, čo vám toto auto vie ponúknuť je to pomerne férová ponuka.

Dizajn bez názvu
Zdroj: Martin Birtus

 

Mohlo by sa vám páčiť

Na personalizáciu obsahu, poskytovania služieb sociálnych sietí a analýzy návštevnosti využívame súbory cookie. Používaním webu súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov. OK Viac informácií